Gå til innhold

Jeg "slår opp" med venner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jente på 25 år her. Etter jeg begynte med eksamensperioden i fjor vår, så slo jeg opp med ei venn. Fordi hun var så intense og jeg ble mer og med som en psykolog for henne. Så begeret rant over og jeg sa i fra og det endte stygt. Så vi "Slo opp" som venner. 

Så døde min bestemor slutten av sommeren. Da rant et slags enda beger over meg. Og jeg slo opp med en enda en venn den samme høsten. Nå i det siste har jeg vært veldig inneslutta og har trekt meg tilbake nok en gang. Det har vært så mye greier det siste året. to dødsfall i velidg nær krets har nok gått hardere inn på meg enn jeg selv har forstått. Jeg trekker meg helt tilbake. Jeg trives i mitt eget selskap, men samtidig føler jeg meg ensom. Skulle bare ønske jeg hadde en kjæreste eller noe. Men jeg skjønner jo at det blir vanskelig når jeg bare slår opp med de jeg har rundt meg. Til og med nå planlegger jeg å slå opp med nok enn venn. Jeg bare orker ikke og ha noe særlig konakt med han lenger. Og jeg merker også desperasjonen hans gjennom skjermen når han ikke heøt når inn til meg. Og jeg blir så stressa av det. 

Jeg skjønner at dette ikke er bra. Og dette er ikke meg. Jeg bare vet ikke hva jeg skal gjøre med det? Plutselig så har jeg ikke flere venner

Anonymkode: 535e2...19a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier du ble som en psykolog for ene vennen din. Sett grenser for deg selv. Ikke la vennene dine spise deg opp. Er du en person som har vanskelig for å si nei og en god lytter kan det fort bli sånn. Vær ærlig og si når du trenger tid for deg selv og fortell når du har det vanskelig .  Du trenger ikke kutte ut vennene dine selv om du av og til trenger alenetid  . Samtidig er det det som er godt med å ha gode venner . En kan snakke om alt og få tømt seg , få trøst forståelse og gode ord.  Hvordan er du med dine venner ? Er du åpen og snakker om dine utfordringer og følelser? Gir dine venner deg gode råd og tilbakemeldinger eller er du den som alltid lytter og som aldri selv åpner deg?  Venner skal gi deg energi, ikke suge energien ut av deg.  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...