Gå til innhold

Kaffe eller te?


Gjest Vinga

Anbefalte innlegg

Gjest Sesselja ii

Grønn te er det første jeg får i meg om morgenen. Utpå dagen tar jeg meg en kopp eller to med kaffe. Noen ganger bytter jeg ut kaffe med fruktte. Kanskje blir et en kopp svart te med melk på ettermiddagen. Og helt til slutt, før leggetid, drikker jeg gjerne en kopp peppermynte-te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drikker svart te til daglig, men noen ganger blir det en espresso også. Ikke særlig glad i fruktte eller kaffe med masse melk, men drikker det om jeg "må".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker verken mye av kaffe eller te, men dersom jeg må velge må det helt klart bli kaffe. Takler absolutt ikke traktekaffe, det må være enten espresso eller kaffe latte. Går en del på cafè, og da er det kun kaffe som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker mest kaffe. Drikker stort sett en kopp til frokost, og så blir det gjerne en kopp eller to på skolen/på jobb også. Er jeg på kafe eller i besøk så drikker jeg også alltid kaffe. Stort sett vanlig, svart kaffe uten noe oppi - men av og til slår jeg til med med en kaffe mocca med krem. :sikle:

Men om jeg er hjemme alene og har lyst på noe varmt så lager jeg meg alltid te. Tror faktisk aldri jeg har laget kaffe til bare meg selv. Rart det igrunn. Det er jo egenltlig ikke noe særlig mer pes å lage kaffe enn te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja takk, begge deler, for å radbrekke Ole Brumm enda en gang. (Det var nemlig ikke det han sa.)

Jeg drikker gjerne te til brødmat. Teen kan være svart eller grønn, gjerne krydret eller smakssatt, men ikke for søt. Roibus med kanel er forresten super for vond hals.

Det går gjerne med noen kopper kaffe i løpet av dagen også. Den skal være fyldig, sterk og rund, uten å bli besk eller bitter. Jeg er litt sær slik, og legger gjerne litt ekstra penger i spesialkaffe. (Den grønne kaffen til Sally Ann er knallgod, og i tillegg støtter du en god sak.)

Jeg har forresten slutta å drikke kaffe etter ni om kvelden. Jeg sover definitivt bedre. -Men kaffekoppen etter middag, DEN får ingen ta fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, takk begge deler :) Teen drikkes med kunstig søtningsstoff, til brødmat, og på kveldstid som oftest. Kaffen drikkes svart (ofte kaffe latte på cafè), og den drikkes stortsett hele dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad i både kaffe (kaffe latte og cappuchino) og te, men drikker mest urtete nå fordi jeg har vært hos biopat og har fått råd å kutte ned på begge da det ikke er så bra for balansen i kroppen min.

Ikke så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja takk, begge deler, for å radbrekke Ole Brumm enda en gang. (Det var nemlig ikke det han sa.)

næmen, hva sa han da? [misinformert Jamila]

jeg er jatakk, begge deler. Litt kaffe og litt te. Pulver, presskanne, pose, latte, espresso, you name it. I drink it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vanligvis drikker jeg en kopp urtete og en kopp kaffe latte. Begge deler om morgenen. Drakk en del mer kaffe før, men har trappet ned pga svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gul Lipton

Det blir fort noen LITER med gul lipton med suketter og melk i løpet av dagen, ja.

Sluttet å drikke like mye Cola for noen år siden, og har erstattet det med lipton.

Elsker simpelthen te, og ville blitt KNUST om jeg måtte slutte med det av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad i urtete. Særlig te av søtrot, fenikkel eller andre anis-aktige smaker.

Bare så synd at dette må hamstres i utlandet dersom jeg vil ha gode urter! Her er utvalget så dårlig, og DYYYYYRT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...