Sylveon Skrevet 17. februar 2021 #1 Skrevet 17. februar 2021 (endret) Oslo viderefører nærmest alle de nasjonale tiltakene, utenom: - Lesesalene for studenter åpnes. - Organisert fritidsaktiviter og trening for ungdom opp til 19 år åpnes. - Trening utendørs åpnes for 10 personer. Så står han, regelrett og lyver... og sier at Oslofolk har vært flinke og at de åpner opp mye nå. Endret 17. februar 2021 av Sylveon 2
Ukjent. Skrevet 17. februar 2021 #2 Skrevet 17. februar 2021 Så smart å ikke åpne kjøpesentrene🙄 Da er det bare for Oslo- folket å fortsette å reise til nabokommunene.. Nå bør Virke eller andre større aktører gå til sak. Dette kan det ikke finnes lovverk som det er hjemmel i. 7
Sylveon Skrevet 17. februar 2021 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2021 (endret) Ukjent. skrev (5 minutter siden): Så smart å ikke åpne kjøpesentrene🙄 Da er det bare for Oslo- folket å fortsette å reise til nabokommunene.. Nå bør Virke eller andre større aktører gå til sak. Dette kan det ikke finnes lovverk som det er hjemmel i. Jeg begynte akkurat å skrive at et av mine barn og jeg selv trenger vintersko. Mine gikk i stykker. Nå gidder jeg ikke å vente mer. Nå blir det tog i vinterferien til et sted det er åpent. Jeg orker ikke gå å fryse hele vinteren, og jeg orker ikke at barnet mitt skal gå og kjenne på smerter til evig tid for at skoene er for småe. Edit: Nå spør hun ene journalisten om det greit å reise til Lillestrøm for å ta seg en halvliter. Endret 17. februar 2021 av Sylveon 5
Ukjent. Skrevet 17. februar 2021 #4 Skrevet 17. februar 2021 Sylveon skrev (2 minutter siden): Jeg begynte akkurat å skrive at et av mine barn og jeg selv trenger vintersko. Mine gikk i stykker. Nå gidder jeg ikke å vente mer. Nå blir det tog i vinterferien til et sted det er åpent. Jeg orker ikke gå å fryse hele vinteren, og jeg orker ikke at barnet mitt skal gå og kjenne på smerter til evig tid for at skoene er for småe. Selvfølgelig skal du bare reise å få nye varme sko til deg og barna. Å holde kjøpesentrene stengt er bare fullstendig idioti. 4
Sylveon Skrevet 17. februar 2021 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2021 Ukjent. skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig skal du bare reise å få nye varme sko til deg og barna. Å holde kjøpesentrene stengt er bare fullstendig idioti. Jepp. Han svarte ikke på spørsmålet fra journalisten. Det påpekte hun nå. Elsker hun journalisten kjenner jeg. 2
Lou Salome Skrevet 17. februar 2021 #6 Skrevet 17. februar 2021 Sylveon skrev (5 minutter siden): Jeg begynte akkurat å skrive at et av mine barn og jeg selv trenger vintersko. Mine gikk i stykker. Nå gidder jeg ikke å vente mer. Nå blir det tog i vinterferien til et sted det er åpent. Jeg orker ikke gå å fryse hele vinteren, og jeg orker ikke at barnet mitt skal gå og kjenne på smerter til evig tid for at skoene er for småe. Edit: Nå spør hun ene journalisten om det greit å reise til Lillestrøm for å ta seg en halvliter. Bor du i Oslo og er avhengig av et kjøpesenter for å komme deg til en skobutikk? 13
