Gå til innhold

Ragnar på en baby i 2021?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes kg-folket om det? Vi liker det og vurderer det om det er gutt. Men nysgjerrig på hva folk generelt tenker om det. 

Både foreldrene mine og bestemoren min rynket på nesen over navnet😅 men tenker jo at de vil vende seg til det hvis vi ender opp med det.

Anonymkode: 05d05...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker det 😃 Tror det er et sånn navn som klær en mann og ikke en baby, kanskje derfor de synes det er litt rart? Jeg synes det er tøft.

Anonymkode: b556a...90a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg er veldig sjarmerende og fint navn på en liten gutt, og et flott navn på en staut nordmann.
De vil helt klart se annerledes på saken kort tid etter at barnet er kommet. Det er millioner av foreldre/besteforeldre der ute som ikke er enig i navnevalget til sine barn/barnebarn, men som har glemt det etter en uke fordi nettopp deres barn(ebarn) er verdens fineste!

Anonymkode: 9e344...2a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint! 🥰 skulle jeg valgt navn på barna igjen kunne jeg godt hatt en Ragnar.

Anonymkode: 9ab3e...15f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnar er forfriskende etter alle disse alexanderne og Kevinene.

Anonymkode: ca2cf...6cb

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommel opp fra meg. Bare obs, dette er et navn jeg ser for meg kan få en renessanse. 
Kan bli flere Ragnarer...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva synes kg-folket om det? Vi liker det og vurderer det om det er gutt. Men nysgjerrig på hva folk generelt tenker om det. 

Både foreldrene mine og bestemoren min rynket på nesen over navnet😅 men tenker jo at de vil vende seg til det hvis vi ender opp med det.

Anonymkode: 05d05...631

ja, hvorfor ikke?? 1̵̝̮̳̟͚̤̀͋̿̿̈́́́͐̾͝ͅ1̶͓̠̘̐̋̋̒̎̅̀͘̚͝͝1̶̧̩̬͔̖͇̻̥̄͒́̔̑̊̉̐́͘͘͠0̷̨̱̺̜͈͈͎̫͕̿̏͆́̇͜͝0̶̛̛͇̥͔̱̤͐͐̐̋̔̃̕1̷̧̧̧̫̭̜̰̥͚͙́̈̀̅̅͂́̈̍̑͜͜ͅ1̴͈͓̩̫̍͊͆̄̍̐1̶̢̗̮̐͐͛̿͒̇0̵͈͓̗̼͍͓̭̮̆̀̌̋0̶̲̘̦̩̏̏̋̌̉̋̌̈́́͋̚1̴̛͚͒͛̍̉̈́̅̃̾͐̅̐͗1̷̮̳̫͇̔̈͑̆̒́̀̉͗̊͘͘͜͝͠1̶̡̤͕͓̝̿́̈́̚͜͠0̷̢̢̛̝̘͈̤̻̙͎͓͉̟̠̝̂̓̓̑̑͐̓̕0̷̢̲̯͔̠̥̬̥͇̣̔͗͑̉͂̓̑̌1̷̢͍̠̊̾́̈̀̑̑̋̑͌͂̀̂1̵͇̭̟̮̤̑̿̾̌1̴̭͈̏̿͛̓́́̂̍0̷̧̧̣͉̳̪͍̘̲̰͍͍͚͙̤̍̑̒́̎́̇̓0̷̧̢̧̢͔̯̱͙͚̰͔̟̱͇̈̐̏́̈́͊̆͐̎̕1̴̨̬͚̺̠̤͔̜̹̣͉̓͋́͠ͅ1̵̢̦̞͇͇̩͕̣̱̈́̐̂̔̂̚̚͝ͅ1̸̞̟͓̼̰̈́̈́͑̇͌̑̂͊̀̚0̵̡̫͎̹̎̚0̴̢̺̙̯̎̾̈̆́̈́͒͐̀̽͠͠1̸̳͇̃̓̾́̐̿́̚

Anonymkode: 7982e...5bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passer helt fint inn sammen med de navnene som kommer nå. 

Anonymkode: b787b...5df

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeemil skrev (Akkurat nå):

Tøft vikingnavn!

Liker brukernavnet ditt forresten ☺️

Anonymkode: b556a...90a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderte det selv, faktisk. Ragnar og Gunnar var på topplista mi men mannen ønsket noe litt mer internasjonalt dessverre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy med så god tilbakemelding😄 Gjør meg litt tryggere på å skulle bruke det. 

20 minutter siden, Helgeline said:

Tommel opp fra meg. Bare obs, dette er et navn jeg ser for meg kan få en renessanse. 
Kan bli flere Ragnarer...

At det kan bli populært i nær fremtid går forsåvidt fint. Om ikke annet gjør det meg faktisk litt tryggere på å bruke det. Kan hende jeg overtenker det hele, men vil gjerne bruke et gammelt norsk navn som ikke er altfor populært per i dag, men likevel ikke for "sært" for et barn å vokse opp med nå. Er tross alt barnet som må leve med navnet. Men føler Ragnar passer fint med dagens mer populære eldre navn slik som Ludvig, Magnus og Alfred. 

Anonymkode: 05d05...631

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede møtt to baby Ragnar allerede i år. Født i 2020. Ikke så uvanlig altså. Alle disse fine gamle navnene kommer tilbake nå :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm Ragnar? Høres ut som en mann på 47 som puler mye.

Anonymkode: b1096...099

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva synes kg-folket om det? Vi liker det og vurderer det om det er gutt. Men nysgjerrig på hva folk generelt tenker om det. 

Både foreldrene mine og bestemoren min rynket på nesen over navnet😅 men tenker jo at de vil vende seg til det hvis vi ender opp med det.

Anonymkode: 05d05...631

Ja. Kjempefint navn! :) Ikke bryr deg hva andre i familien mener. Ragnar er et fantastisk navn :)

Ragnar Lodbrok :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt NOEN tar ansvar for å holde liv i de gode, gammeldagse norske navnene. Tommel opp fra meg! 

Anonymkode: a9784...7a9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei lita Ragna født i 2020.

Jeg synes Ragnar er kult, men Reidar er enda kulere

Anonymkode: 56be5...3a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...