AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #1 Skrevet 19. februar 2021 Vi er i startfasen av husbygging, og alt er nytt for oss. Vurderer noe lignende denne planløsning i 1.etg. Vi ønsker skyvedører i glass inn til tv-stuen. Noen som ser noe upraktisk og noe de ville endret på? Viktig for oss med stort vaskerom, god plass på stue/kjøkken. Peis. Og en koselig tv-krok. Oppe har vi mange soverom, en bod og et stort bad. Hva tenker dere om planløsningen i 1.etg? Noe du ser som du ville endret på? Eller synes du det ser bra ut? Hva er viktig for deg i ditt hus? Alle råd og tilbakemeldinger mottas med takk :) Anonymkode: 45b67...3a3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #2 Skrevet 19. februar 2021 Alt av rot på kjøkkenet vil vises med denne planløsningen. Ville hatt en vegg mot spiseplass eller stue. Ville også hatt et vindfang før selve gangen, slik at når man går opp/ned trappen så slipper man å gå der det antagelig har vært sølete sko. Anonymkode: 591f1...e13
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #3 Skrevet 19. februar 2021 Er kjøkkenet øverst til venstre? Anonymkode: d7fac...0e4 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #4 Skrevet 19. februar 2021 Har dere laget planløsning selv, eller er det et forslag dere har fått? Jeg skjønner ikke helt hva som er hva her. Er det blanding av vaskerom og entré øverst til venstre? Jeg tenker at det er veldig mye uutnyttet areal her hvis det er entré øverst til venstre. Hvorfor lukke den entreen? Ville hatt det åpent mot trapp så dere får utnyttet plassen bedre. Husk at det fort regnes 20.000 kr per kvadratmeter. Og badet er ekstremt lite hvis det er dusj der og under 4 kvadratmeter? Vi har hatt bad på 6 kvadratmeter, opplever det som et minimum hvis man skal få til en grei løsning. Hvem er boligen for? Har dere flere barn? Tenker dere å bo her i framtiden? Det er fornuftig slik dere har gjort det med et soverom nede slik at det er mulig å bo her og ha alle funksjoner på ett plan også når man blir eldre, hvis man brekker beinet eller lignende. Er det ene rommet en TV-stue? Hvor stor er den? Soverommet ser ut til å være en god løsning. Anonymkode: 4dc8f...7cf 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #5 Skrevet 19. februar 2021 hvorfor denne lange "tungen" på vaskerommet? Ville ha plassert platetoppen midt på benken. For over platekoppen kommer en ventilator og det vil se usymmetrisk ut slik det er nå. Og ikke minst liker høyrehendte mennesker å sette fra seg eller hente ting fra høyre. Anonymkode: ec333...76b 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #6 Skrevet 19. februar 2021 Ts her. Takk for alle tilbakemeldinger. Vi har fått et forslag, som vi har tegnet litt om. Skjønner det kan være vanskelig å forstå hva som er hva. Inngangen til Venstre er bi-inngang/vaskerom. Inngangen til Høyre er for gjester. Den lange «gangen» på vaskerommet er tenkt til å kunne tørke klær. Ellers er detaljer som hvor platetopp osv. er ikke ferdig, men takk for tips angående det også Anonymkode: 45b67...3a3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #7 Skrevet 19. februar 2021 Vi har 3 barn. Småbarnsliv. Har 5 soverom oppe og en stor loftstue med dør inn. Tanken er at vi skal bo der senere også, derfor soverom nede også. Vi tenkte å bruke dette soverommet nede til lekerom/ekstra stue til ungene nå når de er små. Anonymkode: 45b67...3a3
cattleya Skrevet 19. februar 2021 #8 Skrevet 19. februar 2021 Jeg skjønte ikke planløsningen, er tv kroken helt adskilt? Ser bare vegger og ingen dør, er den hvite streken glassdøren? Hvorfor vil dere ha det? Jeg tenker at man går mye mellom sofa og kjøkken, og at den traseen bør være enklest mulig. Hvor skal gjestene henge fra seg? ville kanskje vurdert å ha en inngang til badet direkte fra soverommet i tillegg? Da får gjester helt privatliv (regnet med det var et gjesterom. ellers så likte jeg godt to innganger, hvorav ett rett inn på vaskerom😻
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #9 Skrevet 19. februar 2021 Trengs det egentlig utgangsdør på vaskerommet, når du har (gjeste)utgangsdør ved siden av? Du kan redusere størrelsen på vaskerommet hvis den døra tas bort. Installer klessjakt fra badet i 2. etg ned til vaskerommet. Må vaskerom og toalett være adskilt med vegger (slå sammen?). Trengs ikke sitteplasser ved kjøkkenøya når spisebordet står ved siden av. Kunne kanskje ha latt kjøkkenet og TV-rommet bytte plass (pga. fra oppvaskmaskin og vifte). Lurt med adskilt TV-rom når dere har 3 barn! Anonymkode: 8de24...eb7 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #10 Skrevet 19. februar 2021 cattleya skrev (13 minutter siden): Jeg skjønte ikke planløsningen, er tv kroken helt adskilt? Ser bare vegger og ingen dør, er den hvite streken glassdøren? Hvorfor vil dere ha det? Jeg tenker at man går mye mellom sofa og kjøkken, og at den traseen bør være enklest mulig. Hvor skal gjestene henge fra seg? ville kanskje vurdert å ha en inngang til badet direkte fra soverommet i tillegg? Da får gjester helt privatliv (regnet med det var et gjesterom. ellers så likte jeg godt to innganger, hvorav ett rett inn på vaskerom😻 Ja den er adskilt med skyvedører i glass. Har bare sett det på en Instagramkonto og synes det så veldig fint ut. Og greit å kunne lukke igjen hvis noen skal se på tv, mens andre vil lese/gjøre noe annet i den andre sofakroken. Tenkte dørene til vanlig kan stå åpne. takk for tilbakemelding Anonymkode: 45b67...3a3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #11 Skrevet 19. februar 2021 Hus uten vinduer? Er det hovedbadet som er midt i huset? For det er hovedsoverommet som er der? Eller er det gjesterom? Anonymkode: 46028...25c
