AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Hvorfor jobber dere så forbanna tregt? Skal ta dagevis før man får svar på en enkel e post, en e post...ikke byggesøknad eller slike ting og så ser mange som jobber i kommunen på seg selv som «verdens viktigste person med verdens viktigste jobb» fordi den «har så høg status» en ting er sikkert. Er det noen jeg ser ned på, irriterer meg over og gremmes over i samfunnet pga holdninger og tregheten i nøtta så er det kommuneansatte har hatt så mye problemer og sett så mye rart fra mange av de! Hestehandel deluxe... måtte brenne av irritasjon og sinne... Anonymkode: 57097...b68 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Tusen takk. Hilsen kommuneansatt som pleier eldre og døende på sine siste dager. Anonymkode: 94b32...0bd 9 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 Alltid morsomt med de som klager på dårlige holdninger og andre mennesker når de selv er like ille... Herrefred. Anonymkode: 3a0db...ce3 11
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #4 Skrevet 18. februar 2021 Tusen takk fra en kommunearbeider som daglig tar vare på våre svakeste, og det uten høy lønn. Til din informasjon, så er også vi viktige. Anonymkode: 5e115...e9e 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Skrevet 18. februar 2021 Fordi det er så utrolig mye mas fra alle kanter på kommuneansatte. Innbyggerene tror jo kommunen er morra dems, psykolog og personlig advokat i en og samme rolle som skal løse ethvert problem for de. Legg til teknologien med e-post, Chat , tlf og Gud vet hvor mange arenaer kommuneansatte skal være tilgjengelig på, så tar det litt tid ja å få besvart alle disse henvendelsene fra kravstore indvidualtisk orienterte bortskjemte borgere. Anonymkode: da3ad...576 10
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #6 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor jobber dere så forbanna tregt? Skal ta dagevis før man får svar på en enkel e post, en e post...ikke byggesøknad eller slike ting og så ser mange som jobber i kommunen på seg selv som «verdens viktigste person med verdens viktigste jobb» fordi den «har så høg status» en ting er sikkert. Er det noen jeg ser ned på, irriterer meg over og gremmes over i samfunnet pga holdninger og tregheten i nøtta så er det kommuneansatte har hatt så mye problemer og sett så mye rart fra mange av de! Hestehandel deluxe... måtte brenne av irritasjon og sinne... Anonymkode: 57097...b68 Herregud for uvitende dust du er. Trur du de sitter med bena på bordet og venter på epost fra deg? Status å jobbe i kommunen, du er jaggu meg på bærtur. Og for noen holdninger - hvilket årstall er du fra? Æsj til deg og dine holdninger. ! Hilsen en som jobber i det private næringslivet og benytter kommunen til så mangt! Anonymkode: b702e...a07 9
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #7 Skrevet 18. februar 2021 Mange spørsmål er ofte ting som befolkningen kunne funnet svar på selv, mens andre spørsmål tar lenger tid da man ikke vet svar med en gang, noen spørsmål krever diskusjon med de andre ansatte osv osv. Anonymkode: a412b...91f 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #8 Skrevet 18. februar 2021 Delvis fordi man daglig får mail fra flere titalls, til hundretalls av andre som forventer særbehandling. Og det finnes så utrolig mange vanskelige, sære, og praktisk talt konfliktsøkende mennesker der ute. Det er helt utrolig hvor mye småpirk og irrelevante ting folk velger å bruke tid og energi på. Og man kan jo heller ikke bare overse dem, eller gi korte og konsise svar som kan virke usaklige eller uhøflige. Du må jo faktisk begrunne dine svar, på faglig og lovlig grunnlag. Ja, man skulle gjerne hatt en prioritetskø, slik at noen kan ta seg av mindre saker og spørsmål som kan løses fort, men det er heller slik at du møter på jobb, plukker opp der du slapp i går, og leser / svarer gjennom de nye meldingene som har rent inn. Og er man på toppen av alt underbemannet, så kan det ta lang tid før det blir noe svar på deg. Anonymkode: dd650...dfb 4
