Gå til innhold

Fòr til eldre katt.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en semilanghåret sterilisert hunkatt som er ca 12 år. I det siste har hun kastet opp litt inne og har kanskje blitt ørlite tynnere.  Hun er en petit katt og veier normalt ikke mer enn 3-3,5 kg.   Siden vi ikke ser orm i verken oppkast eller avføring regner vi med at det ikke er derfor hun kaster opp.   Fikk ormekur sist i sommer.  Almenntilstanden er fin, hun spiser,  vasker seg, går ut i blant, leker og er seg selv.   Kjøper friskies for eller purina på Kiwi, hun får også våtfor fra kiwi et par-tre ganger om dagen. En av grunnene til oppkast kan være sensitiv mage men opplever at når jeg søker på fòr er det en jungel.  Hun bør jo helst ha fòr tilpasset både alder, sensitiv mage, lang pels, undervekt og sterilisert katt.   Hva skal jeg velge??

Anonymkode: 476dd...cf2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har en semilanghåret sterilisert hunkatt som er ca 12 år. I det siste har hun kastet opp litt inne og har kanskje blitt ørlite tynnere.  Hun er en petit katt og veier normalt ikke mer enn 3-3,5 kg.   Siden vi ikke ser orm i verken oppkast eller avføring regner vi med at det ikke er derfor hun kaster opp.   Fikk ormekur sist i sommer.  Almenntilstanden er fin, hun spiser,  vasker seg, går ut i blant, leker og er seg selv.   Kjøper friskies for eller purina på Kiwi, hun får også våtfor fra kiwi et par-tre ganger om dagen. En av grunnene til oppkast kan være sensitiv mage men opplever at når jeg søker på fòr er det en jungel.  Hun bør jo helst ha fòr tilpasset både alder, sensitiv mage, lang pels, undervekt og sterilisert katt.   Hva skal jeg velge??

Anonymkode: 476dd...cf2

Gå på plantasjen å kjøp for for sterilisert katt. De pleier å ha en som er 7+. 

Anonymkode: 55280...801

Skrevet

Har du sjekka helsa hos dyrlege i det siste? Best å utelukke nyreproblem..

Anonymkode: 6ca4e...d46

• Liker 2
Skrevet

Har du vært hos dyrlegen? Det er typisk at nyreproblemer begynner å vise seg i den alderen. Det behandles vanligvis med diettfor. Uansett ville jeg spurt dyrlegen om råd angående for.

Anonymkode: 12d91...24e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har du vært hos dyrlegen? Det er typisk at nyreproblemer begynner å vise seg i den alderen. Det behandles vanligvis med diettfor. Uansett ville jeg spurt dyrlegen om råd angående for.

Anonymkode: 12d91...24e

Dette⬆️

Alltid tur til veterinæren ved endring av allmenntilstand. Eldre katt som kaster opp og er blitt noe tynnere, bør få en sjekk. Og lytt til veterinærens råd om fôring videre. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...