AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1 Skrevet 20. februar 2021 Jeg ser ofte at folk ønsker penger til en veldedighet når de har bursdag. Jeg har bursdag neste uke, men jeg tror ikke noen ville donert penger. Det er sjeldent noen klikker "like" på det jeg skriver. Er det ikke flaut å begynne en pengeinnsamling hvis ingen donerer penger? Anonymkode: 7da87...c80
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #2 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ser ofte at folk ønsker penger til en veldedighet når de har bursdag. Jeg har bursdag neste uke, men jeg tror ikke noen ville donert penger. Det er sjeldent noen klikker "like" på det jeg skriver. Er det ikke flaut å begynne en pengeinnsamling hvis ingen donerer penger? Anonymkode: 7da87...c80 Jeg gir hvis vedkommende skal feire og ønsker gave til et formål isteden for gave til seg selv. Gir ikke ellers. Jeg velger selv hvilke organisasjoner jeg vil støtte ellers. Anonymkode: 95475...017 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #3 Skrevet 20. februar 2021 Jeg gir aldri penget til slikt. Anonymkode: faf96...6e1 8
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #4 Skrevet 20. februar 2021 Kommer nok an på hvilke organisasjon du vil at pengene skal gå. Anonymkode: 8f3f5...564 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #5 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gir hvis vedkommende skal feire og ønsker gave til et formål isteden for gave til seg selv. Gir ikke ellers. Jeg velger selv hvilke organisasjoner jeg vil støtte ellers. Anonymkode: 95475...017 Tusen takk for at du svarte på noe ingen spurte om! Anonymkode: 641f6...129
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #6 Skrevet 20. februar 2021 Jeg synes det har blitt mindre av det i det siste egentlig. Har aldri hatt noe sånt selv fordi jeg ikke lyst til å tigge penger på veiene av noen andre. Om folk vil støtte veldedighet får de gjøre det på eget initiativ. Anonymkode: 3b038...1fe 1
exictence Skrevet 20. februar 2021 #7 Skrevet 20. februar 2021 (endret) Jeg gir aldri penger til Fb tigging Endret 20. februar 2021 av exictence 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #8 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg ser ofte at folk ønsker penger til en veldedighet når de har bursdag. Jeg har bursdag neste uke, men jeg tror ikke noen ville donert penger. Det er sjeldent noen klikker "like" på det jeg skriver. Er det ikke flaut å begynne en pengeinnsamling hvis ingen donerer penger? Anonymkode: 7da87...c80 Det synes jeg ikke, du styrer jo ikke handlingene til venner og familie. Men ikke gjør som en slektning av meg gjorde. Da folk ikke ga så mye som han ønsket sendte han purring. Anonymkode: 700e7...49e 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #9 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men ikke gjør som en slektning av meg gjorde. Da folk ikke ga så mye som han ønsket sendte han purring. Anonymkode: 700e7...49e 🤣 Anonymkode: 7da87...c80 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #10 Skrevet 20. februar 2021 Jeg gir om det er en sak jeg støtter, nesten litt uavhengig av hvem som deler den. Det er gjerne folk jeg aldri har gitt eller hadde gitt gave til ellers, så det er ikke først og fremst for dem eller deres bursdag på en måte. Eneste er om jeg vet det er noe de brenner for, det hjelper litt - har moren kreft og de samler inn til kreftforeningen osv. Da er det for å vise støtte til dem også. Jeg har ikke hatt sånn innsamling selv så vet ikke hvordan responsen pleier å være, men ser mange setter en veldig lav grense på hva de ønsker å få inn, kanskje fordi det er "flaut" å ikke nå målet. Men de går alltid over virker det som. Om du har et par nære venner så hør om de ønsker å gi, da havner det også på deres vegg og får mer spredning. Så tror jeg det kan ha litt snøball-effekt når det dukker opp at dine venner X og Y og flere andre har donert til Zs innsamling for ditt og datt. Anonymkode: 4ff67...153
Honey Dew Skrevet 21. februar 2021 #11 Skrevet 21. februar 2021 Jeg synes det er flaut å tigge penger, uansett hvilken måte en gjør det på. Jeg støtter aldri slike gaver. 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #12 Skrevet 21. februar 2021 Jeg gir heller direkte til organisasjonen. Jeg liker ikke at alle kan se at jeg har donert og hvilket beløp. Anonymkode: c796b...657 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #13 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 14.31): Jeg ser ofte at folk ønsker penger til en veldedighet når de har bursdag. Jeg har bursdag neste uke, men jeg tror ikke noen ville donert penger. Det er sjeldent noen klikker "like" på det jeg skriver. Er det ikke flaut å begynne en pengeinnsamling hvis ingen donerer penger? Anonymkode: 7da87...c80 Jo, jeg synes det, blir lei meg på folks vegne når jeg ser at de prøver å samle inn 2000, og så har de fått inn 300 gitt av to stykker. Anonymkode: 7bc71...b8b 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #14 Skrevet 22. februar 2021 Det syns jeg ikke du skal tenke på. Det som er viktig er at man prøver. Selv om målet er kr 2.000,-, og det bare kommer inn kr 150,- er det fremdeles kr 150,- mer enn hva de hadde opprinnelig. Men når det er sagt, husk at slikt som dette er istedenfor gave. En bekjent av med hadde en slik en i begynnelsen av året i fjor (før koronaen kom), og stor fest. Det ble samlet inn ganske mye penger da pengene gikk til "leger uten grenser" som er en organisasjon menge er villige til å donere til. Hun var så fornøyd med seg selv, helt inntil festen hennes hvor veldig mange kom uten gave til henne Anonymkode: 9ab5d...f64
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #15 Skrevet 22. februar 2021 Jeg har en liten håndfull mennesker i livet mitt som gir meg gave i forbindelse med bursdag. Da føles det helt unaturlig å be om pengegaver på Facebook fra de 200 vennene mine der.. Hvis jeg ønsket meg bidrag til en veldedig organisasjon til bursdagen min ville jeg formidlet det direkte til de jeg vet planlegger å gi meg gave, ikke til "hele verden". Anonymkode: ae586...96b 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #16 Skrevet 22. februar 2021 Jeg er 40 år og det er sjelden eller aldri at andre enn mine aller nærmeste gir meg gave på bursdagen. Hvorfor skal jeg gi til gave til en bekjent på FB? Selv om gaven er til en veldedighet så er jo det etter den bekjentes ønske på bursdagen. Hadde det vært en god venn som hadde rund dag, så skulle jeg vurdert det. Anonymkode: a7cd6...1f3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå