Gå til innhold

hjelp :(


miss_squizz

Anbefalte innlegg

jeg mener ikke å klage eller noe, men jeg har et (eller ganske mange..) problem(er!)

jeg har alltid hatt et dårlig forhold til kroppen min, jeg var ganske tynn før, 175 høy og 64 kilo, men nå har jeg lagt veldig på meg.. :( jeg føler meg ALDRI opplagt (det er ikke noen overdrivelse) jeg har så liten tro på meg selv (det gjelder forsåvidt alt, skole etc), jeg ser jo selv at jeg er lettere(..) sprø.. jeg har ganske få venner, gidder ikke å gå så langt i detalj her, men har en del problemer med moren min sin bortgang for et par år siden.. men det som plager meg mest er det at jeg ikke greier å slanke meg, spiser ikke spesielt mye sukker/fettholdig mat for å være helt ærlig, men jeg greier å legge på meg fordet :( jeg har så lite overskudd.. uansett.. bare lurte på om noen kunne gi meg noen tips slik at jeg kan få kontrol på vekta og livet mitt, for dette begynner å bli et helvete.. mener ikke å lesse alt på dere men jeg trenger bare noen å snakke med.. klem, miss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert mange som kan komme med gode tips, og det kan være mange grunner til at du har det slik. Noe av det du forteller, det at du er så uopplagt, legger på det uten spesielt usunt kosthold, får meg til å tenken på hypothyreose (lavt stoffskifte). Jeg har selv hatt (har) det slik som deg, og jeg har hypothyreose. Dette er noe som kan sjekkes med en enkel blodprøve.

Men, det kan jo være mange andre årsaker, fra vitaminmangel til hva-det-måtte-være. Jeg syntes bare det var verdt å nevnte hypothyreose fordi det nok er mange som sliter uten å noen gang få det undersøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier meg enig i Starya her, gå til lege for å få sjekket om det er noe medisinsk i veien. Ellers vil jeg bare nevne at det kan være bra å begynne å trene. Du trenger ikke gå på SATS hvis du ikke vil, dansing, tur i skog og mark, svømming, ridning er like bra og ofte bedre enn å trene på treningsstudio. Hvis du begynner på noe organisert får du kanskje nye venner også som kan hjelpe deg videre i livet.

Jeg har også hatt det litt vanskelig i livet, og jeg har erfart at det kan hjelpe å bli kjent med nye mennesker, da får en på en måte en ny start, og det er opp til en selv å bestemme hva andre skal tenke om deg.

Lykke til videre, det blir nok bedre skal du se, men det krever at du gjør noe.

(Husk hva Annie synger i TOMORROW.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. tusen takk for svar.. jeg har faktisk tenkt på lavt stoffskifte selv, men jeg har liksom aldri dratt til doktoren (fordi fastlegen min er helt sprø :|) jeg vet jeg bør trene, men det er liksom så vanskelig å komme i gang når jeg føler meg så uopplagt.. det nytter ikke om jeg sover lenge eller noenting. pluss at for ca. et år siden gikk jeg plutselig masse ned i vekt og alle innbilte seg at jeg hadde spiseforstyrrelser, men jeg forandra ikke kostholdet i det hele tatt.. så begynte jeg plutselig å legge på meg igjen.. huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...