AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #1 Skrevet 19. februar 2021 Hei! Jeg regner med at flere av dere har en slik følelse i fingre/tærne eller armen når dere sitter for lenge i samme situasjon, så føler dere en slags nummenhet/prikking, som forsvinner så fort man beveger litt på de fingrene/tærne/armen det gjelder. Men våknet idag med samme følelse når jeg våkner opp? Mistenker veldig sterkt at det skyldes en horribel sovestilling, som gjorde at fingrene dovnet bort. Flere opplevd dette? Anonymkode: 35996...e11
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #2 Skrevet 19. februar 2021 Min mor hadde mye problemer med dette. Våknet på natten av at hendene dovnet bort. Kiropraktor ordnet dette. Anonymkode: 03f72...c16
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #3 Skrevet 19. februar 2021 Helt vanlig ved ls. Anonymkode: c6abe...751 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #4 Skrevet 19. februar 2021 Jeg opplevde første gang å våkne å være LAM!! I hele høyere arm for ca 8 år siden . Den prikket ikke, det var 0 følelser akkurat som at den ikke var der, men jeg kunne se den. Kunne ikke bevege verken fingre eller armen en millimeter, helt død var den, og jeg fikk ikke snudd meg eller noe utrolig hvor tung en arm blir når den er lam. Fikk karret meg over på andre siden til slutt og etter ca 15 min begynte det å prikke sånn som ved det du beskriver. Også var den etterhvert tilbake igjen. Jeg ble kjempe redd og dro til legen, jeg trodde jo jeg hadde fått MS eller noe sånt. Og jeg var bare 19 år gammel. Han sa at jeg hadde en nerve som lå til sånn at når jeg ligger på ryggen stille over tid så blir den klemt av sånn at jeg da mister funksjonen i armen. Han sa at det kalles saturday night arm 😛 Anonymkode: d2685...598
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #5 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Helt vanlig ved ls. Anonymkode: c6abe...751 Hva er ls? Anonymkode: 35996...e11
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #6 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Min mor hadde mye problemer med dette. Våknet på natten av at hendene dovnet bort. Kiropraktor ordnet dette. Anonymkode: 03f72...c16 Første gang jeg har kjent det når jeg har våknet. Men er det vanlig å oppleve dette sånn ellers? Om du sitter med armen i samme stilling for lenge f.eks, så prikker det/man blir nummen? Anonymkode: 35996...e11
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #7 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er ls? Anonymkode: 35996...e11 Lavt stoffskifte. Anonymkode: b0a81...fb6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #8 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Lavt stoffskifte. Anonymkode: b0a81...fb6 Nei, har ikke det Men har ikke dere andre slike fingre og? Om du sitter for lenge i samme posisjon med fingrene/tærne, kjenner du da ikke at det kan prikke/du blir litt nummen, som går over så fort du beveger litt på deg? Anonymkode: 35996...e11
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #9 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, har ikke det Men har ikke dere andre slike fingre og? Om du sitter for lenge i samme posisjon med fingrene/tærne, kjenner du da ikke at det kan prikke/du blir litt nummen, som går over så fort du beveger litt på deg? Anonymkode: 35996...e11 Jo. Blodsirkulasjonen blir dårlige når lemmene blir klemt. Eller så er nervene litt i klem. Hvis Anonymkode: b0a81...fb6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #10 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jo. Blodsirkulasjonen blir dårlige når lemmene blir klemt. Eller så er nervene litt i klem. Hvis Anonymkode: b0a81...fb6 Men det er ikke sånn at det skjer helt ut av intet med meg, er alltid at jeg enten sover på armen, eller sitter for lenge uten å røre den. Anonymkode: 35996...e11
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #11 Skrevet 19. februar 2021 Hvordan kan jeg skylde mellom uskyldig og vanlig dovning av føtter/fingre som alle har og Karpaltunnelsyndrom? Anonymkode: 35996...e11
Kicki_90 Skrevet 19. februar 2021 #12 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hvordan kan jeg skylde mellom uskyldig og vanlig dovning av føtter/fingre som alle har og Karpaltunnelsyndrom? Anonymkode: 35996...e11 Ved karpaltunnelsyndrom er det gjerne langefinger-lillefinger som dovner bort, mens pekefinger og tommel har følelse. I tillegg kan det bli smerter i håndleddene, de stivner av blant annet. For min del tok det også lenger tid før fingrene våknet igjen når jeg hadde karpaltunnelsyndrom enn om hånda bare dovner bort.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #13 Skrevet 19. februar 2021 Kicki_90 skrev (5 minutter siden): Ved karpaltunnelsyndrom er det gjerne langefinger-lillefinger som dovner bort, mens pekefinger og tommel har følelse. I tillegg kan det bli smerter i håndleddene, de stivner av blant annet. For min del tok det også lenger tid før fingrene våknet igjen når jeg hadde karpaltunnelsyndrom enn om hånda bare dovner bort. Hvor lang tid snakker vi før hånda våknet hos deg? Hos meg tar det ca 5-10 sek, blir bedre for hvert sekund. Anonymkode: 35996...e11
Kicki_90 Skrevet 19. februar 2021 #14 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvor lang tid snakker vi før hånda våknet hos deg? Hos meg tar det ca 5-10 sek, blir bedre for hvert sekund. Anonymkode: 35996...e11 Når jeg hadde karpaltunnelsyndrom så tok det flere minutter. Kunne sitte med telefonen og hånda sovna etter noen minutter for deretter å bruke flere minutter på å få tilbake følelsene. Men det er jo bare min erfaring 🙂
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #15 Skrevet 19. februar 2021 Jeg våkner stort sett hver dag med en doven arm som jeg må få liv i. Begynner fort å prikke, og tar vel kanskje 5 minutter før den er normal igjen. Synes det er litt skremmende og veldig irriterende. Anonymkode: 529a3...840
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #16 Skrevet 20. februar 2021 At hendene mine dovnet på nettene var faktisk det første jeg merket av senebetennelse i begge armer/albuer. Gikk til kiropraktor, lite sovning nå - straks et år etter - men senebetennelsen er standhaftig i den ene armen. Jeg kunne våkne flere ganger av dette i løpet av en natt og det var vanskelig å få dovningen til å gi seg. Anonymkode: cbb4c...75c
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #17 Skrevet 20. februar 2021 *lite dovning nå (selv om det dessverre også er lite soving også 😅🙈) Anonymkode: cbb4c...75c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå