AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #1 Skrevet 19. februar 2021 Jeg var hos gynekolog på mandag for å sjekke om alt var greit pga. Økte smerter og mye hormoner rundt menstruasjon. Hun foreslo å sette inn en hormonspiral, så det gjorde vi. Jeg har ikke født før og trodde egentlig at jeg var ganske tøff, det viste det seg at jeg ikke er, ettersom jeg svimte av og måtte ligge på bakrommet hennes en stund før jeg krabbet meg til t-banen 😅 nå har det gått fire dager og selv om smertene var verst på dag en og to, er jeg fortsatt ikke på noe godt sted. En gåtur på 500 meter gjør meg utslitt, kvalm, gir hetetokter og svimmelhet. Jeg har konstant ubehag I korsryggen og smerter i livmoren som kommer og går. Jeg har drastisk mindre overskudd og om nettene har jeg kraftig økt puls og pustemønster som gjør samboeren så engstelig at han tidvis holder vakt mens jeg sover (jeg har ikke registrert noe til nattesplagene). Er dette noe andre også har opplevd første gang de satte inn spiral? Hvor lenge varte evt. Denne tilstanden for dere? Anonymkode: 3d45a...e9c
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #2 Skrevet 19. februar 2021 Er helt vanlig å føle seg dårlig etter man har satt inn spiral, men fortsetter det slik fremover, ville jeg tatt kontakt med lege/gynekologen. God bedring, krysser fingrene for at du føler deg bedre snart! Anonymkode: 783f6...e28 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #3 Skrevet 19. februar 2021 Jeg fikk min for fire uker siden, ble også veldig uvel første dagen. Men så var alt greit noen dager/en uke til jeg fikk mensen og menssmerter i to uker. Bare litt spotting nå. Anonymkode: 2385f...8f9 1
Hun barnløse Skrevet 19. februar 2021 #4 Skrevet 19. februar 2021 Herlig, takk for svar dere to 😊 det får meg til å bli litt roligere
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #5 Skrevet 19. februar 2021 Jeg ville ringt gynekologen om jeg opplevde det slik som deg. Var selv tilbake denne uka fordi jeg hadde menssmerter hver dag. Anonymkode: 2385f...8f9 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #6 Skrevet 19. februar 2021 Satt inn første spiral for seks år siden. Var bittelitt vondt akkurat i innsettet og litt mensmurringer noen dager. Spottet litt av og på det første året og har ikke hatt mensen på fem år, heller ikke noe pms eller menssmerter. Helt fantastisk Anonymkode: 10e81...6e9 1
Hun barnløse Skrevet 19. februar 2021 #7 Skrevet 19. februar 2021 Da er det håp i den andre enden, hvilket er hyggelig å se men jeg ringer nok hvis det fortsatt er slik som nå på mandag. Takk for god feedback, så deilig å kunne spørre om erfaringer her og få et litt bedre bilde av situasjonen:)
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #8 Skrevet 19. februar 2021 Hun barnløse skrev (2 minutter siden): Da er det håp i den andre enden, hvilket er hyggelig å se men jeg ringer nok hvis det fortsatt er slik som nå på mandag. Takk for god feedback, så deilig å kunne spørre om erfaringer her og få et litt bedre bilde av situasjonen:) Er nok greit å ringe, ja. Tror det er veldig varierende reaksjoner på det, men alltid greit å sjekke opp. Har du brukt hormonpreparater før? Anonymkode: 10e81...6e9
Hun barnløse Skrevet 19. februar 2021 #9 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er nok greit å ringe, ja. Tror det er veldig varierende reaksjoner på det, men alltid greit å sjekke opp. Har du brukt hormonpreparater før? Anonymkode: 10e81...6e9 Ja, har gått på p-pillene oralcon i 6 år og andre varianter før det. Føler meg bare så tullete hvis jeg ringer, jeg visste jo at det skulle være litt bivirkninger, men hadde aldri sett for meg å bli så redusert 😅 takk for gode tips
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #10 Skrevet 19. februar 2021 Hvis det fortsetter gjennom helga så ringer du gyn på mandag, det kan være du bør undersøkes en ekstra gang og se at den ikke har flyttet på seg. Min livmor støter fra seg spiraler så jeg kan ikke bruke det. Anonymkode: d52c1...a2b 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #11 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Satt inn første spiral for seks år siden. Var bittelitt vondt akkurat i innsettet og litt mensmurringer noen dager. Spottet litt av og på det første året og har ikke hatt mensen på fem år, heller ikke noe pms eller menssmerter. Helt fantastisk Anonymkode: 10e81...6e9 Helt fantastisk.. så går det 14-15 år.. åh har jeg fått cyster på eggstokkene av spiralen? Hvorfor må jeg kjempe sånn for å få de fjernet. Jeg har smerter av dem.. Åhh ja.. det er normalt å ha det sånn ja..får ikke fjernet de før det virkelig er ille. Men de er ille nåååå!! åååå jaa stå i kø for å få hjelp..Åååå jeg er en belastning for helsevesenet... ååå jeg blir ikke prioritert på lenge.. ååå som jeg angrer på spiral! Anonymkode: 6e046...7ea
Hun barnløse Skrevet 20. februar 2021 #12 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Helt fantastisk.. så går det 14-15 år.. åh har jeg fått cyster på eggstokkene av spiralen? Hvorfor må jeg kjempe sånn for å få de fjernet. Jeg har smerter av dem.. Åhh ja.. det er normalt å ha det sånn ja..får ikke fjernet de før det virkelig er ille. Men de er ille nåååå!! åååå jaa stå i kø for å få hjelp..Åååå jeg er en belastning for helsevesenet... ååå jeg blir ikke prioritert på lenge.. ååå som jeg angrer på spiral! Anonymkode: 6e046...7ea Åh, det var leit å høre 😔 håper du får den hjelpen du trenger snart!❤
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå