Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Datteren min på 7 ropte på meg ista og sa det var noe rødt oppi doskåla etter å ha bæsja. Det lå å en ganske hard kabel oppi med normal farge men vannet rundt bæsjen var rødt som i friskt blod. Dvs så ut som det var blodfarge rett under bæsjen og litt rundt, ellers var vannet klart. 

Tenkte med en gang at det kanskje var en rift e.l. men vi kunne ikke se noe. Hun har ikke vondt heller, men hun sa at den ene bæsjen har hard å presse ut (uten å gjøre vondt). Kan ikke huske hun har spist noe spesielt heller. 

Hva kan det være? Må vi til legen med en gang eller kan det skyldes naturlige årsaker? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
lady90 skrev (2 minutter siden):

Datteren min på 7 ropte på meg ista og sa det var noe rødt oppi doskåla etter å ha bæsja. Det lå å en ganske hard kabel oppi med normal farge men vannet rundt bæsjen var rødt som i friskt blod. Dvs så ut som det var blodfarge rett under bæsjen og litt rundt, ellers var vannet klart. 

Tenkte med en gang at det kanskje var en rift e.l. men vi kunne ikke se noe. Hun har ikke vondt heller, men hun sa at den ene bæsjen har hard å presse ut (uten å gjøre vondt). Kan ikke huske hun har spist noe spesielt heller. 

Hva kan det være? Må vi til legen med en gang eller kan det skyldes naturlige årsaker? 

Hun kan ha fått seg en rift inni endetarmen. Ville sett om det vedvarte. Friskt blod er ikke farlig. Selvfølgelig om hun har dårlig allmenntilstand, sliter med matlyst, vanskelig å gå på do osv ville jeg tatt henne til legen 😊

Anonymkode: 156d4...b15

• Liker 1
Skrevet

Innvendig hemorride som har sprukket. Vanligvis er ikke frisk blod ved avføring noe som er farlig eller akutt, men om man har følgesymptomer så hadde jeg bestilt legetime. 

Anonymkode: 1f4e0...1c7

• Liker 1
Skrevet

Om det var en stor bæsj, kan det være så enkelt som en rift. Da følger dere med og ser om det gjentar seg. 

Har hadde ungen hyppige avføringer og friskt blod. Det viste seg å være ulcerøs kolitt. Det er dessverre en økende trend på barn og tarmsykdommer her i vesten.

Anonymkode: 2f913...c93

Skrevet

Ok, takk vi så ikke noe utvendig men da kan det være en innvendig rift eller hemorroide. Satser på at det går over. Hvor lenge bør vi se det an? 

Skrevet

Se det an max en uke. Hvis formen blir dårligere ville jeg tatt kontakt med lege asap.

Anonymkode: 8241c...a0d

• Liker 1
Skrevet
lady90 skrev (35 minutter siden):

Ok, takk vi så ikke noe utvendig men da kan det være en innvendig rift eller hemorroide. Satser på at det går over. Hvor lenge bør vi se det an? 

Det spørsmålet må du ikke stille her inne! Det er ingen helsepersonell her som kan gi deg svar på det! 

Anonymkode: 993fa...110

Skrevet

Har opplevd det samme. Mest sannsynlig helt ufarlig da det kan være et lite blodkar eller en rift. Minst bekymringsfullt når det er frisk blod. Ville sett an om det skjer igjen 

Anonymkode: 976f4...9f1

Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...