Gjest Sesselja Skrevet 19. august 2005 #1 Skrevet 19. august 2005 Min kjære og jeg reiser på ferie neste uke, til Croatia. Når vi har besøkt familie i England og Island har vi alltid bare brukt Skandiabankens Visa (debit, ikke kredit), og det fungerer greit. Er det noe grunn til at det ikke skal fungere i Croatia? Tar vi en risk når vi bruker debitkort? Bør vi ta med noe kontanter i lokalvaluta? Er det noen som i det hele tatt bruker reisesjekker lenger? Osv. Noen som har råd om dette med penger på ferie?
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #2 Skrevet 19. august 2005 Ha minst 2 ulike visakort (el) fra ulike "kortutstedere" Vi har alltid med: - mitt DnBNOR Visa - sambos ScandiaBanken Visa - mitt MasterCard (DnBNor) - sambos MasterCard (Hydro Texaco) Da føler vi oss ganske sikret. I tillegg legger vi gjerne igjen fullmakter til kontoene våre hos våre foreldre i tilfellet vi har behov for å få utført noe på dem (på reiser over 3 uker er det kjekt)
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2005 #3 Skrevet 22. august 2005 VISA-kort funker som bare det. Det er bare hvis man drar til veldig spesielle land som f.eks Zimbabwe, Kambodsja etc man trenger å ha med kontanter.
Murvel Skrevet 24. august 2005 #4 Skrevet 24. august 2005 Visa og Master Card fungerer bra over alt, og reisesjekker er helt ut. Men - reis aldri med bare ett kort, hvis minibanken sluker det kan det bli unødvendig store problemer. Jeg tar alltid ut penger når jeg kommer til et nytt sted, og har enda ikke hatt problemer i forbindelse med det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå