Gå til innhold

forskjell på priser

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_ida_*
Skrevet

Hei!

reiser til hellas imorgen, også har jeg tenkt til å handle litt forskjellig. skal bla annet ha røyk, brennvin og parfyme. hvor er det best og billigst og kjøpe dette? på gardemoen eller der nede?

hadde fint med svar fort.

klem ida

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mixelite_*
Skrevet
Hei!

reiser til hellas imorgen, også har jeg tenkt til å handle litt forskjellig. skal bla annet ha røyk, brennvin og parfyme. hvor er det best og billigst og kjøpe dette? på gardemoen eller der nede?

hadde fint med svar fort.

klem ida

Røyk kostet 2,5 Euro i Hellas i fjor. Jeg mener prisen lå på det samme i år. Med mindre det er tilbud på Gardermoen er det hipp som happ hvor du kjøper det.

Brennevin har vi ikke regnet så nøye på, men du kan komme billigere ut der nede, eller ca. hipp som happ. Med mindre du skal ha noe som de _ikke_ selger i Hellas, skandinaviske brennevin spesielt.

Parfyme _aner_ jeg ikke prisen på i Hellas! Det eneste jeg vet, er at Kerastase hårpleieprodukter er billigere der nede. Jeg betalte 15 euro for en hårspray, ca. 120 kroner mot rundt 180 hos min frisør. Og jeg kikket på prisen på Maybelline mascara, men der var det bare noen få kroner å spare sammenlignet med å kjøpe den hos H&M.

Min konklusjon? Kjøp røyk og brennevin i Hellas, så slipper du å drasse på det

Skrevet
Min konklusjon? Kjøp røyk og brennevin i Hellas, så slipper du å drasse på det

Nå kan du handle tax-free når du kommer hjem også, så du trenger ikke å drasse på noenting.

Skrevet
Nå kan du handle tax-free når du kommer hjem også, så du trenger ikke å drasse på noenting.

Sant nok, men jeg ville ikke ta for gitt at taxfreen ved ankomst har de varene jeg ønsker! Jeg så nok av skuffede ansikter da vi landet på Gardermoen 9. juli! Vareutvalget er særdeles begrenset! De hadde ikke Prince en gang, såvidt jeg fikk med meg! Derfor: Skal man ha _bestemte_ varer, ville jeg sørget for å ha dem før taxfreen på Gardermoen!

Skrevet
Sant nok, men jeg ville ikke ta for gitt at taxfreen ved ankomst har de varene jeg ønsker! Jeg så nok av skuffede ansikter da vi landet på Gardermoen 9. juli! Vareutvalget er særdeles begrenset! De hadde ikke Prince en gang, såvidt jeg fikk med meg! Derfor: Skal man ha _bestemte_ varer, ville jeg sørget for å ha dem før taxfreen på Gardermoen!

får du ike bestilt varer som ligger i setet ved hjemreise?

uansett er gardermoen billigst.

parfyme er ikke lønnsomt å kjøpe i hellas

hellas har euro,men det er ikke billig lengre.

parfyme vil je satse på gardermoen ved utreise. Du kan jo kjøpe med deg røyk derifra også, slik at du har der nede og ved hjemreise.

Skrevet
får du ike bestilt varer som ligger i setet ved hjemreise?

uansett er gardermoen billigst.

parfyme er ikke lønnsomt å kjøpe i hellas

hellas har euro,men det er ikke billig lengre.

parfyme vil je satse på gardermoen ved utreise. Du kan jo kjøpe med deg røyk derifra også, slik at du har der nede og ved hjemreise.

Nå var det jo snakk om taxfree ved ankomst Gardermoen og ikke forhåndsbestilling :) Gardermoen er ikke uansett billigst på røyk og brennevin. Samme priser på røyk og sprit og man slipper å dra på det ned. Parfyme kjøper jeg ikke, så det har jeg ikke peiling på. Vi pleier å handle kvoten der nede og pakke den godt inn i kofferten, så slipper vi å bære ekstra på flyet. -men seigemenner forhåndsbestiller vi alltid. _Det_ får man iallfall ikke i Hellas :grine2:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...