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #12 Skrevet 19. februar 2021 Jeg synes den ser veldig fin ut. Men jeg ville ikke hatt kokeplate på kjøkkenøya. Deilig at hele øya er fri. Anonymkode: 60008...0a3 2
cattleya Skrevet 19. februar 2021 #13 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ja den er adskilt med skyvedører i glass. Har bare sett det på en Instagramkonto og synes det så veldig fint ut. Og greit å kunne lukke igjen hvis noen skal se på tv, mens andre vil lese/gjøre noe annet i den andre sofakroken. Tenkte dørene til vanlig kan stå åpne. takk for tilbakemelding Anonymkode: 45b67...3a3 Hvis det er lydisolerte dører som kan åpnes vidt så ser jeg at det kan være fint. Koselig med en litt intim krok, men uten god lydisolering mister det funksjonen. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #14 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hus uten vinduer? Er det hovedbadet som er midt i huset? For det er hovedsoverommet som er der? Eller er det gjesterom? Anonymkode: 46028...25c Har ikke lagt inn vinduer i tegneprogrammet. Skal selvfølgelig ha vinduer, men nå var det planløsningen jeg lurte på om noen hadde innspill til Anonymkode: 45b67...3a3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #15 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes den ser veldig fin ut. Men jeg ville ikke hatt kokeplate på kjøkkenøya. Deilig at hele øya er fri. Anonymkode: 60008...0a3 Takk for innspill. Anonymkode: 45b67...3a3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #16 Skrevet 19. februar 2021 Fjern ytterdør inn til vaskerom når inngangsdøra er rett ved siden av. Mulig å flytte døra inn til badet? Byttet plass med vaskerommet? Jeg har helt fnatt av bad i nærhet av kjøkkenet så det kommer bæsjlukt inn dit, eller man hører folk sitter og trykker 😅 Anonymkode: 0bbbe...a8f
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #17 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har ikke lagt inn vinduer i tegneprogrammet. Skal selvfølgelig ha vinduer, men nå var det planløsningen jeg lurte på om noen hadde innspill til Anonymkode: 45b67...3a3 Men er det hovdsoverommet og hovedbadet som ligger i første etasje? Jeg ville ikke hatt dør ut fra vaskerommet, når det er hoveddør rett ved siden av. Om det er hovedbadet, så ville jeg hatt det større, helt bort til veggen der den tarmen er. Eller hatt det badet som er tegnet inn som en lite gjestetoalett og hovedbadet i den tarmen. Om det er hovedbadet, altså. Anonymkode: 46028...25c
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #18 Skrevet 19. februar 2021 Jeg ville brukt mye av "tarmen" på vaskerommet til å lage eget privat bad til soverom, og deretter kun hatt toalett fra gangen (til gjester). Regner med at dere har eget bad til barna i den andre etasjen. Anonymkode: d77ba...def 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #19 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men er det hovdsoverommet og hovedbadet som ligger i første etasje? Jeg ville ikke hatt dør ut fra vaskerommet, når det er hoveddør rett ved siden av. Om det er hovedbadet, så ville jeg hatt det større, helt bort til veggen der den tarmen er. Eller hatt det badet som er tegnet inn som en lite gjestetoalett og hovedbadet i den tarmen. Om det er hovedbadet, altså. Anonymkode: 46028...25c Takk for innspill. Det er ikke hovedsoverom (kan ta det i bruk som hovedsoverom når vi blir eldre/hvis noe skulle skje som gjør at vi vil ha alt vi trenger på et plan). Men først og fremst blir det lekerom/gjesterom. Hovedsoverom og hovedbad ligger i 2.etg. Større bad oppe enn nede. Badet nede skal brukes som gjestedo, men med en dusj slik at vi har to dusjer ved behov. Anonymkode: 45b67...3a3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #20 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fjern ytterdør inn til vaskerom når inngangsdøra er rett ved siden av. Mulig å flytte døra inn til badet? Byttet plass med vaskerommet? Jeg har helt fnatt av bad i nærhet av kjøkkenet så det kommer bæsjlukt inn dit, eller man hører folk sitter og trykker 😅 Anonymkode: 0bbbe...a8f Takk for innspill - det er sant den med do og kjøkken nærme. Det skal jeg se om vi kan gjøre om Anonymkode: 45b67...3a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå