Gå til innhold

Fra sex til mer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal snart på 3.date med en fyr. Vi havnet til sengs allerede 2. date og jeg lurer litt på sannsynligheten for at dette faktisk kan bli et forhold? Har jeg liksom ødelagt det og gjort det til en sexgreie, eller funker det å bli kjent etterpå? Skal ikke påstå at jeg vanligvis venter så veldig lenge, men lengre enn dette da kan man si. Hva tror dere?

Anonymkode: 7e844...a7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på mannen. Om mannen er en idiot som mener at alle kvinner som faktisk VIL ha sex med han er billige horer og at kvinner som ikke hadde tatt i han med en ildtang er "Drømmekvinnen": er løpet kjørt. 

Man sant: der fins intelligente menn også. Hvis han er oppegående mentalt er det fult ut mulig at ser han det som en fordel at han gjør deg til en "skitten liten hore" som vil ha han fra første seksund. 

Anonymkode: bc8bb...6d4

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på mannen, ja. Han jeg dater har ikke nevnt det en enste gang på den mnd vi har møttes fordi han vil bli kjent med meg før det ender med sex.

Skrevet

Vel vil vel si at når han vil møte deg igjen etter sex er det jo alltid positivt. Men, kan jo hende at han ser på det som at dere har en fwb relasjon. Hvordan har kontakten vært etter dere hadde sex? 

Skrevet

Mer enn sex, har det med om han faktisk er ute etter noen å bli sammen med.  Hvis sexen var bra, så blir du ikke mindre kjæresteemne av å ligge på 2. date.   Slike (dobbelt)moralister er ikke det du vil ha, uansett.  Mann. 

Anonymkode: 3c8c0...3ed

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Mer enn sex, har det med om han faktisk er ute etter noen å bli sammen med.  Hvis sexen var bra, så blir du ikke mindre kjæresteemne av å ligge på 2. date.   Slike (dobbelt)moralister er ikke det du vil ha, uansett.  Mann. 

Det er jo ikke dette det handler om! Når man har sex å tidlig har man ikke en anelse om agendaen til den man har det med, ja han var garantert fornøyd med sexen han fikk, men om det er mer sex han er ute etter eller om han liker personen og ser for seg et mulig seriøst forhold er umulig å si noe om.  Jeg  venter med sex en god stund til jeg kjenner partner bedre, og kan sortere ut eventuelle "røde flagg", aldri noen garanti det heller for varige forhold. Det får man aldri uansett hvordan man går frem. Må bare ha følelser før sex skjer, og det får man neppe på date 2.  Det handler ikke om dobbeltmoralisme, det handler om og se om andre kvaliteter en bare sex. Sex er viktig og kjemien rundt det, men det er mange andre ting som er minst like viktige. Ingen kan bygge et langvarig seriøst forhold bare på sex! Det vil aldri i livet gå, når ting blir hverdagslig vil fort en av partene "miste" litt piffen i perioder i alle fall. Da er ikke dette mye verdt som limet i forholdet. Felles interesser og verdier er utrolig viktig, slikt tar det litt tid og få oversikt over. Alle kan spille et spill på akkurat det over uker og mnd. Er noen virkelig forelsket og betatt? Da tar de seg den tiden for slik kartlegging før sex skjer. For de som lett har sex uten følelser? Ja da er det jo ikke noe problem for fåtallet det gjelder.

• Liker 1
Skrevet
Antiviruset skrev (1 time siden):

Det er jo ikke dette det handler om!

Hva det handler om, er vel opp til de det gjelder?  Hva betyr sex for dem, og kommer det til å ødelegge enhver sjanse til å bli bedre kjent?  Det er massevis av gode, langvarige forhold, som har begynt som et ONS, eller tilfeldig sex også.  

• Liker 1
Skrevet

Kjæresten min og jeg hadde sex på vårt tredje møte. Ingen av oss hadde vel sett for at vi skulle bli kjærester, bl.a. pga. av en stor aldersforskjell. Men vi ble forelsket, og har aldri vært lykkeligere, selv om det nærmest begynte som en seksuell greie. Er sammen på andre året nå, planlegger å flytte sammen. 🥰

Anonymkode: 2d443...32b

Skrevet
Måneskinn skrev (23 timer siden):

Vel vil vel si at når han vil møte deg igjen etter sex er det jo alltid positivt. Men, kan jo hende at han ser på det som at dere har en fwb relasjon. Hvordan har kontakten vært etter dere hadde sex? 

Ts her. Vi har hatt kontakt daglig og vi var ute og spiste i går. (han spanderte) Ble sex etterpå da, og vi sov sammen. :) Jeg kjenner at jeg begynner å like han litt allerede, og jeg håper det kan utvikle seg til noe seriøst, selv om vi har startet i feil ende. :)

Anonymkode: 7e844...a7c

• Liker 1
Skrevet

Sex er en bra isbryter, og det er greit å få sjekket om det funker først som sist. Med forrige eks hadde jeg sex første kvelden, vi var sammen i fire år.

Anonymkode: 4a4eb...223

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet

Hva er så galt med å ligge på første date? Ingen er noe billigere for det.

Skrevet

Vi hadde sex andre gangen vi møttes. Ja det skulle faktisk bare være en sex-greie mellom oss. 

Så ble det følelser, og det nå 19 år siden. Ekteskap, barn og alt som hører med. 

Det er ikke noe absolutt regel som sier hvordan et forhold blir til. Ting utvikler seg, eller det gjør det ikke. 

Anonymkode: f81d0...e20

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hva det handler om, er vel opp til de det gjelder?  Hva betyr sex for dem, og kommer det til å ødelegge enhver sjanse til å bli bedre kjent?  Det er massevis av gode, langvarige forhold, som har begynt som et ONS, eller tilfeldig sex også.  

Joda om man har flaks, det er utallige eksempler andre veien hvor man gir sex for og håpe på noe mer. Så ender det med bare seks! Tilbake sitter en av partene og lurer på hva som skjedde. Det er så mange i dag som bare er ute etter dette, men gir inntrykk av det motsatte. Det handler litt om og minimere risiko her. Kan man leve med og ha sex med hvem som helst raskt? Ja så er det jo ikke et problem for slike mennesker. De aller fleste er jo ikke der, det ender med vonde følelser fordi de ikke blir gjengitt. Menn er nok hakket verre en kvinner på dette, de sier at de er interessert i et forhold, men det er ikke slik. De vil bare ha et ligg. Når de har fått dette en gang eller tre? Så hopper de videre til neste så fort kvinnen håper og krever noe mer.

Skrevet
EmilieH skrev (På 18.2.2021 den 17.34):

Kommer an på mannen, ja. Han jeg dater har ikke nevnt det en enste gang på den mnd vi har møttes fordi han vil bli kjent med meg før det ender med sex.

Merkelig å treffes mange ganger i en måned uten at dere havner i senga. Enten er det lidenskap som ender i sex på 2. eller 3. date, ellers er det fånyttes.

Anonymkode: 9411c...71f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Merkelig å treffes mange ganger i en måned uten at dere havner i senga. Enten er det lidenskap som ender i sex på 2. eller 3. date, ellers er det fånyttes.

Uvanlig, men ikke merkelig. Denne lidenskapen kan fort skygge for å bli dypere kjent.  Men hvis det er en kvinne som setter sexlivet høyt, så er det risky å innlate seg med noen som kan vente i evigheter.  Husk at mange kvinner egentlig ikke er så glade i sex. 

Skrevet
18 hours ago, Smeltemann said:

Hva er så galt med å ligge på første date? Ingen er noe billigere for det.

Det er ikke noe galt med det i og for seg, men folk som ligger med noen de nettopp har møtt har et altfor annerledes tenningsmønster enn meg slik at vi neppe passer sammen. Jeg er mann, men må bli kjent med kvinnen før jeg er interessert i sex med henne. Jeg tenner ikke direkte på noen ved første møte.

Anonymkode: c7c90...11b

Skrevet

Hvis man er veldig tent på hverandre, så er det vanskelig å la være. Jeg liker en mann jeg truffet på en "hverdagslig" måte noen ganger. Om jeg klarer å finne motet til å be han ut og tenningen fremdeles er like sterk blir det nok fort sex, jeg vil ha han. Ligger ikke rundt og har ikke ons, men denne mannen vil jeg ha. Vil ha han noe så sinnsykt mye, om han er noe å samle på vil han fortsatt ha meg etter sex tenker jeg da :)

Anonymkode: df935...e41

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke noe galt med det i og for seg, men folk som ligger med noen de nettopp har møtt har et altfor annerledes tenningsmønster enn meg slik at vi neppe passer sammen. Jeg er mann, men må bli kjent med kvinnen før jeg er interessert i sex med henne. Jeg tenner ikke direkte på noen ved første møte.

Anonymkode: c7c90...11b

Hvilken mann er du da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Han vil bli kjent med MEG! 

Skrevet
EmilieH skrev (14 timer siden):

Han vil bli kjent med MEG! 

Det er jo greit, men hva hvis mannen etter 3 måneders bli-kjent-dating, viser seg å være aseksuell, eller impotent?  Å bli kjent, handler for meg om å bli kjent med hele mennesket, i et naturlig tempo, uten at noe skal kunstig undertrykkes, eller opphøyes. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...