Gå til innhold

Depresjon pga. jobben

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fungerer ikke lenger på jobb, ser kun mørkt på alt og har ingenting å se frem til. Får hjelp av psykolog, men det er vanskelig å se noe ende på dette. Har prøvd å være på jobb når jeg er langt nede, smiler og later som at jeg er glad, men fikk det slengt rett i trynet av sjefen samme dagen (som er klar over problemene mine) at jeg ikke gjør en god nok jobb. Jeg mister mer og mer ansvar på jobben, og føler meg rett og slett ubrukelig. Hjelper ikke at sjefen overvåker meg, da jeg får prestasjonsangst av det. Dessuten føler jeg at hun ikke liker meg lenger. Fikk kjeft for å ha gjort en feil, men når de andre gjorde den SAMME feilen sa hun med et smil og med en humoristisk tone: "Har dere gjort det sånn ja? Nei og nei". Hun er mye strengere og mer hard mot meg når jeg gjør feil enn når alle andre gjør det. 

Tåler kjeft og kritikk, men ikke når hun forskjellsbehandler. Sånn er det ofte. F.eks for noen uker siden fikk jeg feil på varetelling. Jeg oppdaget selv feilen, og sa til henne: "Jeg telte 1 vare for lite, men jeg fant feilen og skal rette det opp med en gang". Fikk til svar: "Hvor vanskelig er det å telle nøye så det blir riktig?". En annen kollega av meg gjorde varetelling tidligere, og hun gjorde NØYAKTIG samme feil. Da sa hun på en fin måte: "Det er så fort gjort det, nå er det i hvertfall rettet opp". 

Hun ba meg om et forslag for en eller annen ting her om dagen, så jeg prøvde så godt jeg kunne: Men mitt forslag var ABSOLUTT ikke bra nok, så det fungerte ikke. Trodde man skulle respektere alle forslag, og at alle har forskjellige idêer? Kunne ikke falt meg inn å svare på en slik måte når folk kom med forslag, uansett hvor tåpelig forslaget måtte være.

Nå begynner jeg å lure på om jeg virkelig er SÅ dårlig i jobben min, eller om hun prøver alt hun kan for å få meg ut av jobben. Vi har flere nye i jobben som visstnok kommer med gode forslag stadig vekk og som gjør en bedre jobb enn meg. 

Nå bare gruer jeg meg til jobben, og vurderer å søke etter andre jobber. Problemet er at det er få ledige jobber som jeg kan søke på, og sjefen min gir meg neppe en god attest. Har jobbet der i 4 år (jobbet lenge i samme butikk på et annet sted), og der fikk jeg masse skryt for jobben jeg gjorde. Var dessverre bare ekstra den gangen, og de har mer enn nok ansatte der nå pga. pandemien.
Der hvor jeg jobber nå fikk jeg mye skryt før de nye kom inn i bildet og tok over (han ene som startet i fjor oppfører seg som en slags sjef), men nå er alt jeg gjør galt.

Anonymkode: 5735f...33e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må slutte forsøke please henne, du må begynne sette grenser. Bli sur og si "er det ikke lov å gjøre feil heller nå". Hun overkjører deg fordi du legger deg på rygg. Begynn å drite mer i at hun blir sur og heller bli irritert, så blir det slutt på det etterhvert

Anonymkode: 63c00...6f9

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...