AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #21 Del Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke dugnadpengene det er krangel om her, men barnas EGNE penger. Anonymkode: 8d297...2db Som de har samlet inn på grunn av klasseturen, ja. Da er det ikke deres egne penger, men klassens. Anonymkode: 0c92c...c34 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann1234 Skrevet 16. februar 2021 #22 Del Skrevet 16. februar 2021 Men nå har reisemålet tydeligvis endret seg, elevene som har avlyst har ikke blitt enig om å dra til et sted i Norge, med Polen. De kan ikke bli tvunget til å bli med eller betale for noe det ikke var avtale om. I tillegg så har vell ikke elevene solgt lodd eller kaker etc via reisekomiteens opplegg? Hvis ikke så skjønner jeg ikke at det er en sak. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Festlig Skrevet 16. februar 2021 #23 Del Skrevet 16. februar 2021 (endret) Nå har jeg vært med å samle inn penger til skoletur for mine barn . Den yngste var på tur for to år siden. Det ble arrangert dugnader på ulike måter , og vi ble tildelt oppdrag . Ikke alle var med på alt, men hver en krone gikk inn i en felleskasse. Ikke noe som heter mine og dine penger . Grunnen til at det ble gjort sånn var pga det ikke er lov å kreve foreldre for penger til skoleturer . Dermed er dugnadene til inntekt for alle som skal på tur. Og er det noen som ikke bidrar så blir det tur på deres barn også pga at det er frivillig innsamling av penger . Dermed så antar jeg at de elevene ikke kan kreve å trekke ut en sum av felleskassen . Merkelig tankegang av de foreldrene . Jeg vil anta at om en aldri var påmeldt ibutgangspunkret så var en også fritatt fra dugnad . Utmeldelse i etterkant får en ta på sin egen kappe Endret 16. februar 2021 av Festlig 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #24 Del Skrevet 16. februar 2021 Virker urimelig å kreve de barnas egne lommepenger. Kan skolen gripe inn og hjelpe til kanskje? Hvis det blir anmeldelser i hytt og pine kan det kanskje bli en negativ belastning for barna hvis foreldrene er dum nok til å hause opp stemningen (hvilket det absolutt høres ut som når de forsøker å presse penger ut av de som ikke ønsker å være med). Anonymkode: f2fbe...fc0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #25 Del Skrevet 16. februar 2021 Ingen som skal trekke ut penger fra kassen, det handler om at det ikke skal betales inn mer. Dette er en ganske stor klasse i en stor by, så det skal ikke være noe problem å samle inn nok penger selv om noen få elever har trukket seg. Anonymkode: 790e3...71e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #26 Del Skrevet 16. februar 2021 Virker som om flere misforstår her, det er ikke snakk om å ta fra felleskassen og det som er samlet ved dugnad. Men snakk om å ikke betale egne opptjente lommepenger, ikke sant TS? Anonymkode: f2fbe...fc0 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Festlig Skrevet 16. februar 2021 #27 Del Skrevet 16. februar 2021 Det er ikke noe som heter elevenes egne penger selv om de har samlet flasker eller vasket bil . Det var til inntekt for klasseturen , og da blir det også det samme som en dugnad å regne . 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 16. februar 2021 #28 Del Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Virker som om flere misforstår her, det er ikke snakk om å ta fra felleskassen og det som er samlet ved dugnad. Men snakk om å ikke betale egne opptjente lommepenger, ikke sant TS? Anonymkode: f2fbe...fc0 Men hvorfor skulle opprinnelig egne opptjente lommepenger bli innbetalt overhode? Føler det er mye rar info fra ts her 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #29 Del Skrevet 16. februar 2021 Hva gjør foreldrene oppi dette. Vi ordnet vår egen klassetur da jeg gikk på ungdomsskolen på midten av nittitallet. Vi jobbet inn penger i fellesskap, laget reiserute, bestilte togbilletter og overnatting, planla aktiviteter og når alt var ferdig inviterte vi med to foreldre som reisefølge. De bestemte ikke noen ting annet enn at vi ikke drakk og røykte eller utsatt oss for fare på turen. Ut med foreldrene, de lager bare dårlig stemning oppi dette. Anonymkode: 0c1d6...c7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #30 Del Skrevet 16. februar 2021 trodde det var sånn at alle penger som samles inn til skoletur skal gå til en felleskasse. Det er ikke lov med øremerkede midler, så her må nok din venninne gi seg. Anonymkode: d9d08...6dd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #31 Del Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Dette er 100% opplegg fra foreldrene. Alt gjort på dugnad er betalt inn, men dette gjelder penger elevene har tjent på egenhånd. Altså vaske bilen og slike ting, noen elever har tjent inn 100 kr, andre har tjent inn 1000 kr. Anonymkode: 790e3...71e det er vel og en form for dugnad. Anonymkode: d9d08...6dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #32 Del Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Som de har samlet inn på grunn av klasseturen, ja. Da er det ikke deres egne penger, men klassens. Anonymkode: 0c92c...c34 En klassetur disse barna ikke ville være med på og har uttrykt, ble tvunget til å skrive under på en lapp (ikke bindende avtale) ETTER å ha sagt ifra at de ikke vil ble og attpåtil til et nytt reisemål og ikke det opprinnelige som barna angivelig skal ha samtykket å bli med. Nå har barna trukket seg fra denne turen og noen foreldre vil melke dem for lommepengene deres og drive med utpressing og trakassering. Nei og atter nei. INGEN har på ingen måte lov å trakassere og presse for penger andre i denne situasjonen. Her burde de superivrige foreldrene i reisekomiteen politianmeldes. Hilsen, oppgitt jurist Anonymkode: 8d297...2db 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #33 Del Skrevet 16. februar 2021 Anonym90059005 skrev (4 minutter siden): Men hvorfor skulle opprinnelig egne opptjente lommepenger bli innbetalt overhode? Føler det er mye rar info fra ts her Muligens som en egenandel. Vi hadde noe lignende da jeg gikk på ungdomsskolen. Kakesalg og diverse som var planlagt i fellesskap ble samlet inn for å dekke så mye som mulig. Det resterende beløpet måtte skaffes på en eller annet måte, noe som resulterte i at noen valgte å vaske et par biler, noen satt barnevakt, andre hadde foreldre som betalte inn. Anonymkode: 06b3d...1aa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #34 Del Skrevet 16. februar 2021 Veldig merkelig tankegang av foreldrene/barna som har trukket seg. Det er jo litt uredelig å bruke pengene for annet en det er tiltenkt?! Hvis jeg støtter ungdommer med å kjøpe doruller, la dem vaske bilen min, klippe gresset, for dem tomflasker eller hva dom helst, så gjøre jeg ikke det fordi jeg har et behov for dette - jeg gjør det for å støtte saken deres (klasseturen). Når det frontes med at det er til inntekt for klassetur så forventer jeg som «kunde» at det er det pengene går til. Hadde reagert litt om pengene da ble brukt til noe annet. Anonymkode: 4577b...f8d 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 16. februar 2021 #35 Del Skrevet 16. februar 2021 Her tenker jeg det kan være lurt å senke konfliktnivået - for barnas skyld! Ungdomsskolen er en sårbar periode, og foreldrene bør hjelpe barna til å finne en løsning som gjør at de ikke blir sosialt utstøtt. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #36 Del Skrevet 16. februar 2021 Jeg er faktisk oppi en slik sak selv med eget barn... klassen skulle til Danmark om 2 år, men dette er endret til Norge. Mitt barn og 6 andre , av 53 elever har trukket seg. De vil rett og slett ikke dit det planlegges nå. De har jobbet masse dugnad, og på egenhånd. Her sa reisekomiteen at de har gjort en super jobb på dugnad, men at de ikke trenger å betale inn mer av egne penger. De hadde mange år på seg og de har ikke betalt for buss eller hotell enda. De egne pengene skulle de få bruke selv, det var ikke rettferdig at de som skulle reise fikk penger av de som ikke skal på turen. En flott opplevelse for en far som fryktet å måtte betale inn penger som ikke skulle gå tilbake til mitt barn... Kanskje denne komiteen skulle lært seg noe om medmenneskelighet og vennlighet... Anonymkode: 790e3...71e 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #37 Del Skrevet 16. februar 2021 Tviler på at disse foreldrene har skaffet advokat. Anonymkode: 9c5a0...9d5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #38 Del Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Veldig merkelig tankegang av foreldrene/barna som har trukket seg. Det er jo litt uredelig å bruke pengene for annet en det er tiltenkt?! Hvis jeg støtter ungdommer med å kjøpe doruller, la dem vaske bilen min, klippe gresset, for dem tomflasker eller hva dom helst, så gjøre jeg ikke det fordi jeg har et behov for dette - jeg gjør det for å støtte saken deres (klasseturen). Når det frontes med at det er til inntekt for klassetur så forventer jeg som «kunde» at det er det pengene går til. Hadde reagert litt om pengene da ble brukt til noe annet. Anonymkode: 4577b...f8d Men hvis du hadde fått beskjed om at pengene du betalte inn går til en veldig fin og viktig organisasjon som elevene har valgt selv, mener du fortsatt at det er feil. Ts skriver jo at elevene ønsker å gi pengene bort, ikke bruke dem på seg selv... Anonymkode: 790e3...71e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 16. februar 2021 #39 Del Skrevet 16. februar 2021 Må si det er sært av de som trekker seg fra en skoletur fordi de ikke syns reisemålet er så gjevt. Er ikke poenget å være på tur med klassen sin og gjøre noe fint i fellesskap da? Kjenner jeg blir matt av sånt, var da aldri snakk om sånt da jeg vokste opp. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 16. februar 2021 #40 Del Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvis du hadde fått beskjed om at pengene du betalte inn går til en veldig fin og viktig organisasjon som elevene har valgt selv, mener du fortsatt at det er feil. Ts skriver jo at elevene ønsker å gi pengene bort, ikke bruke dem på seg selv... Anonymkode: 790e3...71e Hvorfor er det så viktig for de å skulle gi til en veldedig organisasjon, kontra en felles klassetur? Så viktig at de skaper splid mellom hele klassen. Virker som er snurt 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå