Gjest Vinga Skrevet 19. august 2005 #1 Skrevet 19. august 2005 Hva drikker dere når dere vil ha noe varmt i k®oppen? Kaffe eller te? Begge deler? Ingen av delene? Jeg drikker te. Er glad i kaffedrikker med mye melk i også, men det drikker jeg bare på cafè.
Gjest 1111 Skrevet 19. august 2005 #3 Skrevet 19. august 2005 Jeg drikker te; ikke så sterk te med suketter. Er veldig glad i te, og det blir mange kopper om høsten og vinteren. Jeg liker derimot ikke kaffe, og da sier det seg selv at jeg aldri drikker det, med eller uten melk. Noen ganger drikker jeg kakao, gjerne kakaoen fra Options.
Nella Skrevet 19. august 2005 #4 Skrevet 19. august 2005 Stort sett te av ett eller annet slag. Rooibosh te er favoritt Ellers kaffe innimellom og Options kakao.
Mistyen Skrevet 19. august 2005 #5 Skrevet 19. august 2005 Jeg drikker både te og kaffe, sistnevnte både med melk og sukker eller svart.
^me^ Skrevet 19. august 2005 #6 Skrevet 19. august 2005 ja takk begge deler nype/bringebær te og kaffe med kaffefløte i.
tøydukke Anna Skrevet 19. august 2005 #7 Skrevet 19. august 2005 Te!!! I alle smaker og varianter. Drikker kaffe innimellom, men sjelden...
Gjest piaf Skrevet 19. august 2005 #8 Skrevet 19. august 2005 (endret) Til vanlig nå drikker jeg kun urtete (kamille, mynte, fennikel). Espresso eller latte en gang i mellom både hjemme og når vi er ute. Sur traktekaffe orker jeg ikke lenger... Endret 6. september 2007 av Eurydike
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #9 Skrevet 19. august 2005 Kaffe. Sparte mye penger på å kjøpe kaffemaskin ja. Om jeg er syk, fryser kraftig eller får lyst på noe varmt midt på natta(ikke smart med espresso da nei), så hender det at jeg tar en kopp te. Kakao har jeg fått totalt stygga på etter leirskoleopphold i 6 klasse. Det er 13-14 år siden nå og jeg har ikke drukket kakao etter det.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #11 Skrevet 19. august 2005 Etter å ha vært stordrikker av kaffe siden 13-14 årsalderen, sluttet jeg tvert for to år siden. Når jeg nå igjen har begynt å drikke kaffe ved spesielle anledninger, er det nesten nifst å merke hvor stor innvirkning koffein har på kroppen. ← Det er jeg helt enig med deg i! Jeg var stordrikker av kaffe i 5-6 år, men nå drikker jeg det så godt som aldri. En ting er at man blir så slapp igjen når effekten av koffein har sluttet å virke etter noen timer, og man må få påfyll. I tillegg blir jeg så fryktelig dårlig i magen av kaffe. Så derfor slutta jeg tvert for et år tid siden, og merker at kroppen min fungerer bedre nå! Det er faktisk mulig å våkne om morgenen uten kaffe (en stund trodde jeg faktisk ikke det var mulig). Kaffelatte prøver jeg også å unngå, siden det er altfor mye melk i den. Det er både usunt (ofte brukes h-melk), i tillegg tåler ikke magen min for mye melk heller. Kaffealtte er jo det de serverer barna i Italia, siden den nesten ikke smaker kaffe. Så jeg har egentlig vanskelig for å kalle det kaffe, akkurat som jeg har vanskelig for å kalle tine iste for te (det er jo bare sukkervann). hvis jeg skal ha noe varmt å drikke blir det som regel te. Enten Earl Grey, grønn te eller eventuelt noe fruktte. Liker ikke krydderteer eller Yellow label, da drikker jeg heller kaldt vann...
Blueberry Skrevet 19. august 2005 #12 Skrevet 19. august 2005 Drikker gjerne te. Drikker kaffe mocca på kafé, men ikke annen kaffe. Vi har gjerne kakao til frokost på kalde vinterdager.
LilleBille Skrevet 19. august 2005 #14 Skrevet 19. august 2005 Ingen av delene (liker ikke å drikke noe varmt .. selv om jeg synes kaffe lukter utrolig godt)
Elanor Skrevet 19. august 2005 #15 Skrevet 19. august 2005 Drikker for det meste kaffe, men i det siste har jeg prøvd å få i meg to kopper grønn te hver dag i tillegg. Flytende antidoksidanter....
Gjest Gjesta Skrevet 19. august 2005 #16 Skrevet 19. august 2005 Jeg er ikke stordrikker av noen typer varm drikke, men foretrekker helt klart kaffe. Enten god italiensk espresso eller kaffe laget i presskanne. Traktekaffe og instant-kaffe står jeg over, det smaker tjære. I snitt går det vel en kopp pr. dag. Jeg prøver meg litt på grønn te med sitron, men den må være nesten kald før jeg orker å drikke den.
Grooo Skrevet 19. august 2005 #17 Skrevet 19. august 2005 Drikker te. Har aldri drukket kaffe. Eller jo... Jeg tok en slurk en gang i 1996, og en nå i sommer. Likte det like dårlig nå som da.
Soul Skrevet 19. august 2005 #19 Skrevet 19. august 2005 Jeg drikker vanligvis kaffe, og den skal være svart og helst litt sterk. Kan variere med en kopp cappucino innimellom. En sjelden gang drikker jeg te, men det er helst hvis jeg er borte på besøk, er ikke så veldig glad i det. Nå som jeg er gravid har jeg ikke lyst på verken kaffe eller te...særlig ikke kaffe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå