Furstina Skrevet 21. august 2005 Forfatter #21 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Tack kiri, Groo och Fru Biscuit Jag är nog bara i vecka 6 eller så men tankarna går ändå långt fram. Till nya jobbet, till julen, till påsk, till eventuellt födelsedagsfirande vi ska på i mars, till hur det är att ha två barn, hur vi ska möblera första tiden och därefter... Förlossningen är inget jag oroar mig för alls. Det tog lång tid sist och jag var trött men det är absolut inget jag drar mig för igen. Jag mår bra (men har ont i huvudet i dag - det är så varmt och kvavt inne) och är Hungrig! Åt precis en skål med yoghurt och ska jobba lite innan det är sängdags. och jag är kär i min man! Endret 21. august 2005 av Furstina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 22. august 2005 #22 Del Skrevet 22. august 2005 Gratulerer så masse Furstina,så gøy! Klem Lilletrollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 22. august 2005 #23 Del Skrevet 22. august 2005 Åhhh, så herlig Furstina Gratulerer så mye med frøet i magen Skal bli morsomt å følge deg gjennom denne graviditeten også, men jeg synes jo ikke det er lenge siden du var gravid med Malvin jeg da Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 22. august 2005 Forfatter #24 Del Skrevet 22. august 2005 Tack monja och Lilletrollet det var ju inte så länge sen jag var gravid sist... Mannen och jag pratade i går om att lillkillen ska bli storebror, en 2 åring med baby i huset. Kan bli en utmaning Mannen sa också att han tycker att lillkillen blir bara bättre och bättre för varje dat - och härligare. Undrar hur någon kan överträffa det eller ens komma i närheten? I morse höll han om mig hårt hårt när jag lämnade honom på förskolan/barnehage. Glad och stolt. Satt på stolen vid bordet och kramade mina axlar och sa "mamma!" Nå ja. Graviditeten... Alldeles ny. Märker lite hunger och ömma bröst och inser att nu har den där "hemliga" perioden inträffat. Svärföräldrar och mamma har fått veta men för resten ska det döljas. Pappa ska få veta när vi åker och hälsar på i slutet av september... eller kanske tidigare... Men nu är det kräftskiva i morgon med nya jobbet - jag klarar mig eftersom jag tänkte köra motorcykel. Det gäller att passa på när det bjuds bra MC-vägar. I helgen är det bortaresa med bowlingtjejerna med matcher på lördag och säsongsstartfest på kvällen - DEN blir svårare att lirka sig ur. Särskilt som jag varit gravid och ammande vid de senaste festligheterna och varit måttlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 22. august 2005 #25 Del Skrevet 22. august 2005 Gratulerer så mye med frøet i magen!!! Så flotte nyheter! Jeg er stor fan av dagbøkene dine...leser og leser..selv om jeg ikke legger igjen så mange spor! Blir kjekt å følge dere fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 22. august 2005 #26 Del Skrevet 22. august 2005 Så moro at du er gravid igjen Gratulerer så mye! Håper du får et lett og fint svangerskap.. April er en perfekt måned og få barn på synes jeg! Kos deg masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 23. august 2005 #27 Del Skrevet 23. august 2005 Gratulerer med den lille spiren. Gleder meg til å følge med. Klem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 25. august 2005 #28 Del Skrevet 25. august 2005 Her var det en ny dagbok jeg ikke hadde sett. Gratulerer så mye med graviditeten, håper du får et fint svangerskap! Hilsen din dagboknabo Cielo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 25. august 2005 Forfatter #29 Del Skrevet 25. august 2005 Tack Madden, Lisemor, Cielo och April. I tisdags träffade jag mina blivande kollegor på seminarium och kräftskiva. Passade på att åka motorcykel ut till stugan i skärgården vi besökte. Trevlig kväll. Jag måste berätta för nya chefen att jag är gravid innan jag börjar men klarade bra. Jag körde ju MC så ingen reagerade på att jag inte drack öl eller sprit. I går hade jag annars en riktigt riktig dålig dag. Lite trött, arg, ilsken, sur, ledsen, tårögd och bitter. Dagen började skit och blev bara värre. Inte hann jag äta ordentlig frukost, inte fick jag något gjort på jobbet och alla tankar bara gick åt fel håll. Tankar kring jobbet, tankar kring familj och vänner, kring planering av jular, semestrar, middagar och umgängen. Tankar kring arbetstider och dagishämtning... - och så vill jag nog inte skylla på att jag är gravid och känslig. För jag vill att allt ska vara som vanligt. - Jag orkade inte mycket i går kväll, mannen kände av min humörstämning under dagen och hade en blomsterbukett med sig hem Glad. Gick i alla fall i säng samtidigt som lillkillen - kl åtta! Det är fortfarande lite jobbigt kring att sluta på gamla jobbet, kring uppsägningen, kring funderingar om att alla andra slutar i mitten av september och jag är ensam kvar ytterligare en månad. Kring oro över att behöva bråka om slutlön och innestående provision. Kring överlämning av arbete och efterträdare. Kring taskig planering av arbetet som gör att jag inte får något tempo i arbetet. kring det mesta.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 25. august 2005 #30 Del Skrevet 25. august 2005 Kjipt Men så herlig med mann som kommer hjem med blomster, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 30. august 2005 Forfatter #31 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Jag känner mig inte alls gravid. Eller kanske bara lite... - Är ofta hungrig och blir proppmätt på en gång - är trött (men vilken mamma till en morgonpigg 1½ åring är inte det?) I helgen var vi på Gotland och spelade matcher med bowlingen. Båda lagen spelade på lördagen och på kvällen var det party. 18 glada tjejer som sett allt för lite av varandra under sommaren... - och "nyheten" kom fram Hela gänget satt i en stuga (vi bodde i tre stora stugor på en camping) och festen var i gång - vi höll på att göra oss i ordning för att gå ut. Så säger vår coach - Furstina, har du inget att dricka. - Nej, jag kom precis, svara jag - Vill du ha lite vin? - Nej tack det är bra. - Är du gravid?? varpå någon som sitter brevid hör ordet "gravid" och kläcker ur sig högt: - Gravid? Vem är gravid? - Furstina dricker inget. - Är du gravid? säger en tredje person och alla 12 runt soffbordet tystnar och tittar granskande på mig. - Eh, ja, jo det är jag... Det var ingen idé att ljuga, alla kommer ju få veta ändå inom kort och på en riktig festkväll när ingen ska någonstanns dagen efter? och vår coach skäms jättemycket för att hon var så utfrågande och "tvingade" fram ett erkännande. Alla gratulerade så mycket och någon hade reagerat tidigare på att jag inte drack men inte tänkt så mycket mer över det... Endret 30. august 2005 av Furstina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 30. august 2005 Forfatter #32 Del Skrevet 30. august 2005 Åh ja - i går SHOPPADE jag SKOR!!! Vi var på ett "köp 3 - betala för 2 ställe" och jag kom hem med 7 par för drygt 1000 kr! 3 par till lillkillen (ett par gympaskor, ett par låga vinterskor med foder och ett par höga vinterkängor med luddigt foder) 4 par till mig - ett par högklackade stövletter med lite spetsig tå i ljust brunt - ett par lågskor i ljusbrun mocca (har nog aldrig haft såna) - tänkte att de blir praktiska på jobbet i mars med stor mage - ett par gympaskor med resår - kastade mina gamla i morse - ett par "boxarskor" i brunt och rosa - kastar mina bruna nike-skor och ett par nästan trasiga boxarskor. Känns härligt med nya skor - OCH att ha kastat gamla slitna. Skönt när det inte blir så dyrt också. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 30. august 2005 #33 Del Skrevet 30. august 2005 och vår coach skäms jättemycket för att hon var så utfrågande och "tvingade" fram ett erkännande.← Det har hun søren meg godt av. så kanskje hun lærer til en annen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 30. august 2005 #34 Del Skrevet 30. august 2005 Så heldig du er. Gratulerer, Furstina. Nye sko er deilig, du gjorde jo et skikkelig røverkjøp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 1. september 2005 #35 Del Skrevet 1. september 2005 Gratulerer så masse med ny graviditet. Blir spennende å følge med framover. Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 1. september 2005 Forfatter #36 Del Skrevet 1. september 2005 Tack Mayamor - det var länge sen jag såg dig. Här lullar livet på och egentligen händer inte mycket nytt. Höstcirkusen har börjat. dagislämning, jobba, dagishämnting, matlagning, nattning jobba, leka och äta, träna jobba, leka och äta, träna jobba, dagishämtning, handla, laga mat, städa dagislämning, jobba, dagishämtning, laga mat, leka sovmorgon till sju?, leka, gå en liten tur, äta, sova middag, leka, laga mat leka, lyssna på musik, leka ute, äta, sova middag, spela match, leka, laga mat, städa, natta... Det är livet i rotation med variation och rutiner... hm... kl 9:31 och jag är hungrig... lita kaffe och skorpor/kavring kanske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 1. september 2005 #37 Del Skrevet 1. september 2005 Har vært litt lei hele nettverden i det siste, men "må" jo innom og oppdatere meg på hva som skjer... Er innom en runde dann og venn, og i den ligger graviditets dagbøkene. Koselig nyhet å lese om deg! Klem igjen fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 8. september 2005 Forfatter #38 Del Skrevet 8. september 2005 Ja, tiden går. Jag är 8+3 i dag kanske? Har inte helt koll på sista mens första dag men har en gissning... är i alla fall i 9:e veckan. Ingen kvalme Lite småhungrig på förmiddagen men sällan middagshungrig. Äter min folsyra/folat Går och lägger mig vid 9-tiden och upp vid halv sex. Jag väntar nog mest på inskrivningen, och sedan på Ultraljudet. Har föresten sett en vagn jag tycker verkar fiffig. En Quinny 4XL Freenånting. Den har möjlighet att ha två säten moterade på samma ram. Kanske något för sommaren? Hur länge orkar en tvååring stå på en ståbräda? Kanske ska vi ha ståbräda också? I helgen får vi snabbbesök av svigermor och svigerfar - vi har köpt en båtmotor som svigerfar ska ha. Det skiljer en hel del på pris mellan Sverige och Norge - och det är trevligt att de också kommer förbi. I kväll måste jag ta hand om ren tvätt - ska vika och stryka Mannen ska tvätta lite till, vi behöver handla mat och förbereda för sängplats inför helgen. Och båtmotorn levereras under kvällen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 14. september 2005 Forfatter #39 Del Skrevet 14. september 2005 Svigermor och Svigerfar var här i fredags. Lillkillen blev JÄTTEGLAD och skrek HEEEEJ och vinkade Vi åt middag, pratade lite, de sov över och åkte hem morgonen efter. Konstigt med snabbt besök sådär men trevligt. De hade tagit en riktig tur av resan och stoppat på många ställen. Jag fick också skickat med en stor påse med gravidkläder som jag lånat av mina svägerskor. Min ena svägerska ska också ha barn i vår och jag hade lovat att skicka över det jag lånat. För egen del märker jag inte så mycket mer än att jag tappat smaken för kaffe - precis som förra gången. Jag har jättesvårt att få i mig en kopp, och det är ju bra för det lilla livet i magen. Jag har också sett en vagn som jag är sugen på. En Quinny 4 XL Freestyle med extrasäte. Den har en sittdel som kan liggas ner - och ett extrasäte man kan montera framför det till ett större barn. Låter fiffigt. Man kan också montera en babybilstol i vagnen. Fördelar: - vi slipper en bred syskonvagn men kan köra båda barnen i samma vagn. - vi slipper sparka på en stå-bräda (men ska kanske ha en i tillägg i alla fall?) - vi har den gamla vagnen att använda som liggvagn/dypvogn till bebisen och en ny sittvagn till lillkillen. Nackdelar: - priset? - behöver vi verkligen en vagn till? Jo kanske, om jag ska gå lika mycket som sist.... - TVÅ vagnar? hmmm På måndag är det inskrivning hos Jordmor... jag är nu... *iväg_och_kollar*... 9+3 och i vecka 10 Oj, vad fort det går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 17. september 2005 Forfatter #40 Del Skrevet 17. september 2005 Har haft lite småblödningar sen i mitten på veckan... i början var det bara lite brunt - det hade jag ju sist också så jag har inte varit orolig. Men nu tycker jag att det borde avta. Det blöder inte mycket men det är lite för mycket för att jag ska vara lugn... nåja, det är inte så mycket att göra. Jag får fråga barnmorskan/jordmor vid inskrivning på måndag hur det står till med lilla fröet. Nåja. I morgon ska vi städa lite i förrådet. Jag har två lådor från kontoret jag måste gå igenom - och vi ska leta reda på luftmadrass till lillillen och nästa helgs resa (det finns säng till mig och Mannen men inte plats för en 1½ åring emellan oss) Funderar också på att ta en tur i skogen (eller i motionsspåret i skogen i alla fall) med picknick om det är lika härligt väder isom det var i dag. Kallt men soligt och friskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg