Gå til innhold

Psykolog - Angst - hvor begynner jeg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg har antydninger til angst i noen situasjoner og jeg overtenker en hel del. Jeg kan virkelig kunsten av å få en fjær til å bli til 10 høns. Jeg kan overanalysere og deretter Google meg til jeg blir gul og blå. I tillegg så har jeg over de siste årene fått en vis grad av sosial angst. Dette hemmer meg litt. I det siste så har det vært veldig mye på en gang og jeg er nok ikke deprimert men kunne nok hatt utbytte av å prøve å snakke med en psykolog. Har hatt noen uker hvor jeg har vært på en veldig mørk plass. 

Jeg ser for meg at jeg trenger hjelp med hvordan jeg tenker på ting og hvordan jeg klarer å kutte ut overtenking. 

Jeg tenker at jeg er nok ikke noe case for henvisning fra fastlege så må nok bruke privat. Spørsmålet her er hvordan går man frem for å finne en dyktig psykolog og hvordan velger man en? Jeg har gjort noen Google-søk men virker å være veldig gresk for meg mye av dette. Alle tips taes i mot med takk :)

Anonymkode: 9d612...cea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du bør gå til fastlegen 😊 kanskje fastlegen kan anbefale noen private, eller også henvise til private med refusjonsavtale. Ingenting er for stort eller for lite!

Anonymkode: d06e6...2af

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker å ha kontroll selv men ser jo at det er vanskelig å finne noen selv. Vet heller ikke helt hvor man starter her. Kanskje jeg bare må bestille time hos fastlege.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg liker å ha kontroll selv men ser jo at det er vanskelig å finne noen selv. Vet heller ikke helt hvor man starter her. Kanskje jeg bare må bestille time hos fastlege.

Gjør det😊

Anonymkode: d06e6...2af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...