AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Del Skrevet 18. februar 2021 Har ikke gått på ski på noen år, men har nå lyst til å kjøpe meg et par ski til å bruke kanskje 3-4 ganger i året. Det skal være ski som skal brukes til enke turer i skiløype. Jeg trenger bare noe som funker og som jeg ikke trenger å smøre. Er de billigste skipakkene på f.eks xxl greie å kjøpe? Sånn som f.eks denne https://www.xxl.no/atomic-c1-skintec-t5-plus-performance-20-21-felleskipakke/p/bp/1171348_b?gclsrc=aw.ds&gclid=Cj0KCQiAvbiBBhD-ARIsAGM48bxFDeIjLiymTGVg2-6L33YLguAHe3Aek-g-dVVUQa9nyyjlgmkEMboaArI6EALw_wcB&gclsrc=aw.ds Har aldri eid mine egne ski, har alltid lånt mamma sine gamle ski, og det har vært sånne smørefrie med slike mønster i seg, noe som jeg ikke ser på markedet i det hele tatt lenger? Er det kun feller som gjelder nå? Ønsker egentlig å få det så billig som mulig, men samtidig ikke helt ubrukelige ski. Jeg skal ikke gå fort på ski, og det er ikke så viktig at det går fort nedover heller, men jeg vil ikke ha bakglatte ski eller ski som klabber. Noen som har råd? Er litt redd for å spørre i sportbutikk da jeg er redd de kommer til å selge meg noe jeg ikke trenger. Tror kanskje det er fire år siden sist jeg gikk på ski, men jeg har aldri gått jevnlig på ski, det har kanskje vært tre-fire ganger i året da jeg var barn. Så jeg er på et ganske basic nivå. Anonymkode: 6c253...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Del Skrevet 18. februar 2021 Min anbefaling er å dra til butikken. Forklar akkurat det du skrev her, hva du skal bruke de til, nivå osv så hjelper de deg. Jeg har selv kjøpt på Xxl og opplevde ikke at de pakket på meg de dyreste løsningene, men jeg fikk noen gode ski til mitt formål uten å blakke meg 😊 Anonymkode: 0522f...073 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 18. februar 2021 #3 Del Skrevet 18. februar 2021 Til det bruket du skisserer holder sånne pakker fint. Om du skulle vurdere å oppgradere noe så ville jeg tenkt på skoa først (om de ikke sitter perfekt som det er da) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palma Skrevet 18. februar 2021 #4 Del Skrevet 18. februar 2021 (endret) Kjøp deg felleski, du trenger bare og oppgi vekta di pga slik at du får riktig spenn i skia og lengden du trenger kan de. Jeg kjøpte felleskipakke, sko, ski og staver til ca 3500 kr tror jeg det var Endret 18. februar 2021 av Palma 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Del Skrevet 18. februar 2021 Den fungerer nok helt greit for ditt bruk. Anonymkode: bab1e...fb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #6 Del Skrevet 18. februar 2021 Det tilbudet du har funnet er jo greit det, som du beskriver så er det begrenset hvor mye du skal stå på ski. Men jeg vil si at utstyret har litt å si for skigleden da, så investerer du litt mer i en skipakke så kan det jo hende du blir så gira at du går litt oftere. Jeg har fischer twinskin ski og er svært fornøyd med de, kjøpte også gode sko. Jeg går på ski oftere enn deg, men har alltid «spart» og kjøpt det billigste, denne gangen la jeg i litt ekstra og det er en helt annen ski-opplevelse. Anonymkode: ce19c...f09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Telle Skrevet 18. februar 2021 #7 Del Skrevet 18. februar 2021 Skisko bør prøves på. Anbefaler virkelig felleski, gjerne med slike bindinger som du enkelt kan skyve fram og tilbake, ut fra hvor godt feste du trenger. Det er viktig at du er ærlig når du oppgir vekta di, og får ski med spenn som passer til dette. Lykke til og god skitur! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #8 Del Skrevet 20. februar 2021 Hei! Jeg var i din situasjon. Vil anbefale felleski på det sterkeste, sånne med riller er bare fjas. Jeg kjøpte det for ca. 1500 kr og så kjøpte jeg skisko og staver på loppemarked for 50kr 😃 Telle skrev (På 18.2.2021 den 22.51): Skisko bør prøves på. Anbefaler virkelig felleski, gjerne med slike bindinger som du enkelt kan skyve fram og tilbake, ut fra hvor godt feste du trenger. Det er viktig at du er ærlig når du oppgir vekta di, og får ski med spenn som passer til dette. Helt enig i dette når det gjelder ski. Anonymkode: 51de0...5f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå