Gå til innhold

Svette

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter tidvis med svette under armene. Ser at ullsingletene mine har mørke ringer og antar dette kommer av svette og ikke deo? Jeg sliter også med tidvise klamme og svette hender og føtter, spesielt hvis jeg stresser eller er i farta.  Samtidig er føttene det første stedet jeg fryser også. Jeg blir veldig fort påvirket temperaturer, f.eks  varm av varm drikke kan gjøre at jeg føler jeg får hetetokter, noe jeg er for ung til å få da jeg er i 30-årene. 

Har prøvd Stop 24 strong ca to ganger i uka og så bruker jeg Vichy stress resist antiperspirant. Synes det fungerer både òg. Er det noen forskjell på Stop 24 og Yerka deo? Noen som kan hjelpe?

Anonymkode: bc241...9f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ullsinglete mine har også mørke ringer, men jeg svetter omtrent ikke, så jeg jeg mener bestemt at det må være deodoranten som gjør det.

Da jeg var yngre var jeg veldig plaget av svette og fikk et helt nytt liv da jeg begynte med aluminiumklorid. Stopp24 og Yerka var ikke sterkt nok for meg til å gi særlig effekt.

Anonymkode: b1a41...210

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ullsinglete mine har også mørke ringer, men jeg svetter omtrent ikke, så jeg jeg mener bestemt at det må være deodoranten som gjør det.

Da jeg var yngre var jeg veldig plaget av svette og fikk et helt nytt liv da jeg begynte med aluminiumklorid. Stopp24 og Yerka var ikke sterkt nok for meg til å gi særlig effekt.

Takk for svar!

Trodde Yerka og Stop 24 inneholdt aluminiumklorid? Kan man få kjøpt det "rent"? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Trodde Yerka og Stop 24 inneholdt aluminiumklorid? Kan man få kjøpt det "rent"? 

Det er noen prosent mer aluminiumklorid i denne typen her: https://www.e-apoteket.no/produkt/aluminiumklorid-25-i-sprit-liniment/, enn i Stopp24, i alle fall. (Usikker på innholdet i Yerka.) Den tilsynelatende ikke så store forskjellen utgjorde stor forskjell for meg da jeg virkelig slet med underarmssvette, men jeg bruker Stop24 med god effekt på føttene nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er noen prosent mer aluminiumklorid i denne typen her: https://www.e-apoteket.no/produkt/aluminiumklorid-25-i-sprit-liniment/, enn i Stopp24, i alle fall. (Usikker på innholdet i Yerka.) Den tilsynelatende ikke så store forskjellen utgjorde stor forskjell for meg da jeg virkelig slet med underarmssvette, men jeg bruker Stop24 med god effekt på føttene nå.

Tror jeg har brukt den før, for lenge siden. Hvordan ser du at det er noen prosent mer aluminiumklorid i den, det står 25% på begge? Har det med at Stop 24 Strong inneholder vann i tillegg til alkohol og aluminiumklorid?

Hva med alun? Samboeren bruker det etter barbering, har hørt det kan hjelpe mot svette også. Det er kanskje svakere enn aluminiumklorid?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror jeg har brukt den før, for lenge siden. Hvordan ser du at det er noen prosent mer aluminiumklorid i den, det står 25% på begge? Har det med at Stop 24 Strong inneholder vann i tillegg til alkohol og aluminiumklorid?

Stop24 Strong har jeg ikke sett noen gang faktisk. Den "vanlige" har 19 %. Innholdet ellers kan vel ikke spille noen rolle, så Stop24 Strong virker nok akkurat som den jeg lenket til! 

Noe mer vet jeg dessverre ikke. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...