Gå til innhold

Møbler, biting og valp. Noen råd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har valp og den tygger... ja, jeg visste det på forhånd, men ønsker ikke at spisestuebordet med stoler blir bitt istykker. Noen som har råd utenom å sette grind rundt? Vi har åpen stue/spisestue/kjøkken så går ikke an å lukke dører. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ada@ skrev (1 minutt siden):

Vi har valp og den tygger... ja, jeg visste det på forhånd, men ønsker ikke at spisestuebordet med stoler blir bitt istykker. Noen som har råd utenom å sette grind rundt? Vi har åpen stue/spisestue/kjøkken så går ikke an å lukke dører. 

Anti-tygg, bitespray osv. :) Husker ikke helt hva de forskjellige heter i farta, men et kjapt Googlesøk gir deg nok svar. Fås kjøpt på dyrebutikker :)

Anonymkode: df4fc...bcc

Skrevet

Denne for eksempel. Ikke personlig erfaring med denne, men det er bare en av de mange som er der ute. 

20210219_104213.jpg

Anonymkode: df4fc...bcc

Skrevet

Pass også på at valpen har nok alternativer å bite på, da kanskje helst tyggebein og fylt kong (spiselige ting kan i en del tilfeller fungere bedre som avledning enn leker).

Hvis valpen nettopp har sovet så har den "ligget på lading". Da kan det være mer hensiktsmessig å ta den ut for sosialisering og miljøtrening, slik at den kan få utløp for en del av energien sin ute i stedet for på møblene.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde enkelt og greit bare sagt «oi/nei/ops» hver gang valpen biter på noe den ikke har lov til også fysisk tatt den bort derifra. Gi den ting den kan tygge på og følg godt med så kan dere stoppe tygging på møbler før det skjer. Hvis dere netopp har aktivisert/vært på tur osv og skal gjøre noe hvor dere ikke holder øye med valpen så ville jeg hatt en grind eller et bur den kan oppholde seg i. Bare en liten stund! Mens du skal ta en dusj, lager middag osv.

Anonymkode: 54372...b94

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...