Lærke Skrevet 18. februar 2021 #9 Skrevet 18. februar 2021 Forvaltningsloven sier jeg skal svare innen 3uker. God forvaltningskikk sier at jeg skal svare så snart jeg kan. Det gjør jeg. Men med mange eposter og brev, møter, telefoner, reising, oppmøte i retten etc. så kan det fort gå både dager og uker før jeg når å svare. Men det er ikke fordi jeg er treg eller sitter på YouTube i arbeidstiden;) 8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #10 Skrevet 18. februar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvorfor jobber dere så forbanna tregt? Skal ta dagevis før man får svar på en enkel e post, en e post...ikke byggesøknad eller slike ting og så ser mange som jobber i kommunen på seg selv som «verdens viktigste person med verdens viktigste jobb» fordi den «har så høg status» en ting er sikkert. Er det noen jeg ser ned på, irriterer meg over og gremmes over i samfunnet pga holdninger og tregheten i nøtta så er det kommuneansatte har hatt så mye problemer og sett så mye rart fra mange av de! Hestehandel deluxe... måtte brenne av irritasjon og sinne... Anonymkode: 57097...b68 Takk skal du ha. Hilsen kommuneansatt som har jobbet mer overtid enn ikke siden mars, med å både lage og holde systemer oppe for hjemmeundervisning, hjemmekontor, digitale løsninger for testsenter og registrering, for vaksinasjonsoversikt og innkalling. I tillegg til normale oppgaver, som å holde legevaktens systemer oppe, kommunale rus og psykisk helsetilbud, den kommunale delen av NAV(som sosialstønad), journalsystemer, sykehjem og et titalls andre tjenester kommunen drifter. Det er koselig å bli satt pris på som her. Fordi det er i hvert fall ikke lønnen som gjør at man føler seg satt pris på. Anonymkode: 55706...aef 6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #11 Skrevet 18. februar 2021 Jo, må legge til, status å jobbe i kommunen sier du. Jeg vet ikke helt når det var status å jobbe i kommunen, men det som er helt sikkert er at det har det ikke vært i løpet av mine 25 år der. Ikke som ordinær ansatt, og ikke som leder. Rådmann og ordfører er vel muligens litt høyt i status i noen kretser, men ikke på folkemunne, og ikke om du leser lokalavisen. Hilsen ansatt i en av Norges ti største kommuner. Anonymkode: 55706...aef
Gjest Fnuggolina Skrevet 18. februar 2021 #12 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor jobber dere så forbanna tregt? Skal ta dagevis før man får svar på en enkel e post, en e post...ikke byggesøknad eller slike ting og så ser mange som jobber i kommunen på seg selv som «verdens viktigste person med verdens viktigste jobb» fordi den «har så høg status» en ting er sikkert. Er det noen jeg ser ned på, irriterer meg over og gremmes over i samfunnet pga holdninger og tregheten i nøtta så er det kommuneansatte har hatt så mye problemer og sett så mye rart fra mange av de! Hestehandel deluxe... måtte brenne av irritasjon og sinne... Anonymkode: 57097...b68 Hei Jeg har jobbet mye med denne type ting. Hva er det du blir sint for egentlig? At det finnes mange oppgaver ansatte skal løse? At du ikke er den eneste som sender henvendelse? At du må vente i en rekkefølge - og at de andre får svar først? Og for å være brutalt ærlig: noen sender såpass surmaga henvendelser at det faktisk er vanskelig å finne et fornuftig svar. Felles for de sureste er at de krever særbehandling og tror verden bare venter på DEM. Felles for de hyggelige med ganske viktige forespørsler er at de aldri klager, og venter pent.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #13 Skrevet 18. februar 2021 Jeg er byggesaksbehandler, og jeg behandler dokumenter jeg får inn i den rekkefølgen jeg får dem inn. Dvs. at den enkle e-posten må vente til det er dens tur i kuen. Mottoet i kommunen er (uten å tulle) 3T: Ting Tar Tid. Anonymkode: 6465d...996 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #14 Skrevet 18. februar 2021 Dens tur i køen, ikke kuen 😆 Anonymkode: 6465d...996
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #15 Skrevet 18. februar 2021 Ts tror hen er den viktigste i kommunen. Anonymkode: 62170...411 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #16 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor jobber dere så forbanna tregt? Skal ta dagevis før man får svar på en enkel e post, en e post...ikke byggesøknad eller slike ting og så ser mange som jobber i kommunen på seg selv som «verdens viktigste person med verdens viktigste jobb» fordi den «har så høg status» en ting er sikkert. Er det noen jeg ser ned på, irriterer meg over og gremmes over i samfunnet pga holdninger og tregheten i nøtta så er det kommuneansatte har hatt så mye problemer og sett så mye rart fra mange av de! Hestehandel deluxe... måtte brenne av irritasjon og sinne... Anonymkode: 57097...b68 Jeg jobber i kommunen, og du kan kysse meg i ræva. Anonymkode: 074b8...f0a 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #17 Skrevet 18. februar 2021 Jeg jobber i kommunal barnehage. Kjenner meg ikke igjen i det du klager over. Anonymkode: 410e6...6c3
Ullvott Skrevet 18. februar 2021 #18 Skrevet 18. februar 2021 (endret) Nei, du skjønner at vi som jobber i kommunen elsker å surfe på nett hele arbeidstida. Ja, bortsett fra når vi drikker kaffe, da. For da snakker vi mye og lenge om teite innbyggere og hvor overbetalt og underkvalifiserte vi er. Dessuten pleier vi å dyrke sladder og å snoke i ulike former for personinformasjon og slikt. Når vi får dagens eneste mail med dagens eneste spørsmål, ler vi høyt og støyende. Deretter skriver vi inn en påminner i kalenderen om at vi må vente med å svare i minst fem uker, og at når vi sender tilbakemelding, må "svaret" ikke inneholde svar på det vi blir spurt om. Akkurat sånn er det. Hver dag. Hele året. Bare sånn for sikkerhets skyld, i tilfelle TS mangler evnen til å forstå sarkasme og ironi: nei, det er ikke slik. Endret 18. februar 2021 av Ullvott 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #19 Skrevet 18. februar 2021 Jeg jobber i en mellomstor kommune og har lurt på det samme (ikke skyt meg nå). Altså, det går så innmari tregt med noen av mine kollegaer, jeg skjønner ikke greia. Vil anta 9-kaffe, lang lunsj og 13-kaffe har noe med saken å gjøre, men likevel. Er noen yngre som er rimelig raske, men de slutter etter få år og får bedre betalt jobb i det private. De trege blir til de pensjonerer seg. Tror lav lønn og et alt for vidt spekter av arbeidsoppgaver har noe med saken å gjøre, men antar det er litt kultur også. Anonymkode: 32612...52c
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #20 Skrevet 18. februar 2021 E-poster behandles i rekkefølge. Det er MANGE som skal ha svar. Mange ting må tas med kollegaer. I tillegg til å snakke med borgere så har vi også våre øvrige arbeidsoppgaver. Det vil si saksbehandling,fakturer, utbetalinger osv. ja noen synes det er status å jobbe i kommunen. Eller er det stolthet over sine prestasjoner? Jeg er stolt av at jobbe i kommunen. Jeg har jobbet hardt med master og banket ut 250 andre for å få stillingen min. Men jeg gir sykt god service- men det skal være rettferdig og vi kan ikke prioritere en borger foran en annen. Uansett hvor «viktig» den borgeren er. Anonymkode: 876fd...91c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå