Gå til innhold

Lidl

Anbefalte innlegg

Gjest matglad
Skrevet

Har tatt turen på Lidl for tredje gang,men har funnet ut endelig at det er ikke butikken for meg.

Hører mange andre sier det samme. Lidl selv sliter med å holde på kundene sine

Folk tar turen dit for å se va de har.

Så hvorfor handler ikke du der?

(dette er ikke en tråd for dere som liker Lidl)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var innom den i Horten da den kom. STINKET i grønnsaksavdelinga. Og blomkålen som lå der hadde sett bedre dager. Det holdt for meg.

Likte ikke utvalget, og av de varene jeg bruker så var de ikke billigere enn rema feks.

Rotete butikk, nei, Bare likte den ikke i det hele tatt. Handlet ikke noe der og aldri vært der siden.

Har en veldig fin Rema butikk rett nedenfor her som jeg liker godt til tørrvarer. Den fortsetter jeg å bruke for de er flinke til å holde den i orden og til rema og være syns jeg grønnsaksavdelingen der er bra.

Skrevet

Har vært innom Lidl et par ganger, men det er ikke så veldig mange ting jeg har kjøpt. Fant en appelsijuice som var veldig god og en pakke med is som falt i smak, men ellers er det ikke så mye som trekker meg til Lidl nei... Det er riktignok ryddig i den butikken jeg har vært i, så det er nok sortimentet som ikke helt passer vår husholdning tenker jeg.

Savner en skikkelig dagligvare med masse flott kjøtt og god ost jeg.. Sånn som man finner i Frankrike... :sur:

Skrevet

Ser du sier at dette ikke er en tråd for de som liker Lidl.

Men jeg vil likevel si at jeg er fornøyd med den butikken som finnes her i byen.

Spesielt i grønnsaksavdelingen er utvalget veldig bra og billig :)

Og utvalget ellers er også bra. Selvfølgelig er det mange nye og ukjente produkter, men er jo bare å prøve seg frem.

Vi har også Rema, Rimi, Kiwi og Meny her, og jeg er fornøyd med disse butikkene også. Men de er ikke så billige på det jeg trenger til hverdags, så da er valget enkelt egentlig.

Godt det finnes butikker for alle, og utvalget og servicen hos den enkelte kjede vil alltid variere fra sted til sted. Man kan ikke dømme en hel kjede bare fordi den som driver butikken i det området gjør en dårlig jobb!

Skrevet
Ser du sier at dette ikke er en tråd for de som liker Lidl.

Men jeg vil likevel si at jeg er fornøyd med den butikken som finnes her i byen.

Spesielt i grønnsaksavdelingen er utvalget veldig bra og billig  :)

Og utvalget ellers er også bra. Selvfølgelig er det mange nye og ukjente produkter, men er jo bare å prøve seg frem.

Vi har også Rema, Rimi, Kiwi og Meny her, og jeg er fornøyd med disse butikkene også. Men de er ikke så billige på det jeg trenger til hverdags, så da er valget enkelt egentlig.

Godt det finnes butikker for alle, og utvalget og servicen hos den enkelte kjede vil alltid variere fra sted til sted. Man kan ikke dømme en hel kjede bare fordi den som driver butikken i det området gjør en dårlig jobb!

Enkelte klarer ikke å dy seg....................................................

Skrevet
Enkelte klarer ikke å dy seg....................................................

Ingen her som har vondt av å høre at selv om deres Lidl-butikk er "råtten", så trenger ikke det gjelde alle Lidl-butikker.

Regner med de fleste her inne har fått mer "motbør" i andre diskusjoner :ler:

Skrevet

Rett og slett fordi det er for langt unna, og fordi jeg blir så stresset av den ordningen med at jeg ikke kan pakke ned varene ved kassa. Hvis jeg har endel varer blir jeg i alle fall stresset fordi alle i køen må vente på at jeg pakker ned varene i handlevognen og jeg kan "høre" dem sukke oppgitt. Men de har verdens beste frossenpizza da, det skal de ha.

Skrevet

Det tar meg et halvt minutt å gå til Lidl, og for å komme til en eller annen matbutikk må jeg kjøre fire-fem minutter med bil. Allikevel handler jeg aldri på Lidl.

Har vært der nede 6-7 ganger nå, og mye av det de har er veldig greit. De har jo produkter fra Tine og Gilde og Wasa, men siden det er så mye annet de mangler og jeg har hatt dårlig erfaring med frukt og grønt derfra fler enn en gang drar jeg heller på Rimi, Kiwi, Rema, Meny eller Mega..

Har hent et par kvelder at jeg har manglet noe så jeg har løpt ned dit (en gang var det rømme/creme fraice, en gang bananer og en gang isbitposer) men alle de tre gangene har de vær tom for det jeg skulle ha...

Skrevet

Jeg handlet en del på Lidl da jeg bodde i England. Det tok ikke mange besøkene før jeg sluttet. Det verste var utvalget, de hadde kun de mest elementære varene, og mangler f.eks. noe så enkelt som bakepulver. I tillegg hadde de bare sine egne sære merker, og jeg synes faktisk ikke det smakte spesielt godt. Og så er jeg enig i at det er fryktelig stress å ikke kunne putte varene rett i handleposen. Med ukeshandel blir det mye ekstra-arbeid. Forøvrig har vi ingen Lidl på denne kanten av Oslo, så selv om jeg hadde ønsket å handle der hadde jeg ikke giddet å kjøre til andre siden av byen for det.

Skrevet

handlet en gang på lidl i spania.. dårlig utvalg og rotete..

har aldri verdt innom en lidl butikk i norge,,så hvordan det er her kan jeg nok ikke uttale meg om men

Skrevet

Foretrekker å kjøpe basisvarer som jeg vet er gode.. Får fnatt av etterlikninger som ikke smaker like godt som orginalen.

Lidl er ikke butikken for meg, både pga vareutvalget og fordi jeg hater filosofien bak kjeden.

Gjest Violetta
Skrevet

Kan ikke pakke varene ved kassen? Hva betyr det? Jeg har aldri vært i en Lidlbutikk, men det er fordi det ikke finnes noen i nærheten av meg.

Skrevet
Kan ikke pakke varene ved kassen? Hva betyr det? Jeg har aldri vært i en Lidlbutikk, men det er fordi det ikke finnes noen i nærheten av meg.

De har så lite samlebånd at du må stappe alt ned i vognen igjen og når du har betalt stiller du deg inntil veggen eller noe sånt og pakker i poser der. Det er både teit og upraktisk.

Gjest Violetta
Skrevet
De har så lite samlebånd at du må stappe alt ned i vognen igjen og når du har betalt stiller du deg inntil veggen eller noe sånt og pakker i poser der. Det er både teit og upraktisk.

Ja det hørtes utrolig upraktisk ut. Spesielt når man har handlet mye. Det hadde vært grunn nok for meg til å ikke handle i den butikken selv om den var billig og lå i området her.

Skrevet

Jeg skjønte ikke poenget ved kassa jeg, da jeg var på Lidl. Idiotisk system syns jeg.

Og jeg eksperimenterer heller ikke med produkter jeg bruker fast - jeg skal ha de jeg pleier å bruke og som jeg er fornøyd med. Har brukt lang tid på å finne ut hva jeg liker best, så jeg gidder ikke å handle hos Lidl selvom jeg kanskje kunne spart noen kroner.

Og Gilde/Fjordland/Tine osv er jo ikke no' billigere der enn andre steder - og jeg fikk en sånn sikkelig "lager-følelse" da jeg var der inne - rotete og utrivelig.

Kommer ikke til å handle på Lidl mer. Har nok av andre muligheter.

K

Skrevet

Jeg har aldri vært i en Lidl-butikk. Ser igjennom tilbudsbrosjyren når den kommer med avisa, men har til dags dato ikke funnet noen som frister.

Gjest Matglad
Skrevet

Det er store butikker,men det er igrunnen lite innhold.

Frukt/grønt er lite å skryte av.

Jeg må uansett på en annen butikk etterpå. De har ikke aviser/tipping/blader.

De Norske varene er ikke stort biligere der enn andre butikker.

De mangler en del basisvarer som vi Nordmenn er vant til å bruke.

Mange skryter av billige vaskemidler, men har vi brukt for alt dette? Nei.

jeg prøvde skyllemiddelet. Det var billig.begynte å se på doseringen. Du blir lurt. Det er stor flaske,men du bruker mer . jeg kjøper til vanlig dunlett på Rimi,men det skal jo bare en skvett til.

Om ikke Lidl får mere basisvarer, så tror jeg de vil få store problemer i Norge.

Det er store pakker med pålegg. Ser flott ut, men se på vekt og innhold.

Nå sier de som handler at det er så billig brus der, ja men det går ikke inn i matbudsjettet mitt. det er noe som kjøpes sjeldent.

De få gangene jeg har vert der, så må jeg innom en annen butikk for å få tak i resten. Så jeg har hatt mitt siste besøk hos Lidl.

Skrevet

Vi har ikke Lidl i Oslo, derfor handler jeg ikek der fast. Men jeg har vært i en butikk et annet sted i landet, måtte jo prøve. For vårt bruk da, var det helt fint, vi skulle ha brus og snacks og litt grønnsaker. Jeg synes utvalget var greit og det var ryddig og rent og rimelige varer. Jeg synes det er litt morsomt med disse egne merkene jeg da, med bilde av en "heidi" på kartongen. La ikke spesielt merke til varer som vaskepulver og dopapir.

Kommer det Lidl her jeg bor, så kommer jeg sikkert til å gå der også. Som jeg frekventerer alle andre butikker i strøket her. Skal jeg ha melk og dopapir, går jeg på Rimi, skal jeg ha det spesielle knekkenbrødet eller frossenpizza eller noe spesielt digg, går jeg på Meny. Q-melk kjøper jeg på Kiwi og tomater hos grekeren på hjørnet.

Handlelisten bestemmer hvor jeg skal handle, jeg går sjelden i flere butikker på en liste for å si det sånn. Og en gang får jeg sikkert noen favoritter på Lidl også og legger den inn blant alternativene.

Gjest Ingrid78
Skrevet

Jeg har vært innom der noen ganger, men maten der frister meg overhodet ikke. Mye av det ser rett og slett ekkelt ut. Og det som er av tørrvarer smaker grusomt. Enkelt go greit. Samboeren kjøper pulverkaffe der, men det er ogs¨det eneste vi kjøper der.

Gjest Toro_Jenta
Skrevet

jeg liker grønnsaksdisken på lidl (i arendal) men syns det er vanskelig å handle mange ting fordi de er ukjente merker (lurer på om det er godt osv)

og jeg hater også å komme til kassa som slutter så brått.. hvor mye tjente de lissom på å ikke ha samleskuff på enden der?

:roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...