Gå til innhold

Du som snorker..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du noen gang prøvd å gjøre noe med det? Tenker du på de rundt deg som må sove hver natt med propper i ørene og likevel vekkes av snorkingen din? 

Anonymkode: 11a0c...e6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi man snorker jo så klart med vilje?

Anonymkode: bdd89...32e

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi man snorker jo så klart med vilje?

Anonymkode: bdd89...32e

Det håper jeg ikke! 😂 Betyr ikke at det uansett ikke er noe man kan gjøre noe med sånn for å være litt grei mot de som ikke får sove.

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg har prøvd alt, til og med operasjon, snorker fremdeles. Vet ikke hva mer jeg kan gjøre. 

Anonymkode: 4d65f...3ca

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja jeg har prøvd alt, til og med operasjon, snorker fremdeles. Vet ikke hva mer jeg kan gjøre. 

Anonymkode: 4d65f...3ca

Oi! Operasjon? Får du pustestans og må sove med c-pap? Har du prøvd munnskinne? Sorry mas og spørsmal 😛 

Skrevet

Jeg snorker, men jeg prøver å sove på siden dersom det er fare for at noen hører meg. Min samboer sovner som en stein og merker ikke noe. Men det er heller ikke alltid så mye å få gjort med slike problem. 

Anonymkode: acab8...d36

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det håper jeg ikke! 😂 Betyr ikke at det uansett ikke er noe man kan gjøre noe med sånn for å være litt grei mot de som ikke får sove.

Dårlig trolletråd.

Du vet veldig mange snorker ut at det er underliggende sykdom eller grunn.

I tillegg så er det jo ikke slik at man kan styre om man skal snorke eller ikke.

Kanskje du heller skal være litt grei, og akseptere at ikke alle kan noe for at de snorker.

Anonymkode: ec25c...9e1

• Liker 2
Skrevet

Bruker flere allergimidler, da det er årsaken til tidvis snorking, men gjør ikke mer enn det. Meg og min samboer snorker tidvis begge to, og han verre enn meg, så da får han tåle litt snorking fra meg og av og til. Ingen av oss sover med propper.

Anonymkode: 111cc...c98

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dårlig trolletråd.

Du vet veldig mange snorker ut at det er underliggende sykdom eller grunn.

I tillegg så er det jo ikke slik at man kan styre om man skal snorke eller ikke.

Kanskje du heller skal være litt grei, og akseptere at ikke alle kan noe for at de snorker.

Anonymkode: ec25c...9e1

Kan man ikke teste snorkeplaster? Munnskinne? Sånn overdel som hindrer deg å ligge på ryggen? Eller skal det 100% være opp til den som ikke får sove? Nå snakker jeg ikke om sykdom, da må man vel ha sånn maskin, men det blir noe annet.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan man ikke teste snorkeplaster? Munnskinne? Sånn overdel som hindrer deg å ligge på ryggen? Eller skal det 100% være opp til den som ikke får sove? Nå snakker jeg ikke om sykdom, da må man vel ha sånn maskin, men det blir noe annet.  

Hvorfor spør du ikke partneren din om dette i stedet for her inne? Det vil jo ikke hjelpe din situasjon hva andre har prøvd og ikke?

De aller fleste som snorker veldig mye har nok prøvd det meste uten effekt. Og CPAP (aka "sånn maskin") hjelper ikke med alle som snorker.. Det hjelper bare om man har søvnapnè og ikke om man har allergi eller tett nese for eksempel. 

Anonymkode: 111cc...c98

Skrevet

Mannen og jeg sover på forskjellige rom grunnet min snorking. Jeg har prøvd spray som man spruter i munnen men den hjelper ikke noe særlig. Jeg snorker grunnet overvekt og prøver å gå ned i vekt. 

Anonymkode: 22d9e...c54

Skrevet

Vi sover på hvert vårt soverom pga han snorker sånn . Får aldri sove om vi ligger i samme seng nettopp på grunn a dette. Hna har prøvd alt utenom operasjon.

Anonymkode: 81b46...f30

Skrevet

Har mistet flere kjærester på grunn av snorking. Det er et stort problem for meg. Men selvfølgelig ikke noe jeg tenker over mens jeg sover. Og å antyde at vi ikke viser hensyn er en ganske misforstått oppfatning av snorkere.
Operasjon har ikke fungert. Separate soverom derimot ser ut til å fungere enn så lenge for min nåværende.

Anonymkode: cf067...580

Skrevet

Jeg måtte ty til C-pap. Tok søvntest og hadde over 50 pustestopp i timen.

Anonymkode: 27b7d...5e9

Skrevet

Mange som skriver her har misforstått. Merkelig, det var en veldig kort tekst i HI, men la meg oppklare: Ingen snorker med vilje. Selvfølgelig ikke da det ikke er en bevisst handling, jeg har heller ikke skrevet det. Men når man vet at noe du gjør (om enn ufrivillig) som hindrer partner i å få sove om nettene, hadde det ikke vært naturlig å prøve og gjøre noe med det? Sånn av hensyn til partner? De fleste her har jo prøvd ting og tang for å se om det er noe å gjøre, virker det ikke så har man i det minste prøvd så kudos til dere!! Selvfølgelig har jeg tatt det opp med partner, men han sover som en sten så han ser ikke noe problem med det selv. 

-ts  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...