AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #1 Skrevet 19. februar 2021 Noen som har reflux eller likn? Hva er dine plager/symptomer? Plages med ubehag i brystet, tungpust/kortpust, hodepine, press i mellomgulvet, utmattelse. Mistenker magesyre i lungene. Kan få nærmest anfall med virkelig forverring.. Hvilke medisiner bruker du ev? Anonymkode: c9d0a...b95
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #2 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som har reflux eller likn? Hva er dine plager/symptomer? Plages med ubehag i brystet, tungpust/kortpust, hodepine, press i mellomgulvet, utmattelse. Mistenker magesyre i lungene. Kan få nærmest anfall med virkelig forverring.. Hvilke medisiner bruker du ev? Anonymkode: c9d0a...b95 Tviler på at du har det i lungene. Jeg har vært plaget med refluks, og hadde alle de symptomene du beskriver, og spurte legen om det kunne være i lungene, men fikk da tl svar at hvis man fikk (mye) magesyre i lungene så ble man akutt alvorlig syk, typ nødtelefonen. men refluks kan likevel gi alle de symptomene så vidt jeg har skjønt etter å ha vært plaget. Går på somac. Det hjelper. Anonymkode: 25007...9c3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #3 Skrevet 19. februar 2021 Bruker Somac i ny og ne, men må ta pauser for jeg blir enda mer oppblåst føler jeg når jeg har brukt Somac over lengre tid. Jeg kan våkne opp av at jeg nesten ikke klarer å puste og jeg så dette er fantastisk. Må nok gå til lege å høre om de har noe bedre men er ikke så optimistisk.. Har du tatt gastroskopi? Anonymkode: 17f46...0a9
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #4 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tviler på at du har det i lungene. Jeg har vært plaget med refluks, og hadde alle de symptomene du beskriver, og spurte legen om det kunne være i lungene, men fikk da tl svar at hvis man fikk (mye) magesyre i lungene så ble man akutt alvorlig syk, typ nødtelefonen. men refluks kan likevel gi alle de symptomene så vidt jeg har skjønt etter å ha vært plaget. Går på somac. Det hjelper. Anonymkode: 25007...9c3 Takk for det. Mulig det ikke er lungene. Men jeg var så dårlig her at jeg faktisk ringte legevakt, blir jo noe bekymret ved voldsomt trykk i brystet, tungpust og meget slapp og sløv. Skjedd flere ganger. Er veldig plaget konstant. Men da "anfallene" kommer er det ekstra ille ift pust/trykk. Blir litt skjelven i kroppen etterpå. Vet ikke helt hva det er. Har bla en kronisk sykdom fra før, Hypotyreose. Anonymkode: c9d0a...b95
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #5 Skrevet 19. februar 2021 Du kan bruke syrenøytraliserende, protonpumpehemmere (hemmer utskillelse av magesyre) eller tyggetabletter som danner et skum på toppen av magesekkinnholdet og hemmer refluks. Har du syre i lungene, så svir det! Du er ikke i tvil Anonymkode: 98602...062
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #6 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruker Somac i ny og ne, men må ta pauser for jeg blir enda mer oppblåst føler jeg når jeg har brukt Somac over lengre tid. Jeg kan våkne opp av at jeg nesten ikke klarer å puste og jeg så dette er fantastisk. Må nok gå til lege å høre om de har noe bedre men er ikke så optimistisk.. Har du tatt gastroskopi? Anonymkode: 17f46...0a9 Takk for svar. Ja, tok gastroskopi for noen år siden, fikk dengang påvist lett refluks og magekatarr. Men har ikke gått på noen medisiner for dette tidligere. Har noe sårhet i brystet også, noe klump i hals, mye luftavgang med raping, i tilegg til voldsomme symptomer som beskrevet over her. Sengen har vært hevet i flere år, uten at det hjelper noe. Begynner å lure på om det er refluksen som ødelegger allmennetilstanden min. Men klarer ikke helt å fatte at den skal gjøre meg så meget dårlig. 🤷♀️ Anonymkode: c9d0a...b95
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #7 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du kan bruke syrenøytraliserende, protonpumpehemmere (hemmer utskillelse av magesyre) eller tyggetabletter som danner et skum på toppen av magesekkinnholdet og hemmer refluks. Har du syre i lungene, så svir det! Du er ikke i tvil Anonymkode: 98602...062 Jeg har fått Somac mener jeg, fra legen. Har nok ikke forsøkt de lenge nok for å se ev virkning. Jeg har ikke svie, nei. Mer som utmattet brystkasse innemellom, og som om lungene er "strekt og slitne" press inn ved brystbenet bla. Anonymkode: c9d0a...b95
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå