Gå til innhold

Sover du middag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er vel ikke den eneste i 20-årene som gjør det? Kan fint finne på å skifte til pysj og legge meg for å sove noen timer på dagen

Anonymkode: 09902...d09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør det av og til. Er 22 år. 

Skiftene mellom kveldsvakt og dagvakt tar på, så trenger litt ekstra søvn noen dager. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjør jeg ikke. Jeg har ikke det behovet for å sove kun for å sove litt.

Jeg legger meg kun til å sove om jeg ikke makter å holde meg våken pga at kroppen signaliserer kraftig at "nå er du syk og må sove så vi får healet deg". Hver gang det har skjedd har jeg føle meg helt i ørska, kald og ønska bare å lukke øynene, for å våkne helt frisk ca 3 timer senere. Jeg er stort sett frisk og opplagt om jeg har sovet godt 8 timer hver natt.

Anonymkode: 1080c...37e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg også😂 er sliten etter jobb og dupper et par timer. Klarer fint å sovne igjen i 11/12 tiden

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bet-t-ina

Av og til før middag. 2-3 ganger i måneden. Det fucker opp søvnen på natten, så prøver å la vær. 

Endret av Bet-t-ina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det har jeg gjort det meste av livet. Allerede da jeg gikk på ungdomsskolen og på videregående måtte jeg ha en lur etter at jeg kom hjem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover ofte frokost og lunsj i helgene 😂 aldri middag 🙈

Anonymkode: 2f0c9...322

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at jeg sover bedre på natta hvis jeg har en kort middagslur. Hvis jeg ikke sover på ettermiddagen, er kroppen fortsatt i "middagslurmodus" og ikke "nattesøvnmodus" når jeg skal legge meg.  Det som skjer da, er at jeg sovner ganske fort, men våkner igjen etter en snau time og er lys våken. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenlands, i militæret, lærte jeg en teknikk hvor jeg sovnet så fort det ikke var bruk for meg.  Jeg tror kanskje det er noe av det samme som skaper behover for slike sovepauser på dagen. Hvem vet om det er behov for din styrke midt på natten? Tror det har en slags sammenheng. En gammel, om ikke eldgammel, skikk eller rutine?  

Etter jeg kom hjem, kan jeg dessverre finne på å være lys våken midt i natten slik som i natt. Selv om jeg ikke har sovet tidligere. Så for de som sover, så vit jeg holder vakt:)  

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lukker gjerne øynene i 3-4 minutter.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 8a942...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av og til legger jeg meg når jeg har kommet hjem fra jobb, også spiser jeg middag senere. Har alltid fått litt for lite søvn på jobbdager. 

Anonymkode: 19f7e...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på universitetet måtte jeg sove da jeg kom hjem fordi jeg slet med angst og hele dagen ble for mye for meg mentalt og slet meg fullstendig ut.
Heldigvis har jeg nå en jobb som gjør at dette ikke er ett problem lenger, så nå sover jeg kun om natten :) 

Anonymkode: 063cb...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til,men som regel føler jeg ikke at det passer seg, at det blir for sent eller for lite tid. Om jeg går og legger meg på ettermiddagen blir det så sein middag, og jeg føler meg uggen og kvalm lenge etter at jeg har våknet igjen. Min mann sover alltid noen timer ettermiddag/kveld,noen må jo være våken og ta ansvar...

Anonymkode: 3d3b6...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp, en 20-minutter gjør underverker. Pluss at det er himmelsk å strekke seg ut etter en god middag:-).

Anonymkode: 5e6ed...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg sovet noen timer etter middag så kunne jeg like gjerne bare gått å lagt meg for natten. Jeg legger meg nedpå i kanskje 15 min, men da er jeg helt skutt, men jeg får ikke sove om kvelden hvis jeg sovner skikkelig på dagtid. 

Anonymkode: 93e99...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 30 årene, men har sovet middag i alle år😂 Så sant jeg har anledning så tar jeg en dupp, men max en halvtime. 

Anonymkode: 58b40...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke (er i starten av 40-årene om det har noe å si). Jeg liker ikke å sove på dagtid. Det er tungt å våkne og jeg føler meg halvsøvnig lenge etterpå så selv hvis jeg av en eller annen grunn skulle ha sovet dårlig på natten slik at jeg er trøtt om dagen så unngår jeg å sove fordi jeg vet det ikke er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...