Susan Sto Helit Skrevet 17. februar 2021 #7 Skrevet 17. februar 2021 Sylveon skrev (3 minutter siden): Jeg begynte akkurat å skrive at et av mine barn og jeg selv trenger vintersko. Mine gikk i stykker. Nå gidder jeg ikke å vente mer. Nå blir det tog i vinterferien til et sted det er åpent. Jeg orker ikke gå å fryse hele vinteren, og jeg orker ikke at barnet mitt skal gå og kjenne på smerter til evig tid for at skoene er for småe. Men MÅ du fysisk inn i en butikk for å kjøpe sko? Vet du ikke ca hvilken størrelse og sko dere skal ha? De fleste av de stengte butikkene har "klikk og hent" i tillegg er det mange butikker som ikke ligger på kjøpesenter, og som har egen dør, som er åpne allerede. Altså kan du like gjerne reise til Oslo sentrum å handle sko, som å ta tog til et sted kjøpesenter er åpent. Jeg synes det er supert at de åpner gradvis, og at de prioriterer barn og unge når de nå åpner. Selv om jeg gjerne skulle ønske ting åpnet mer for meg som voksen også. 7
buksa di Skrevet 17. februar 2021 #8 Skrevet 17. februar 2021 Lou Salome skrev (1 minutt siden): Bor du i Oslo og er avhengig av et kjøpesenter for å komme deg til en skobutikk? Det er ikke alle som bor i sentrum... 2
Susan Sto Helit Skrevet 17. februar 2021 #9 Skrevet 17. februar 2021 Ukjent. skrev (9 minutter siden): Så smart å ikke åpne kjøpesentrene🙄 Da er det bare for Oslo- folket å fortsette å reise til nabokommunene.. Nå bør Virke eller andre større aktører gå til sak. Dette kan det ikke finnes lovverk som det er hjemmel i. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor ikke Oslo-folket klarer å handle i butikker som ikke ligger inne på et kjøpesenter. Det er ikke som om de ikke finnes i Oslo. Åpne er de også! 6
Lou Salome Skrevet 17. februar 2021 #10 Skrevet 17. februar 2021 buksa di skrev (Akkurat nå): Det er ikke alle som bor i sentrum... Nei, men hvis du kan ta tog til nabokommunen..... 7
Susan Sto Helit Skrevet 17. februar 2021 #11 Skrevet 17. februar 2021 buksa di skrev (Akkurat nå): Det er ikke alle som bor i sentrum... Om du kan ta tog til et annet sted utenfor Oslo, kan du reise kollektivt inn til sentrum også. 8
Sylveon Skrevet 17. februar 2021 Forfatter #12 Skrevet 17. februar 2021 Susan Sto Helit skrev (Akkurat nå): Men MÅ du fysisk inn i en butikk for å kjøpe sko? Vet du ikke ca hvilken størrelse og sko dere skal ha? De fleste av de stengte butikkene har "klikk og hent" i tillegg er det mange butikker som ikke ligger på kjøpesenter, og som har egen dør, som er åpne allerede. Altså kan du like gjerne reise til Oslo sentrum å handle sko, som å ta tog til et sted kjøpesenter er åpent. Nei. Ikke alle har enkle føtter som bare kan knipse og gå for at de passer. 4
Capt. Obvious Skrevet 17. februar 2021 #13 Skrevet 17. februar 2021 Sylveon skrev (27 minutter siden): Oslo viderefører nærmest alle de nasjonale tiltakene, utenom: - Lesesalene for studenter åpnes. - Organisert fritidsaktiviter og trening for ungdom opp til 19 år åpnes. - Trening utendørs åpnes for 10 personer. Så står han, regelrett og lyver... og sier at Oslofolk har vært flinke og at de åpner opp mye nå. Det lå ikke kortene at man åpnet opp mye. Det er kun lesesaler og bibliotek for studenter og mer aktivitet for unge inntil 19. 1
Sylveon Skrevet 17. februar 2021 Forfatter #14 Skrevet 17. februar 2021 https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/oslo-stenger-fortsatt-for-all-skjenking-selv-om-forskning-tilsier-apning/o/5-95-184155
buksa di Skrevet 17. februar 2021 #15 Skrevet 17. februar 2021 Susan Sto Helit skrev (8 minutter siden): Om du kan ta tog til et annet sted utenfor Oslo, kan du reise kollektivt inn til sentrum også. Jeg bor i sentrum, så jeg har ikke behov for å ta tog til en butikk/kjøpesenter utenfor Oslo.
Ukjent. Skrevet 17. februar 2021 #16 Skrevet 17. februar 2021 Susan Sto Helit skrev (5 minutter siden): Men MÅ du fysisk inn i en butikk for å kjøpe sko? Vet du ikke ca hvilken størrelse og sko dere skal ha? De fleste av de stengte butikkene har "klikk og hent" i tillegg er det mange butikker som ikke ligger på kjøpesenter, og som har egen dør, som er åpne allerede. Altså kan du like gjerne reise til Oslo sentrum å handle sko, som å ta tog til et sted kjøpesenter er åpent. Jeg synes det er supert at de åpner gradvis, og at de prioriterer barn og unge når de nå åpner. Selv om jeg gjerne skulle ønske ting åpnet mer for meg som voksen også. Dette handler jo ikke bare om et ønske om å shoppe. Det er snakk om tusenvis av arbeidsplasser. Tusenvis av ansatte som ikke aner når de får gå på jobb igjen. Butikkeiere som fortviler over at økonomien går i dass (og nei, støttepakkene kan aldri veie opp for at man må lukke dørene). Og at du legger sinnet ditt på Oslos befolkning og ikke de som bestemmer... Altså, det er myndighetenes ansvar å lage regler som er til nytte og ikke er mer ødeleggende enn nytten de gir. Det er snakk om 700 000 mennesker. Du er rimelig naiv om du tror man kan diktere hva så mange mennesker skal gjøre. Når alle undersøkelser viser at å stenge sentrene virker mot sin hensikt. Da er de jo bare komplett idioter de som bestemmer at de skal fortsette å stenge. 8
Sylveon Skrevet 17. februar 2021 Forfatter #17 Skrevet 17. februar 2021 https://www.nrk.no/norge/koronakommisjonen-holder-forklaringene-hemmelig-1.15376755
Ukjent. Skrevet 17. februar 2021 #18 Skrevet 17. februar 2021 Sylveon skrev (1 minutt siden): https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/oslo-stenger-fortsatt-for-all-skjenking-selv-om-forskning-tilsier-apning/o/5-95-184155 Nå må noen ta dette til retten. Dette er maktmisbruk og kan ikke forsvares med smittevern. 3
Tulipanpiken Skrevet 17. februar 2021 #19 Skrevet 17. februar 2021 Forrige uke kritiserte Raymond regjeringen v/ Høie for strenge tiltak og sa at Oslos innbyggere nærmer seg bristepunktet. Så fikk han ta styringen i dag, og hva gjør han? Gir oss nesten ingen lettelser! Snakk om tomme ord... 11
Sylveon Skrevet 17. februar 2021 Forfatter #20 Skrevet 17. februar 2021 Susan Sto Helit skrev (15 minutter siden): Men MÅ du fysisk inn i en butikk for å kjøpe sko? Vet du ikke ca hvilken størrelse og sko dere skal ha? De fleste av de stengte butikkene har "klikk og hent" i tillegg er det mange butikker som ikke ligger på kjøpesenter, og som har egen dør, som er åpne allerede. Altså kan du like gjerne reise til Oslo sentrum å handle sko, som å ta tog til et sted kjøpesenter er åpent. Jeg synes det er supert at de åpner gradvis, og at de prioriterer barn og unge når de nå åpner. Selv om jeg gjerne skulle ønske ting åpnet mer for meg som voksen også. Nå er jeg aldri nede i Oslo Sentrum til vanlig. Det er faktisk et sted som jeg virkelig fordrar å være. Jeg vil heller ut av sentrum for å handle enn å gå nedi der for å tråkke, for å finne en enkeltstående butikk som har åpent. 3
Anbefalte innlegg