Gå til innhold

Markløft 100kg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Cerasus skrev (17 timer siden):

Du kan jo sjekke ut hvordan du ligger an i markløft sammenliknet med andre i samme aldersgruppe og samme vekt:

https://strengthlevel.com/

Den var fin! 😃

Anonymkode: 0c844...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2021 den 17.35):

Jeg tar 100kg lett. Pleier å legge på 120-130 og færre repetisjoner. I benk tar jeg 90kg. 178cm 55 kg. 

Anonymkode: 7406f...595

Har jeg ingen tro på, du har en bmi som tilsier at du er undervektig... Godt trente og sterke folk har normal bmi +

Anonymkode: 06a64...d1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2021 den 17.35):

Jeg tar 100kg lett. Pleier å legge på 120-130 og færre repetisjoner. I benk tar jeg 90kg. 178cm 55 kg. 

Anonymkode: 7406f...595

Woow! Er du jente/kvinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Jeg er 168, veier ca 63 kg og tok 102,5 som maks. Veldig stolt av dette. Aner ikke hva som er vanlig, men jeg har kun sett 1 jente løfte mer enn det på senteret jeg går på. Mitt mål er 120kg, da har jeg løftet min egen vekt x2(nesten). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dillo skrev (19 minutter siden):

Jeg er 168, veier ca 63 kg og tok 102,5 som maks. Veldig stolt av dette. Aner ikke hva som er vanlig, men jeg har kun sett 1 jente løfte mer enn det på senteret jeg går på. Mitt mål er 120kg, da har jeg løftet min egen vekt x2(nesten). 

 

Kult, hvor lenge trente du før du klarte 100kg?

Anonymkode: 16ca6...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener ikke og kan likevel dra 100 kilo mark... Har alltid kunne gjort det. Ble rekruttert til styrkeløftklubb pga det også, så for meg har aldri 100 kg vært noen big deal 😅

Anonymkode: d9573...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trener ikke og kan likevel dra 100 kilo mark... Har alltid kunne gjort det. Ble rekruttert til styrkeløftklubb pga det også, så for meg har aldri 100 kg vært noen big deal 😅

Anonymkode: d9573...5e7

Skal sies at jeg prøvde meg på styrkeløft en stund etter jeg fikk forespørsel og endte på 135 kilo ca etter et år ca, så det å klare å øke var ikke like effektivt 

Anonymkode: d9573...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt treningssenter ser jeg altfor mange jenter drive å sose rundt med 60-70 kg i evigheter. Teknikktrening i det uendelige, og uten at de presser seg nok. Jenter er ofte livredde for å gjøre noe feil, og gjør altfor mange reps, F.eks sa jeg til min bestevenninne da vi trente sammen (hun trener også markløft) at hun  sikkert godt kunne legge på minst 10k-15g ekstra på hver side av stangen og klare det uten problemer. Hun var helt sikker på at det ville hun ikke klare. Men det gikk jo opp som bare det ! Kunne sikkert slengt på enda mer.

Anonymkode: 594bf...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke trent markløft så lenge og kunne sikker klart mer enn 50 kg. Problemet et at jeg får vondt i ryggen og ikke tør i ta mer. Måtte ta noen ukers pause etter jeg gikk på en smell. 

Anonymkode: b00dd...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg prøvde strakmark på ordentlig for første gang igår. Jeg tok ca 8 reps med 50 kilo også fikk jeg til 1 med 60 kg. Er det bra for å være helt utrent styrkemessig ? Er kvinne på 165cm og 65 kg. 

Anonymkode: 71d5d...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg prøvde strakmark på ordentlig for første gang igår. Jeg tok ca 8 reps med 50 kilo også fikk jeg til 1 med 60 kg. Er det bra for å være helt utrent styrkemessig ? Er kvinne på 165cm og 65 kg. 

Anonymkode: 71d5d...221

 

Hei, det høres ut som et flott utgangspunkt. Jeg har ikke trent så mye strakmark selv, mest vanlig/ konvensjonell, men forskjellen er vel at du ikke setter fra deg vekten , slik at du opprettholder spennningen i sete og lårmuskulatur.  Jeg har også inntrykk av at den er tryngre. Hva tar du i vanlig markløft, har du prøvd det?

Husk å få inn god teknikk før du øker noe særlig. 

 

Anonymkode: 16ca6...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

 

Hei, det høres ut som et flott utgangspunkt. Jeg har ikke trent så mye strakmark selv, mest vanlig/ konvensjonell, men forskjellen er vel at du ikke setter fra deg vekten , slik at du opprettholder spennningen i sete og lårmuskulatur.  Jeg har også inntrykk av at den er tryngre. Hva tar du i vanlig markløft, har du prøvd det?

Husk å få inn god teknikk før du øker noe særlig. 

 

Anonymkode: 16ca6...4da

Ja jeg skjønner ikke helt forskjellen, men trodde markløft var å løfte mer mer beina først også ryggen? Mens ved strakmark er beina så å si rette og det er kun ryggen som løfter imens man har press på Helene da så man bruker jo rumpe og bakside lår også. Jeg får ihvertfall ikke helt til den markløften, faller seg mer naturlig med strakmark. Men ja, jeg legger den ikke ned pr rep. Tar den nesten helt ned i bakken også opp igjen. 

Anonymkode: 71d5d...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...