Pipaluk Skrevet 17. februar 2021 #1 Skrevet 17. februar 2021 Jeg vurderer det, og tenkte å sette meg opp til en konsultasjon. På et av stedene så står det at jeg ikke kan bruke linser opp til fem dager før!. Det er krise for meg, da jeg ikke klarer å bruke briller, utenom på kvelden. De er dessuten for svake i styrke til at jeg beveger meg ute med dem. Vet dere om alle øyeklinikker er like strenge på det punktet?
Mezzosoprena Skrevet 17. februar 2021 #2 Skrevet 17. februar 2021 Pipaluk skrev (14 minutter siden): Jeg vurderer det, og tenkte å sette meg opp til en konsultasjon. På et av stedene så står det at jeg ikke kan bruke linser opp til fem dager før!. Det er krise for meg, da jeg ikke klarer å bruke briller, utenom på kvelden. De er dessuten for svake i styrke til at jeg beveger meg ute med dem. Vet dere om alle øyeklinikker er like strenge på det punktet? Hva mener du med strenge? Dette er jo for at øynene skal være i best mulig stand idet du faktisk skap operere dem, altså skjære og brenne i - så jeg tenker at det er greit om de er litt strenge på det jeg da... 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #3 Skrevet 17. februar 2021 Det er en grunn til de ber om det og du får best resultat om du følger veiledningen. Du klarer fint å bruke briller i 5 dager før, og hvis de er for svake i styrken så får du kjøpe noen nødbriller på nille til 200kr Anonymkode: 77c12...777 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #4 Skrevet 17. februar 2021 Har hørt og lest om dårlige eksempler, så vet ikke... Anonymkode: dd8d0...57a 1
Pipaluk Skrevet 17. februar 2021 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Har hørt og lest om dårlige eksempler, så vet ikke... Anonymkode: dd8d0...57a operasjoner som ikke har fungert?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #6 Skrevet 17. februar 2021 To i min familie har gjort dette, og de ble begge mislykkede. Ikke gjør det. I alle fall ikke på memia, frekke folk uten kundeservice. Lover gull og grønne skoger men det kan de dessverre ikke stå for. Anonymkode: 03ef6...5cb 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #7 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): To i min familie har gjort dette, og de ble begge mislykkede. Ikke gjør det. I alle fall ikke på memia, frekke folk uten kundeservice. Lover gull og grønne skoger men det kan de dessverre ikke stå for. Anonymkode: 03ef6...5cb Hva skjedde med dem? Anonymkode: dd8d0...57a 1
Mezzosoprena Skrevet 17. februar 2021 #8 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): To i min familie har gjort dette, og de ble begge mislykkede. Ikke gjør det. I alle fall ikke på memia, frekke folk uten kundeservice. Lover gull og grønne skoger men det kan de dessverre ikke stå for. Anonymkode: 03ef6...5cb Hva menes med mislykkede, litt mer informasjon er ønskelig når man skriver om dette...
Pipaluk Skrevet 17. februar 2021 Forfatter #9 Skrevet 17. februar 2021 Teatrica skrev (2 timer siden): Hva mener du med strenge? Dette er jo for at øynene skal være i best mulig stand idet du faktisk skap operere dem, altså skjære og brenne i - så jeg tenker at det er greit om de er litt strenge på det jeg da... Det er snakk om uforpliktende forundersøkelse, ikke operasjon hvis det var det du mente. Jeg klarer ikke å gå med briller, så vente fem dager med å bruke linser er lenge for meg. Derfor lurer jeg på om de praktiserer det likt andre steder?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #10 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): To i min familie har gjort dette, og de ble begge mislykkede. Ikke gjør det. I alle fall ikke på memia, frekke folk uten kundeservice. Lover gull og grønne skoger men det kan de dessverre ikke stå for. Anonymkode: 03ef6...5cb Og jeg gjorde det og ser 100% etter 6 år, beste avgjørelsen jeg har tatt. Anonymkode: edabf...f43
Pipaluk Skrevet 18. februar 2021 Forfatter #11 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og jeg gjorde det og ser 100% etter 6 år, beste avgjørelsen jeg har tatt. Anonymkode: edabf...f43 Hvor mye betalte du?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #12 Skrevet 18. februar 2021 Pipaluk skrev (20 timer siden): operasjoner som ikke har fungert? Det var for eksempel ei dame som sa at siden hun har hatt operasjon, har hun «grått» hele tiden, øynene renner 24/7, altså Anonymkode: dd8d0...57a
Anonym90059005 Skrevet 18. februar 2021 #13 Skrevet 18. februar 2021 Tok laser for ca. 10 år siden, beste avgjørelse ever. Slippe styr med linser dag ut og dag inn er magisk. 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #14 Skrevet 18. februar 2021 Pipaluk skrev (10 timer siden): Hvor mye betalte du? Det var ikke i Norge, men 4000 Euro. Anonymkode: edabf...f43
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #15 Skrevet 18. februar 2021 Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det før. Helt fantastisk følelse å ikke være avhengig av de linsene, ha plager, og så videre. Og det sa også alle jeg kjenner jeg hørte med i forkant - jeg var supernervøs, så ringte alt av venner, og venners-venner, og hørte. Linsefri må du være uken før. Det handler ikke om å være "streng". Men om at øynene blir påvirket av linser og at du ikke får like bra resultat om øynene ikke får hvile før operasjonen - og det er jo temmelig idiotisk om du først bruker 40 000 på dette. Anonymkode: 62653...b25 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #16 Skrevet 18. februar 2021 Det er helt nødvendig å slutte med kontaktlinser minst 5 dager før undersøkelsen, kontaktlinsene avflater hornhinnen noe og hvis du ikke slutter med de vil det ikke bli et korrekt resultat på undersøkelsene du skal gjennom. Skulle du bestemme deg for operasjon så vil de undersøkelsene du skal gjennom legge grunnlaget for hvordan de gjennomfører operasjonen og du vil ikke få et optimalt resultat av operasjonen. Forøvrig øker slik operasjon risikoen for kronisk tørre øyne og netthinneløsning. I tillegg er det alltid en risiko for en alvorlig infeksjon postoperativt. Hvis du ellers klarer å bruke kontaktlinser hadde jeg ikke tatt sjansen på å operere. Anonymkode: 73b36...5d3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #17 Skrevet 18. februar 2021 Det er så og si alltid vellykket når en er nærsynt, har hørt om noen litt mislykkede ved langsynthet..Men ikke ta det for god fisk! jeg var litt nærsynt og tok operasjonen hos to dyktige leger på Aker brygge for mange år siden. De gjorde styringsøyet mitt 0.5% nærsynt slik at nå som 44 åring går det mot 0, siden en blir mer og mer langsynt med åra. Jeg vil ikke trenge lesebriller på lenge feks. Så perfekt da jeg åpnet øynene neste morgen, ingen smerter Anonymkode: 470d0...f7a 1
Pipaluk Skrevet 18. februar 2021 Forfatter #18 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er helt nødvendig å slutte med kontaktlinser minst 5 dager før undersøkelsen, kontaktlinsene avflater hornhinnen noe og hvis du ikke slutter med de vil det ikke bli et korrekt resultat på undersøkelsene du skal gjennom. Skulle du bestemme deg for operasjon så vil de undersøkelsene du skal gjennom legge grunnlaget for hvordan de gjennomfører operasjonen og du vil ikke få et optimalt resultat av operasjonen. Forøvrig øker slik operasjon risikoen for kronisk tørre øyne og netthinneløsning. I tillegg er det alltid en risiko for en alvorlig infeksjon postoperativt. Hvis du ellers klarer å bruke kontaktlinser hadde jeg ikke tatt sjansen på å operere. Anonymkode: 73b36...5d3 De ringte meg opp. Jeg forklarte vegringen mot å gå med briller i fem dager. Hun sa det var greit om jeg kom med linser på. Så da slipper jeg det.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #19 Skrevet 18. februar 2021 Hvordan er selve operasjonen? Anonymkode: db042...783 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #20 Skrevet 18. februar 2021 Pipaluk skrev (27 minutter siden): De ringte meg opp. Jeg forklarte vegringen mot å gå med briller i fem dager. Hun sa det var greit om jeg kom med linser på. Så da slipper jeg det. Til konsultasjonen, ja. Ikke til selve operasjonen. Da mener jeg det var 7+ linsefrie dager før. Og 7+ sminkefrie etter, som egentlig var verre for meg enn brille-dagene... Anonymkode: 62653...b25 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå