AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #1 Skrevet 19. februar 2021 Hei, har fått Falcon til min katt pga uvi. Har fått sprøyter for å få det i munn på katten, og hun sa det kunne bli vanskelig å få det i han. Kan jeg ikke bare ha det i våtforet ? Står ingenting om det, og jeg aner ikke hvorfor jeg ikke spurte om det 🙄🤷 Anonymkode: 46499...b9d
Frøkenragnhild Skrevet 19. februar 2021 #3 Skrevet 19. februar 2021 om du er sikker på att katten din spiser opp våtforet så. anbefaler deg å bare ta en spiseskje med våtfor isåfall å blande det ut i, doseringen er veldig viktig.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #4 Skrevet 20. februar 2021 Tusen takk for svar. Ja har tatt bare en liten mengde fór. Tenke det må være bedre at han får det i fòret,enn at vi ikke får det i han med sprøyte. Står jo ingenting om at det skal tas på tom mage. 😊 Anonymkode: 46499...b9d
Minya Skrevet 20. februar 2021 #5 Skrevet 20. februar 2021 (endret) Hvor vanskelig det blir å få i ham, avhenger jo veldig av katten din. Jeg ville prøvd med sprøyter først, fordi det ofte er enklere og vesentlig bedre å overholde doseringen når du får det rett i munnen på katten, fremfor å la den bli mistenksom overfor mat eller godbiter fordi de lukter annerledes. God metode; Ha godbiter klar. Sitt på kne på gulvet og sett katten mellom lårene dine med snuten fra deg. Klem lårene forsiktig sammen slik at du holder pus mellom dem. Hold en hånd under kjeven til pus og løft hodet så katten ser i taket, snik sprøyta inn mellom jekslene bakerst i munnen og sprøyt innholdet kjapt inn. Slipp sprøyta og stryk pus forsiktig over strupen med den hånda, slik at pus begynner å svelge. Slipp pus og gi masse kos, ros, samt godbiter for at majestetsfornærmelsen skal gå over fortere. Hvis pus herjer mer og mer fordi smaken på antibiotikaen er jævlig, så kan du blande dosen sammen med bittelitt yoghurt hvis pus liker yoghurt. Funket fjell med Gamlepus da hun hadde mye uvi rundt den tiden hun ble diagnosert med nyresvikt. Men hun var også av typen "Ooh, du har drikkeyoghurt! *skvise hodet ned i glasset mitt for å slikke det i seg*" Endret 20. februar 2021 av Minya
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå