AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #1 Skrevet 17. februar 2021 Jeg er 20 år og mistet min pappa for 1,5 måneder siden, etter bare få måneder sykdom. Han var min bestevenn i hele verden og vi hadde et så nært forhold, alt gjør vondt og jeg vet ikke hvordan jeg skal klare leve videre uten han.. Har ikke venner utenom samboer, og sliter fra før av med depresjon og sosial angst (påvist av lege), depresjonen ble også en million hakk verre etter at jeg mistet pappaen min.. Hver dag er tyngre enn forrige.. Anonymkode: 2a9cf...1bc 3
powerpuffen Skrevet 17. februar 2021 #2 Skrevet 17. februar 2021 Kjære deg, jeg kondolerer. Dette høres virkelig tungt ut. ❤️ Har du vurdert en sorggruppe? Det høres ut som at du kunne hatt godt av å ikke bære på denne sorgen alene. Det finnes for øvrig en "gruppeserie" på facebook som heter Hey girl! (stedsnavn). Det er mange som finner venner og folk å prate med i samme situasjon i nærheten av seg selv. Jeg har møtt flere fra slike grupper, og det har fungert veldig bra virker det som, selv for de med sosial angst Jeg er for øvrig i nesten samme aldersgruppe som deg, noen få år eldre - så du kan gjerne prate med meg også om du ønsker. Bare ta kontakt ☺️ 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 17. februar 2021 #3 Skrevet 17. februar 2021 Trist å høre, kondolerer så mye Kanskje det hadde vært lurt å snakke med noen, en sorgterapeut for eksempel.
Ylvali Skrevet 17. februar 2021 #4 Skrevet 17. februar 2021 Kjære deg❤️ Så trist å lese. Sender deg over en stor og varm klem pluss mange varme tanker. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #5 Skrevet 17. februar 2021 Hei TS, jeg er 25 år og mistet faren min for 4 måneder siden selv, og kjenner meg igjen i alt det du skriver. Å miste et forelder er noe av det verste man kan oppleve, spesielt så altfor tidlig. Hvis du trenger å prate med noen som går igjennom det samme, så er jeg her. Anonymkode: dc821...ed7 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #6 Skrevet 17. februar 2021 Jeg er 24 og kommer til å miste pappa snart, og det er bare ufattelig trist. Jeg føler meg ikke voksen nok. Vil bare sende deg en stor klem❤️ Anonymkode: fcf04...7d5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #7 Skrevet 17. februar 2021 Sprinkle skrev (1 time siden): Kjære deg, jeg kondolerer. Dette høres virkelig tungt ut. ❤️ Har du vurdert en sorggruppe? Det høres ut som at du kunne hatt godt av å ikke bære på denne sorgen alene. Det finnes for øvrig en "gruppeserie" på facebook som heter Hey girl! (stedsnavn). Det er mange som finner venner og folk å prate med i samme situasjon i nærheten av seg selv. Jeg har møtt flere fra slike grupper, og det har fungert veldig bra virker det som, selv for de med sosial angst Jeg er for øvrig i nesten samme aldersgruppe som deg, noen få år eldre - så du kan gjerne prate med meg også om du ønsker. Bare ta kontakt ☺️ prøvde å søke på facebook, men jeg bor i en liten by i norge og finnes ikke en slik gruppe i nærheten av meg, nærmeste blir trondheim.. Anonymkode: 2a9cf...1bc
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #8 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 24 og kommer til å miste pappa snart, og det er bare ufattelig trist. Jeg føler meg ikke voksen nok. Vil bare sende deg en stor klem❤️ Anonymkode: fcf04...7d5 alle tusen klemmer til deg, det er grusomt. - ts Anonymkode: 2a9cf...1bc
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #9 Skrevet 17. februar 2021 Kondolerer. Må være ekstra ille når du sliter med depresjon i tillegg sliter med depresjon å angst selv, å det å miste en foreldre gjør d mye mye verre. Anonymkode: 68fae...361
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #10 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (På 17.2.2021 den 23.46): prøvde å søke på facebook, men jeg bor i en liten by i norge og finnes ikke en slik gruppe i nærheten av meg, nærmeste blir trondheim.. Anonymkode: 2a9cf...1bc Kontakt kommunen din, send en mail til servicekontoret. I mindre kommuner finnes også tilbud, men det er ofte ikke så lett å finne Anonymkode: 0be70...b9a
Gjest Lommerusk Skrevet 8. mai 2021 #11 Skrevet 8. mai 2021 Kondolerer ❤️ Snakk med noen profesjonelle!! Det angrer jeg selv på at jeg ikke gjorde da jeg var rundt din alder og mistet faren min til selvmord. Jeg tror det vil hjelpe deg å bearbeide det på en bedre måte ❤️
Malursk Skrevet 8. mai 2021 #12 Skrevet 8. mai 2021 Kondolerer ❤️ Mine sønner mistet sin far (og jeg mistet min elskede mann gjennom 30 år 😞 ) for 5 mnt siden. Guttene er hhv. 27 og 15 år. Det virker som de takler det greit heldigvis, men siden pappaen døde av kreft, og vi fikk sånn ca 6 mnt å forberede oss på, så går det vel egentlig "bedre" enn det jeg ville trodd på forhånd. Men her har det jo stått ett støtteteam klart for den yngste, i regi av skolehelsetjeneste og kreftforeningen. Savnet vel et slik type støtteteam for den eldste, for det var vel egentlig han som trengte det mest. (Om det var kreft din far døde av, så har kreftforeningen en telefon du kan ringe, og der kan du komme i kontakt med rådgivere/ terapauter .) Oppsøk hjelp, for det er hjelp å få om du bare ser etter det ❤️
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #13 Skrevet 12. mai 2021 Lommerusk skrev (På 8.5.2021 den 19.42): Kondolerer ❤️ Snakk med noen profesjonelle!! Det angrer jeg selv på at jeg ikke gjorde da jeg var rundt din alder og mistet faren min til selvmord. Jeg tror det vil hjelpe deg å bearbeide det på en bedre måte ❤️ TS vil ikke bli prioritert kun på grunnlag av å miste sin far i en alder av tjue. Det må være andre åpenbare grunner for å få psykolog i dette landet. Folk dør som fluer i psykologkø. Anonymkode: 7a046...8c1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #14 Skrevet 12. mai 2021 Jeg mistet faren min da jeg var 8, misunner deg at du fikk ha faren din til du ble 20 (selv om det også er tidlig). Ta vare på de gode minnene, som du sikkert har mange av. Og tenkt på at han ikke lenger har vondt, og ville ønsket at du skulle ha et bra liv. Anonymkode: 54850...82f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #15 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg mistet faren min da jeg var 8, misunner deg at du fikk ha faren din til du ble 20 (selv om det også er tidlig). Ta vare på de gode minnene, som du sikkert har mange av. Og tenkt på at han ikke lenger har vondt, og ville ønsket at du skulle ha et bra liv. Anonymkode: 54850...82f Mistet begge mine foreldre og besteforeldre før 12. Sorgprosess er en del av livet. Anonymkode: 7a046...8c1
Gjest Lommerusk Skrevet 12. mai 2021 #16 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): TS vil ikke bli prioritert kun på grunnlag av å miste sin far i en alder av tjue. Det må være andre åpenbare grunner for å få psykolog i dette landet. Folk dør som fluer i psykologkø. Anonymkode: 7a046...8c1 Det vet jeg. Det er trist at det er sånn. Men, i denne situasjonen bør man stille seg i kø uansett. Jeg kjenner selv, 9 år etter dødsfallet at jeg kunne tatt god nytte ut av det.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #17 Skrevet 12. mai 2021 Lommerusk skrev (3 minutter siden): Det vet jeg. Det er trist at det er sånn. Men, i denne situasjonen bør man stille seg i kø uansett. Jeg kjenner selv, 9 år etter dødsfallet at jeg kunne tatt god nytte ut av det. I kø? Ja da burde du vurdere det. Anonymkode: 7a046...8c1
Gjest Lommerusk Skrevet 12. mai 2021 #18 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I kø? Ja da burde du vurdere det. Anonymkode: 7a046...8c1 Var snakk om TS nå da, får h*n mulighet til å prate med profesjonelle vil jo det hjelpe veldig. Ender h*n i kø, så er det jo lite annet å gjøre enn å vente.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #19 Skrevet 12. mai 2021 Jeg er lei meg og beklager så mye for at du har mistet din far. En blir deprimert av å miste noen nær og mange blir skikkelig deprimert. Det er naturlig og her er det mest bare tid som heler. De sier at en må forsøke å leve som normalt med en gang etterpå, vanskelig men tror det er lurt. Anonymkode: 12691...f58
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #20 Skrevet 12. mai 2021 Lommerusk skrev (2 timer siden): Var snakk om TS nå da, får h*n mulighet til å prate med profesjonelle vil jo det hjelpe veldig. Ender h*n i kø, så er det jo lite annet å gjøre enn å vente. Også finnes det mange andre type terapeuter som ikke er psykologer. Prest f eks, psykopater f eks. Osv osv osv Anonymkode: 7a046...8c1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå