AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #1 Skrevet 19. februar 2021 Veide meg i kveld, og jeg har gått ned 3 kg på ca 6 måneder. Ikke gjort noe annerledes, spiser omtrent det samme. Føler meg litt sliten, men har en dårlig døgnrytme, så det er nok årsaken. Har god matlyst, spiser godt til hvert måltid. Er 3 kg på 6 måneder så mye at jeg bør oppsøke lege? Har hørt vekttap kan være tegn på sykdom, men da er det kanskje snakk om mer? Anonymkode: e2c15...6f2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #2 Skrevet 19. februar 2021 Tror nok du kan ta det helt med ro. Hvis det er snakk om sykdom så ville du nok gått ned mye mer enn 3 kg på 6 mnd. Man skal ikke stole helt på vekten heller da den kan vise forskjellig vekt fra gang til gang. Man veier seg kanskje på ulike dager, til forskjellig tid på døgnet, og man spiser jo ikke akkurat det samme uke etter uke. Mange går opp i forbindelse med mensen å. Anonymkode: ce3ba...c09 6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #3 Skrevet 19. februar 2021 Ja, det pleier å være mer hvis det er pga. sykdom. Men for sikkerhets skyld så kan du jo ta en prat med legen din, de tilbyr jo både telefon- og videokonsultasjoner nå, bare så du i beste fall kan bli beroliget Vann i kroppen kan også ha mye å si. Hvis du hadde spist mye salt før du veide deg for seks måneder siden, mens du ikke hadde det da du veide deg nå, kan det hende at det er vannvekt. Salt binder vann. Anonymkode: 1d6bc...ea4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #4 Skrevet 19. februar 2021 3 kg er det mange svinger gjennom en dag. Med mindre du er svært undervektig er ikke 3 kg noe å bry seg om Anonymkode: 55fc4...c12 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #5 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): 3 kg er det mange svinger gjennom en dag. Med mindre du er svært undervektig er ikke 3 kg noe å bry seg om Anonymkode: 55fc4...c12 Dette. Jeg kan svinge så mye som 2-3 kg på en dag. Avhengig av mensen, vann i kroppen, tungt/lett måltid, lenge siden siste måltid, om jeg har vært på do, osv. Anonymkode: 384bc...e0a 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #6 Skrevet 19. februar 2021 Jeg kan gå ned to kg bare av å gå på do. Tre kg fra eller til på så lang tid hadde ikke bekymret meg. Det spørs jo også hvor aktiv du har vært i denne perioden. Da jeg flyttet hjemmefra gikk jeg fra 55kg til 49kg på et år fordi jeg ble mer inaktiv og mistet muskelmasse Anonymkode: 1435f...362
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå