AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #21 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Jeg kom meg ikke til tannlege før TOO. Har vært i narkose nå Anonymkode: 2f6d7...220 Så bra at du fikk hjelp og klarte å gjennomføre det. Spørs da når du kommer dit at de mener du skal klare tannlegen uten narkose. Det gikk ikke med meg. Er så heldig at jeg er narkose pasient så jeg holder tenne friske sånn. Ellers hadde det blitt stopp og nye mange år uten tannlege. Anonymkode: 3913f...9fe 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #22 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så bra at du fikk hjelp og klarte å gjennomføre det. Spørs da når du kommer dit at de mener du skal klare tannlegen uten narkose. Det gikk ikke med meg. Er så heldig at jeg er narkose pasient så jeg holder tenne friske sånn. Ellers hadde det blitt stopp og nye mange år uten tannlege. Anonymkode: 3913f...9fe Blir mere narkose fremover Anonymkode: 2f6d7...220 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #23 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg oppsøkte ikke tannlege før det hadde gått 31 år. Hadde ikke gjort det da heller om ikke det var for at jeg hadde sånn smerter og gått på paracet så mange mnd at jeg fryktet for leveren min. Fikk narkose! Hadde brukket 3 tenner, stod igjen kun rot bak i munnen, mye tannstein, operere ut ei visdomstann, trekke en jeksel, grundig pussing, fylling alle tenner. Ble sendt til streng tannkjøtt spesialist. Den andre gangen jeg var hos han for rensing for å bli kvitt betennelsen sa han forundret at noe riktig måtte jeg ha gjort selv de 30 årene jeg aldri var til en tannlege. For jeg hadde sterke tenner. Så gikk det et år til da fikk jeg skryt av tannlegen for at betennelsen var borte. Anonymkode: 87ca9...d0e Så bra at du klarte å bruke frykten for leveren som motivasjon,men i mitt tilfelle var trumfet skrekken for tannlegen alt annet 😭 Anonymkode: 2f6d7...220
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #24 Skrevet 20. februar 2021 21 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan føler du deg på midazolam mikstur? Får du det hos tannlegen eller tar du det før oppmøte? Anonymkode: a61a3...d7d Ikke meg du siterer, men man får det hos tannlegen. Venter 30 minutter til det begynner å virke. Det gjør at man føler seg mye mindre redd og musklene i kroppen blir mer avslappet. Jeg skulle fjerne visdomstann. Jeg ble litt trøtt (sovnet ikke), ullen i kroppen og litt blid. Det tok litt tid å fjerne visdomstannen min og det knaset litt et par ganger. Det ville jeg nok vanligvis fått tilnærmet panikk av, men brydde meg lite. La merke til at det var en lyd, men ble ikke redd. Synes at jeg var hos tannlegen i 15 minutter når jeg egentlig hadde vært der i 45 minutter. Kan anbefales! Anonymkode: 3b5eb...ff1 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #25 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så bra at du klarte å bruke frykten for leveren som motivasjon,men i mitt tilfelle var trumfet skrekken for tannlegen alt annet 😭 Anonymkode: 2f6d7...220 Hovedsaken var at jeg holdt ikke ut med konstant smerte etter flere måneder. Ble så deprimert, irritert over å gå med smerte. Fort sliten av alt sammen. sluttet å være sosial å så kom frykten for leveren. Anonymkode: 3913f...9fe
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #26 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Blir mere narkose fremover Anonymkode: 2f6d7...220 Ja det er greit at det finnes tannleger i dag som faktisk forstår at man må ha narkose for å få et liv. Anonymkode: 3913f...9fe
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #27 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hovedsaken var at jeg holdt ikke ut med konstant smerte etter flere måneder. Ble så deprimert, irritert over å gå med smerte. Fort sliten av alt sammen. sluttet å være sosial å så kom frykten for leveren. Anonymkode: 3913f...9fe Men uansett årsak klarte du det,og det er det ikke alle som klarer Anonymkode: 2f6d7...220
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #28 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men uansett årsak klarte du det,og det er det ikke alle som klarer Anonymkode: 2f6d7...220 Har aldri tenkt på det sånn.. men ja.. jeg klarte det! Anonymkode: 3913f...9fe
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #29 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 9.55): Så bra jeg valgte å lese hele teksten din (jeg er ikke ts), jeg valgte nesten å ikke lese, pga odontofobien jeg har selv. Men etter sinnsyke smerter klarte sambo å hjelpe meg til en tannlege, og jeg ende med å dra til samme sted som du. Jeg tok beroligende jeg hadde fått av legen min før jeg dro dit. Fikk en prat, røntgen og rolig enkel sjekk. Før vi la en plan. Jeg måtte trekke en visdomstann, og noen andre småting. Og vi ble enig om jeg skulle prøve sedasjon. En mild narkose. En sover, men kan våkne til innimellom, men da får en bare mer medisin, så er en vekke igjen. Han tannlegen sa han hadde opplevd 1 gang at pasienten trengte mer enn sedasjon. Og gikk det ikke for meg, så var det bare å avbryte, og bestille narkose. Det gikk helt fint. Og tennene ble fikset på 1 behandling. Var ubehagelig og skummelt. Men godt å være ferdig. Og all creds til tannlegen på Melhus tannhelse Anonymkode: c4e5e...bc0 Er det lov å spørre hva du syns var ubehagelig og skummelt med hele settingen? Jeg var ærlig på at jeg hadde sprøyteskrekk i tillegg. Og ble anbefalt av tannlegen og kjøpe emla plaster på apoteket. Som jeg festet på hånden 1 time før narkosen. Det hjalp meg mye. Kjente ikke stikket. Syns ikke narkose er spesielt morsomt, men nødvendig onde for å holde tennene friske. Har aldri forstått hvorfor bruke sedasjon når... og bruke narkose når... Å hvorfor er det så nødvendig at pasienten skal våkne til under sedasjon for så å skynde seg å dope ned pasienten igjen. Er det ikke bedre med narkose? Anonymkode: 3913f...9fe
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #30 Skrevet 21. februar 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Er det lov å spørre hva du syns var ubehagelig og skummelt med hele settingen? Jeg var ærlig på at jeg hadde sprøyteskrekk i tillegg. Og ble anbefalt av tannlegen og kjøpe emla plaster på apoteket. Som jeg festet på hånden 1 time før narkosen. Det hjalp meg mye. Kjente ikke stikket. Syns ikke narkose er spesielt morsomt, men nødvendig onde for å holde tennene friske. Har aldri forstått hvorfor bruke sedasjon når... og bruke narkose når... Å hvorfor er det så nødvendig at pasienten skal våkne til under sedasjon for så å skynde seg å dope ned pasienten igjen. Er det ikke bedre med narkose? Anonymkode: 3913f...9fe Ved sedasjon puster man selv. Ved full narkose puster man ikke selv og må intuberes. Det behøves flere mennesker, større ressurser og det er litt større sjanse for at noe kan gå galt (selv om det oftest går bra). En god del blir temmelig kvalme etter narkose, blir sår i halsen og hes. Sikkert flere bakdeler ved narkose også, som jeg ikke vet om. Det er naturlig at man prøver det som gir minst sjanse for skader og bivirkinger først, særlig når de fleste greier seg uten narkose. Men selvfølgelig fint at det finnes narkose å gi til de som ikke klarer seg uten. Anonymkode: 3b5eb...ff1 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #31 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 9.55): Så bra jeg valgte å lese hele teksten din (jeg er ikke ts), jeg valgte nesten å ikke lese, pga odontofobien jeg har selv. Men etter sinnsyke smerter klarte sambo å hjelpe meg til en tannlege, og jeg ende med å dra til samme sted som du. Jeg tok beroligende jeg hadde fått av legen min før jeg dro dit. Fikk en prat, røntgen og rolig enkel sjekk. Før vi la en plan. Jeg måtte trekke en visdomstann, og noen andre småting. Og vi ble enig om jeg skulle prøve sedasjon. En mild narkose. En sover, men kan våkne til innimellom, men da får en bare mer medisin, så er en vekke igjen. Han tannlegen sa han hadde opplevd 1 gang at pasienten trengte mer enn sedasjon. Og gikk det ikke for meg, så var det bare å avbryte, og bestille narkose. Det gikk helt fint. Og tennene ble fikset på 1 behandling. Var ubehagelig og skummelt. Men godt å være ferdig. Og all creds til tannlegen på Melhus tannhelse Anonymkode: c4e5e...bc0 Hva slags sedasjon fikk du hos Melhus Tannhelse? Måtte de ha anestesipersonell tilstede? Måtte du betale det selv? Anonymkode: 99142...827
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #32 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ved sedasjon puster man selv. Ved full narkose puster man ikke selv og må intuberes. Det behøves flere mennesker, større ressurser og det er litt større sjanse for at noe kan gå galt (selv om det oftest går bra). En god del blir temmelig kvalme etter narkose, blir sår i halsen og hes. Sikkert flere bakdeler ved narkose også, som jeg ikke vet om. Det er naturlig at man prøver det som gir minst sjanse for skader og bivirkinger først, særlig når de fleste greier seg uten narkose. Men selvfølgelig fint at det finnes narkose å gi til de som ikke klarer seg uten. Anonymkode: 3b5eb...ff1 Jeg har hatt narkose et par ganger hos Melhus Tannhelse. Kjempefornøyd med dem. Aldri våknet kvalm eller hatt vondt i halsen. Men opplevde en gang å ha vondt i hånden der veneflonen satt. Var hoven kul der innstikket til veneflonen hadde vært, det kom bort etter 3 dager. Kommer du dit når det er rolig er det ok. Er det "kaos" med sekretærer som "løper" i gangene, Skriker "HEI" .. er det xxx? Du blir snart hentet inn av xxx! til deg på venterommet, tannleger som haster frem og tilbake. Da blir man stresset. Opplevd det kun en gang. Anonymkode: 3913f...9fe
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #33 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 21.2.2021 den 14.40): Hva slags sedasjon fikk du hos Melhus Tannhelse? Måtte de ha anestesipersonell tilstede? Måtte du betale det selv? Anonymkode: 99142...827 dette Anonymkode: a1f50...25f
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #34 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 17.3.2021 den 16.44): dette Anonymkode: a1f50...25f Det er alltid anestesiteam til stedet ved sedasjon og narkose. Om man må betale selv kommer helt ut fra hva du har krav på å hva som skal gjøres. Anonymkode: 3913f...9fe
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #35 Skrevet 19. mars 2021 Jeg hadde akutte smerter over tid og endte med å bli lagt i narkose for å fikse «alle» plagene mine.. det ble dyrt, men hadde aldri klart å gjennomføre på vanlig vis. Nå er jeg henvist videre til TOO behandling og håper jeg en dag kan gå til tannlegen som et «vanlig menneske». Anonymkode: a7a8f...fa7 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #36 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg hadde akutte smerter over tid og endte med å bli lagt i narkose for å fikse «alle» plagene mine.. det ble dyrt, men hadde aldri klart å gjennomføre på vanlig vis. Nå er jeg henvist videre til TOO behandling og håper jeg en dag kan gå til tannlegen som et «vanlig menneske». Anonymkode: a7a8f...fa7 Det samme her.. men jeg klarte ikke gå til tannlegen som vanlig menneske etter narkosen heller. Så jeg er fast narkose pasient. Å takk for det ellers hadde ikke tennene mine vært friske. Tannbehandling er for smertefullt i våken tilstand. Har heldigvis en tannlege som forstår dette. Anonymkode: 3913f...9fe
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #37 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 8.28): Hei, jeg har odontofobi! Var ikke til tannlegen på mange år. En dag datt det ut en fylling og det ble et stort hull. Etter ca 4-5 måned begynte smertene å komme. Googlet meg frem på nettet til et tannlegekontor som virket bra. Inn i mitt hodet tenkte jeg at jeg måtte trekke tannen. Sendte e-post og fikk svar dagen etter. Tannlegen virket veldig i møte kommende og tilbydde seg å ringe meg dagen etter for en samtale og sette opp time. Jeg hadde forklart i e-posten at jeg hadde tannlegeskrekk og hva jeg hadde opplevd som var årsaken til det. Han ringte som avtalt og det ble satt opp time til utredning og røntgen. Møtte opp til time og alt gikk bra. Tannlegen sa jeg måtte rotfylle tannen. Noe jeg nektet. Pluss mye mer som å trekke noen jeksler, fyllinger i nesten alle tennene, tannstein, renses skikkelig. Han mente jeg var narkosepasient. Det hadde han helt rett i. Det ble narkose etter noen mnd. Da jeg innså selv at jeg var det. Har det bra i dag. Går til tannlegen fortsatt på kontroll. Har alt under kontroll. Stor frykt at jeg skal få tannpine å få igjen den forferdelige tannsmerten jeg hadde den gangen. Så om du bor i Trøndelag... Melhus tannhelse er stedet. Anonymkode: 3913f...9fe Uff, hva ble regningen på? 😕 Anonymkode: ea099...04f
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #38 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Uff, hva ble regningen på? 😕 Anonymkode: ea099...04f Betalte vel godt over 60.000,- fra egen lommebok. Hadde ingen nav eller andre som hjalp meg. Hva det egentlig kostet tør jeg ikke tenke på. Senere en gang betalte jeg rundt 16.000,- men det stod en annen sum i journalen. Om jeg ikke husker feil, tror jeg det var rundt 37.000,-?? Så tannlegene får nok kompensasjon eller noe fra et sted. For hvem betalte de 21.000,-? Nå har vel Melhus Tannhelse byttet navn til Oris Dental Melhus. For de som søker dem. Anonymkode: 3913f...9fe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå