AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Jeg har masse som gjøres med tennene / munnen. Utvidelse av hele kjeven og mange tenner som flyttes i forskjellige retninger / roteres samtidig. Tennene er så ømme og jeg klarer ikke spise en brødskive engang, selv om det er 3-4 uker etter sist tannlegebesøk. Men disse smertene er OK, jeg spiser suppe. MEN når jeg er hos tannlegen er smertene grusomme siden hun driver å peller, instrumenter som glipper og slår borti tenner, og bare det å ta ut og inn ting på reguleringen. Det er så vondt at jeg blir kvalm, får hodepine og nesten gråter. Jeg spør om jeg kan få bedøvelse, for sprøyter er faktisk 100 ganger bedre enn de smertene.. men tannlegen sier at «nei, selv små barn går gjennom dette, du trenger ikke det» osv.. Så jeg vurderer eventuelt å dra innom en annen tannlege før kjeveortoped? For å sette sprøyter rundt omkring, er det noe man kan gjøre? Anonymkode: 25fdf...cba
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Jeg kan ikke gi direkte råd om det, så kontakt reguleringstannlegen i forkant av timen og spør om du kan ta paracet og ibux 1 time før du skal inn til legen. Anonymkode: c97ee...8b4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg kan ikke gi direkte råd om det, så kontakt reguleringstannlegen i forkant av timen og spør om du kan ta paracet og ibux 1 time før du skal inn til legen. Anonymkode: c97ee...8b4 Man trenger da ikke spørre tannlegen om man kan ta smertestillende før timen. Tenåringen vår hadde det på samme måte i starten. Hun fikk Ibux og Paracet før timen med god effekt. Anonymkode: 773b5...317 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #4 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Man trenger da ikke spørre tannlegen om man kan ta smertestillende før timen. Tenåringen vår hadde det på samme måte i starten. Hun fikk Ibux og Paracet før timen med god effekt. Anonymkode: 773b5...317 Nei, man trenger ikke å spørre men på KG kan vi ikke gi råd om medikamenter. Anonymkode: c97ee...8b4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Skrevet 18. februar 2021 Huff det høres ut som det er en tannlege uten sympati. Slike bør ikke vær i et slikt yrke. Tror jeg hadde kjøpt sånn middel på apotek som du bedøver gommene til babyer når de får tenner. Og tatt god dose paracet i god tid før tannlegetimen. Anonymkode: dd798...c40
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå