Gå til innhold

Beroligende av legevakt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva slags beroligende får man av legevakten.? 

Anonymkode: 47dbf...552

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel ingenting. Du blir lagt inn på akuttpsyk

Anonymkode: cc2b5...717

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Som regel ingenting. Du blir lagt inn på akuttpsyk

Anonymkode: cc2b5...717

Æhm. Du blir vel ikke lagt inn akutt fordi du drister deg til å legge inn reseptbestilling. Det er bare i Kristinansand at de bruker psykiatriplasser til junkiefengsel. 

Til Ts. Tviler på at du får noe men kanskje det hjelper hvis lista di på helsenorge viser at du allerede har fått utlevert tidligere? De kommer til å be deg ta dette med fastlegen. Det tror jeg. 

Anonymkode: 3da93...641

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Æhm. Du blir vel ikke lagt inn akutt fordi du drister deg til å legge inn reseptbestilling. Det er bare i Kristinansand at de bruker psykiatriplasser til junkiefengsel. 

Til Ts. Tviler på at du får noe men kanskje det hjelper hvis lista di på helsenorge viser at du allerede har fått utlevert tidligere? De kommer til å be deg ta dette med fastlegen. Det tror jeg. 

Det er ikke slik at man "legger inn en reseptbestilling" når man oppsøker legevakta fordi man trenger beroligende. Da er det som regel av litt mer alvorlig art, eller forsøk på å få ut medisiner som man egentlig ikke skal ha. 

Anonymkode: 9dcba...3b9

• Liker 3
Skrevet

Du kan få Imovane for søvn eller Valium. Det siste er snakk om et par tabletter maks hvis lege opplever at det gjør en kortsiktig nytte. Du blir ikke lagt inn. For noe vås. 

• Liker 3
Skrevet
MortenMinstelønn skrev (1 minutt siden):

Du kan få Imovane for søvn eller Valium. Det siste er snakk om et par tabletter maks hvis lege opplever at det gjør en kortsiktig nytte. Du blir ikke lagt inn. For noe vås. 

Som regel har legevakt lavere terskel for å henvise videre til psyk enn å skrive ut vanedannende medisiner til pasienter de ikke kjenner. Hvis det er pasienter de kjenner så har de en høyere terskel for å si det mildt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke slik at man "legger inn en reseptbestilling" når man oppsøker legevakta fordi man trenger beroligende. Da er det som regel av litt mer alvorlig art, eller forsøk på å få ut medisiner som man egentlig ikke skal ha. 

Nei. Jeg vet det 🙉 men kan hende det er nettopp slik man oppfattes om man spør etter beroligende fra legevakta, midt i uka. 

Skrevet

Sannsynligvis får du ingenting med mindre du er synlig forstyrret. 

Anonymkode: 49b54...1b8

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som regel har legevakt lavere terskel for å henvise videre til psyk enn å skrive ut vanedannende medisiner til pasienter de ikke kjenner. Hvis det er pasienter de kjenner så har de en høyere terskel for å si det mildt. 

Var inne i et slags kaninhull for en stund tilbake. Noen innlegg her kan bære preg av det. Fikk begge deler uten at noen kjente meg. På legevakten. Det var midt på natten i Oslo. Mulig jeg er flink til å prate for meg selv. Det skal sies at jeg ble fulgt opp med telefoner. To telefoner av legen som var på vakt den natten. Hun ringte to ganger. Det kan ha vært min vinnende sjarm. At jeg fikk både Valium og Imovane. Det kan ha vært min historie. Det kan hende dette skjer ofte. Det kan hende det ikke skjer ofte. Det vet jeg ikke.  

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 2
Skrevet (endret)

.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke Ts men takk allikevel. Jeg får aldri noe - og jeg er ingen junkie. Føler det er slik man blir oppfattet. Psykiater skriver ned i journal hvis jeg har spurt etter medisiner. Legevakta har jeg ikke turt spørre en gang. 

• Liker 1
Skrevet

Du får ikke beroligende på legevakten. Da må du kontakte legen din.

Anonymkode: fc5bf...3d7

Skrevet

Jeg fikk 2 valium av legevakten en kveld. Jeg hadde aldri fått eller tatt beroligende før og var i en stor krise. Jeg fikk de for å klare meg gjennom natten og ordnet meg legetime dagen etter. 

Anonymkode: 002b7...d81

• Liker 2
Skrevet

Fikk resept på 25 valium. Bare til å ha en god nok grunn og snakke ordentlig for seg. 

Anonymkode: 12330...975

• Liker 1
Skrevet

Altså.. så rare opplevelser noen har med legevakten ift dette? 
Dersom du er akutt syk - så får du medisin på legevakten. De gir til ev neste dag i ukedagene- for da kan du få resept hos fastlegen din. Altså to,tre valium, vival eller Stesolid. 
Er du der i helgen får du til mandagen kommer..

Dette har skjedd «alle» de tre gangene jeg måtte på legevakten i panikkanfall. Har alvorligste grad av ptsd

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Her jeg bor, relativt stor by, så har du ikke en sjanse i havet for å bli innlagt på psyk. med mindre du åpenbart er til fare for deg selv eller andre. Selv om du uttaler selvmordstanker hjelper det lite, du må ha konkrete planer. Høy terskel for å bli innlagt.

Dessuten må du innom AAT, legevakten legger deg ikke rett inn.

Har fått vival der i helgen, men bare et par stykker, så det roer ned det akutte frem til hastetime hos fastlegen, som Morten sier.

Anonymkode: 71780...a2d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tror folk flest må lære seg å være ærlige når de møter "autoriteter" som leger, politi og andre. Hvis man bor i Norge. Folk flest vil deg vel. Ikke i alle land. Men her. Det er ikke behov for å skape løgner og lage forskjellige historier.

Sannheten er som regel god nok for dem, hvis du oppsøker hjelp midt i natten eller helt ut av det blå.

Jeg tror det er viktig for noen å forstå. Da er det forklaring nok. 

Da får du hjelp.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...