AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Noen som har dette og helseangst? Jeg har lyst på men redd det og alltid se puls, vite at klokka kan si fra feil ved oksygeninnholdet blodet etc. Kan trigge unødvendig helseangst. Samtidig så tenker jeg det er lurt, da klokka kan ringe selv til kontaktperson/nødtelefon om jeg trenger hjelp. Anonymkode: 7aa7e...95d
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Jeg tror kanskje det er andre behandlinger som kan hjelpe deg i stedet Anonymkode: 00524...511 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 Har hatt en sånn aktivitetsklokke, må er jeg syk da og har mye høy puls bla -ble til at man sjekket så fort pulsen økte. Måtte ta den av til slutt -ble bare stress. Du kan jo prøve men om du er redd for kroppslige symptomer så vil den nok bare øke din oppmerksomhet mot alt den kan måle. Helt pålitelig er det jo ikke heller. Anonymkode: 7a6ad...2b7
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #4 Skrevet 18. februar 2021 Ville ikke gjort det. Kan fort forverre. Jeg sliter litt med det samme og måtte slutte å bruke den. Man blir urolig av å se hjerterytmen sin pg hvordan den svinger og spesielt på natta. Anonymkode: 70079...8d2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Skrevet 18. februar 2021 Det er nok ikke så lurt med sånne klokker hvis du har helseangst ❤️ Anonymkode: bddf7...fd7 1
Gjest theTitanic Skrevet 18. februar 2021 #6 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Noen som har dette og helseangst? Jeg har lyst på men redd det og alltid se puls, vite at klokka kan si fra feil ved oksygeninnholdet blodet etc. Kan trigge unødvendig helseangst. Samtidig så tenker jeg det er lurt, da klokka kan ringe selv til kontaktperson/nødtelefon om jeg trenger hjelp. Anonymkode: 7aa7e...95d Det høres ikke ut som om Apple watch er noe for deg. Du vil bli opphengt i informasjonen. Til eksempel så er jeg ganske opptatt av skritttelleren på klokken min. Det er fengende og får lyst til å få flest mulig skritt. Å gå er jo sunt. Men for din del er det ikke sunt å fyre oppunder helseangsten med en slik klokke.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #7 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har hatt en sånn aktivitetsklokke, må er jeg syk da og har mye høy puls bla -ble til at man sjekket så fort pulsen økte. Måtte ta den av til slutt -ble bare stress. Du kan jo prøve men om du er redd for kroppslige symptomer så vil den nok bare øke din oppmerksomhet mot alt den kan måle. Helt pålitelig er det jo ikke heller. Anonymkode: 7a6ad...2b7 For meg er pulsmåleren bra. Jeg blir stressa når jeg skal måle puls fordi jeg vet den er høy. Men når jeg blir stressa for det så blir den veldig høy. Med klokka får jeg jevnt målt pulsen uten å tenke på det og jeg kan vise legen at pulsen ikke alltid er SÅ høy (generelt høy, men ikke 120 lange perioder). Jeg vet at jeg har en unormal høy puls så det stresser meg ikke å se det på klokka. Men går sjeldent inn og sjekker pulsen med klokka, jeg ser innimellom på grafene i helseappen. (fått meg ny og bedre lege nå, så har fått betablokkere mot pulsen nå 🥳) Anonymkode: 1a3e6...2ea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå