Gå til innhold

Svorske barn, del II

Furstina

Anbefalte innlegg

Småblödningarna i lördags tilltog i söndags och vid halv sex kom blodbadet.

Missfall/SA

Vi åkte in till akuten och efter lite väntan blev jag undersökt - missfall/SA och jag hade blod kvar. Fick komma på en avdelning och fick tabletter för att få ut det blod som var kvar.

Blödde mycket under natten och på morgonen svimmade jag på väg från toaletten och rasade ner i sängen. Hade bett om hjälp eftersom jag kände mig svag och det var ju tur - vaknade upp med fyra sköterskor och två läkare runt sängen och fötterna i vädret.

Vaknar till och bland det första jag hör är "Mamma? Mamma?" från korridoren.

Man och son har kommit på besök innan de ska till dagis. Tårarna bara trillade ner från kinderna och kroppen fylldes av kärlek. Mina pojkar!

Jag fick puss, kram och leka lite med sopbilen han hade med sig innan lillkillen sa "mamma sova." och pekade på kudden och sen "hejdåmamma" och vinkade glatt.

Efter ny undersökning konstaterade de att jag fortfarande hade blodrester kvar i livmodern och blev skickad till operation.

Blev kvar en natt till och kom hem i morse. Har fått massor med dropp och förlorat en del blod men är relativt pigg. Det känns inte så tomt ännu, jag har ju en härlig man (som tagit ledigt för att vara med mig nu) och en otroligt glad solstråle till son!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tack Peony, Litjmæ, La Traviata och monja

omtanke värmer.

I dag ska jag göra precis vad jag känner för.

Nu har jag surfat på KG en stund,

har ringt om elavtal till borättslaget

pillar lite med datorerna hemma (det är en jäkel som inte vill koppla upp sig)

ska kanske vika tvätt

funderar på att spela lite X-box

och ska snart ta en lugn promenad och hämta lillkillen vid tretiden.

jag tar det med ro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tack igen jolie, Cr@sh och bizzy

Mannen är hemma hela veckan - på torsdag och fredag har barnehagen stängt och i går och i dag tar han hand om mig... så då var det inte mycket att gå till jobbet för på onsdag.

Lillkillen har kört bilar på mig när jag legat på soffan och nyss hämtade han sin kudde, gosehunden och kaninen som han har i sängen.

Jag är trött och lite yr/ør och riktigt blek.

har fått blommor av mamma också (pappa + fru skickade en bukett i måndags).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det her var forferdelig trist! :troest:

Veldig viktig at mannen din er der for deg, du trenger det. Ta vare på deg selv og lytt til alle signalene. Det er godt å ha en liten solstråle fra før av når slike ting hender, men det er også lov å sørge!

Min erfaring er at alle er så opptatt av den lille vi har nemlig og da har man liksom ingen grunn til å være lei seg, men det virker som om du er omgitt av litt mer forståelsesfulle folk enn jeg var..

Føler meg trist fordi jeg aldri har fått gratulert deg en gang. Oppdaget det i helgen og ville da ikke skrive noe tilfelle....

Tenker på deg! :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tack alla.

Jo jag har nog förstående människor omkring mig - som förstår att trots att vi har en fin liten kille redan, och trots att det var så tidigt så tar det krafter och ork att förlora ett litet frö.

Även om det är tidigt så hinner du fortfarande bilda tankar om det nya livet som växer. Om hur det ska gå genom graviditet och livet. Hur kommer lillkillen att reagera på att bli storebror, att få konkurrens hemma, hur kommer sömnen att fungera. Ska vi köpa ny vagn, ska de dela rum? och så vidare

jag mår bra men är jättetrött. Har otroligt dåliga blodvärden och orkar ingenting.

Var inne en sväng på jobbet för att skyffla jobb vidare, berätta att jag är dålig och har blodbrist. Kom in vid halv tio, tog det riktigt riktigt lungt men kände ändå att det var svårt att tänka. Åt lunch och vägledde min efterträdare kring resten av veckans jobb. Åt tårta (det serverades tårta kl ett utan någon egentlig anledning) och blev hämtad av mannen....

Trött.

Har vilat på soffan.

Har ätit middag

Så var vi iväg och köpte lite byggklossar och ett pussel till lillkillen - han behövde aktiveras för att inte klättra på mamma hela tiden. Åka rulltrappa är KUL när man är 20 månader gammal! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...