Fridisen Skrevet 17. februar 2021 #1 Skrevet 17. februar 2021 Hej! Jag har precis fått konstatert Rosacea. Har fått krämen Rozex. Men jag blir väldigt irreterad av den. Känns som att det blir värre. Just nu ligger jag med brinnande känsla på kinderna og ögonbryn/panna. Kliar og sticker också. Har ni några förslag som kan dämpa rödheten, och kliandet? Jag är helt ill röd just nu och det är super obehagligt. Känns som att jag fått en brännskada. Tips tack 😊
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #2 Skrevet 17. februar 2021 Hvorfor behandler du? Har du konstant rødhet eller bare tidvis? Hvis du bare har anfall av og til er det bedre å akseptere at sånn er det bare. Anonymkode: bf7b0...cac
Fridisen Skrevet 17. februar 2021 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor behandler du? Har du konstant rødhet eller bare tidvis? Hvis du bare har anfall av og til er det bedre å akseptere at sånn er det bare. Anonymkode: bf7b0...cac Jag har alltid varit röd, men ikke haft en sådan värmande känsla. Fick masse små pricker på kinderna, därför jag fick Rozex. Jag frågade om tips på hur man kan dämpa den varma känslan om kinderna. Accepterat Rosacea har jag gjort.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #4 Skrevet 18. februar 2021 Til akutt demping av utbrudd drikker jeg mye vann og fjerner alt av makeup/kosmetikk fra huden. Jeg fikk diagnosen Rosacea etter siste svangerskap. Har forsøkt reseptfrie Rosazol og en krem på resept som heter Zalna. Merket ingen bedring. Har måttet prøve meg frem til hva som hjelper å forhindre utbrudd og hva som trigger. Kaldt vær, alkohol, stress og mye sukker trigger utbrudd her. Er også nøye med hvilke make-up og hudpleieprodukter jeg bruker. Kan anbefale hudpleieserien Rudolph Care, den er beregnet på sensitiv hud og det er veldig rene produkter uten masse tilsatt. Hjalp å roe huden ned. Anonymkode: b930c...968
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Skrevet 18. februar 2021 Jeg har ikke prøvd rozex, men min behandlingskrem gjorde ting verre før det ble bedre. Brukte Finacea først og bruker Acticlear fra Elixir nå. Virkemiddelet er det samme. Bruker det 4-5 ganger i uken, og må bruke solfaktor på dagen. Merker godt forskjell dersom jeg slutter å bruke kremen, så den har hjulpet meg. Anonymkode: 0e334...a50
Fridisen Skrevet 18. februar 2021 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Til akutt demping av utbrudd drikker jeg mye vann og fjerner alt av makeup/kosmetikk fra huden. Jeg fikk diagnosen Rosacea etter siste svangerskap. Har forsøkt reseptfrie Rosazol og en krem på resept som heter Zalna. Merket ingen bedring. Har måttet prøve meg frem til hva som hjelper å forhindre utbrudd og hva som trigger. Kaldt vær, alkohol, stress og mye sukker trigger utbrudd her. Er også nøye med hvilke make-up og hudpleieprodukter jeg bruker. Kan anbefale hudpleieserien , den er beregnet på sensitiv hud og det er veldig rene produkter uten masse tilsatt. Hjalp å roe huden ned. Anonymkode: b930c...968 Ok, jag bruker nästan aldrig smink, men dålig på att dricka vann. Ja, mitt utbrott kom efter en tur ute i det fina vädret nå i vinter, solen sken och det var super härligt, fram tills kvällen kom 🙀 Efter det så har jag sett ut som Rudolf med röda mulen 😂 Kan du tipsa om litt makeup? Rudolph Care ska jag ta & kolla upp,tusen tack ❣️ Endret 18. februar 2021 av Fridisen
Fridisen Skrevet 18. februar 2021 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg har ikke prøvd rozex, men min behandlingskrem gjorde ting verre før det ble bedre. Brukte Finacea først og bruker Acticlear fra Elixir nå. Virkemiddelet er det samme. Bruker det 4-5 ganger i uken, og må bruke solfaktor på dagen. Merker godt forskjell dersom jeg slutter å bruke kremen, så den har hjulpet meg. Anonymkode: 0e334...a50 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg har ikke prøvd rozex, men min behandlingskrem gjorde ting verre før det ble bedre. Brukte Finacea først og bruker Acticlear fra Elixir nå. Virkemiddelet er det samme. Bruker det 4-5 ganger i uken, og må bruke solfaktor på dagen. Merker godt forskjell dersom jeg slutter å bruke kremen, så den har hjulpet meg. Anonymkode: 0e334...a50 Okej, ska ta och prøve rozex igen, kanske varannan dag. Ge det lite tid. Elixir har jag hört mye bra om. Men den är dyr och min ekonomi tillåter inte det. Är den väldigt dryg i bruk? Är det en dagcreme?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #8 Skrevet 18. februar 2021 1 minutt siden, Fridisen said: Okej, ska ta och prøve rozex igen, kanske varannan dag. Ge det lite tid. Elixir har jag hört mye bra om. Men den är dyr och min ekonomi tillåter inte det. Är den väldigt dryg i bruk? Är det en dagcreme? Jeg fikk Finacea på resept av en hudlege. Tror den var ganske billig. Til min bruk holder en tube med Acticlear ca 6 måneder. Syns den er ganske drøy. Det er et slags serum. Jeg bruker den etter toner, før serum. Elixir har også svovel-produkter som kan ha effekt mot rosascea. Anonymkode: 0e334...a50
Fridisen Skrevet 19. februar 2021 Forfatter #9 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 18.2.2021 den 12.23): Jeg fikk Finacea på resept av en hudlege. Tror den var ganske billig. Til min bruk holder en tube med Acticlear ca 6 måneder. Syns den er ganske drøy. Det er et slags serum. Jeg bruker den etter toner, før serum. Elixir har også svovel-produkter som kan ha effekt mot rosascea. Anonymkode: 0e334...a50 Tack, ska ta och kolla upp det 😊👍
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå