Leo Skrevet 16. februar 2021 #21 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og likevel så undres man over at mange utleiere ikke vil leie bort boligen sin til innvandrere som kommer fra andre deler av verden. Anonymkode: 9c52d...9c5 Informasjon er jo en fin ting. Jeg trengte også informasjon om hvordan f.eks. toalettfacilitetene fungerte da jeg skulle leie en hytte i Vest-Afrika fordi jeg aldri hatt sett den løsningen før. Og hvis ingen hadde forklart meg det så hadde jeg garantert gjort det feil. 9
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #22 Skrevet 16. februar 2021 Leo skrev (Akkurat nå): Informasjon er jo en fin ting. Jeg trengte også informasjon om hvordan f.eks. toalettfacilitetene fungerte da jeg skulle leie en hytte i Vest-Afrika fordi jeg aldri hatt sett den løsningen før. Og hvis ingen hadde forklart meg det så hadde jeg garantert gjort det feil. Helt klart, men i mange tilfeller etterleves ikke den informasjonen man får. Det er jo ikke uten grunn at det står plakater overalt på toaletter i Hellas heller. Informasjon er bra det, så lenge man tar det til seg. Jeg hadde ikke turt å leie ut bolig i det hele tatt jeg. Ikke til innvandrere og ikke til nordmenn. Naboen min lukker alt av luker når det blir kaldt fordi strømmen er så dyr. Likevel undres hun over at det er så mye heksesot i tak og hjørner. Vi bor i samme hus, altså ikke samme bolig, men husene er helt like. Jeg har ikke det problemet. Har alle luker oppe hele året og ingen møbler inntil yttervegger i rom med store temperatursvingninger, som feks soverom. Anonymkode: 9c52d...9c5 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #23 Skrevet 16. februar 2021 De eneste jeg vet om som gjør slike ting er menn, kriminelle og har gjerne ting de forsøker å holde skjult for naboer og omverden. De behøver ikke engang være utlendinger. Mange har ikke boevne, og aner ikke hvordan de skal gjøre et hjem koselig og lunt. Eller, de har ingen interesse for det, og bruker pengene på diger flatskjerm, høytalere, alkohol og narktika istedenfor. De har ikke møbler og søpla flyter ofte over gulvene. Noen bruker sågar gaffateip og folie i vinduene sine også. Et brukt laken på fretex koster bare 20 kr, mens gardiner og gardinstenger på ikea gjerne koster totalt 500 kr inkl verktøy til å montere. For alt vi vet har de ikke snøring på hvordan styre med slike ting heller. Hvorfor de ikke gjør noe med det? Aner ikke. Anonymkode: cec7d...23e 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #24 Skrevet 16. februar 2021 Jeg gjør også dette, selv om jeg norskere enn de fleste. På lista over ting jeg ikke bryr meg om, står hvordan vinduene mine ser ut fra utsiden ganske høyt. Gardiner har to funksjoner og det er å skjerme for lys/innsyn og minske varmetap. Gardiner er også veldig dyrt, og jo tykkere, desto dyrere. Å henge et teppe over gardinstanga fungerer like bra, og ser ikke så ille ut innenfra. Jeg har også en leilighet hvor alle vinduene har ulike dimensjoner, så jeg har oppgradert gradvis, med gardiner fra billigkroken og outlets. Har ett vindu igjen hvor jeg supplerer med et teppe når det er kaldt/skarp sol, og leiligheten min går for å være veldig koselig. Jeg føler at jeg har knekt koden for når det begynner å se ut som et crackhouse, og den krysser man når mer enn halvparten vinduene har tepper, og ved rundt 30% dersom ingen av dem matcher. Anonymkode: b1afc...4a4 13
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #25 Skrevet 16. februar 2021 Leo skrev (55 minutter siden): Informasjon er jo en fin ting. Jeg trengte også informasjon om hvordan f.eks. toalettfacilitetene fungerte da jeg skulle leie en hytte i Vest-Afrika fordi jeg aldri hatt sett den løsningen før. Og hvis ingen hadde forklart meg det så hadde jeg garantert gjort det feil. Men etter å ha bodd her i 10 år, burde de kanskje ha sett hvordan andre gjør det? Bodde du mange år i Vest-Afrika? Anonymkode: 202eb...063 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #26 Skrevet 16. februar 2021 Det er ikke rart "oss og dem"-tankegangen overlever når TS får så mye pepper forå stille et enkelt spørsmål. Hen presiserte jo at hen visste det ikke gjaldt alle og ikke ønsket å generalisere, men har lagt merke til dette fenomenet og ønsket å få det forklart. For meg fremstår det som et forsøk på å skjønne andres kultur og tenkemåter, og bør være helt greit. Anonymkode: a8500...618 26
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #27 Skrevet 16. februar 2021 Nabo dama pleide å åpne vindu ,sette teppe over øvre del av vinduskarmen også lukke vindu. Dagen etter var teppe borte. Hun gjøre sånn ca. 1 gang hver andre uke. Tipper hun gjøre det når mannen skulle pule henne. 🙈 Anonymkode: 9e8ad...8d6 3
Kristin70 Skrevet 16. februar 2021 #28 Skrevet 16. februar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke rart "oss og dem"-tankegangen overlever når TS får så mye pepper forå stille et enkelt spørsmål. Hen presiserte jo at hen visste det ikke gjaldt alle og ikke ønsket å generalisere, men har lagt merke til dette fenomenet og ønsket å få det forklart. For meg fremstår det som et forsøk på å skjønne andres kultur og tenkemåter, og bør være helt greit. Anonymkode: a8500...618 Helt uenig i at dette er et nøytralt spørsmål. TS utrykker seg nedlatende overfor de hun henvender seg til, "forstår dere ikke konseptet", "der ser shabby ut", "ser dere ikke hvor ille det ser ut". 8
Djungelvrål Skrevet 16. februar 2021 #29 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så dyre som gardiner er skjønner jeg dem godt. Anonymkode: 5b5f4...7e9 En lengde til 100 kr, ja kjempedyrt. 7
Leo Skrevet 16. februar 2021 #30 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men etter å ha bodd her i 10 år, burde de kanskje ha sett hvordan andre gjør det? Bodde du mange år i Vest-Afrika? Anonymkode: 202eb...063 Jeg har i hvert fall bodd i Norge i over 50 år har fremdeles ikke gardiner! Hvordan andre gjør det driter jeg i. 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #31 Skrevet 16. februar 2021 Er nok pga vi ikke skal få et glimt av håret til damene som ikke bruker hijab hjemme, bak lukkede dører. Anonymkode: 2566a...9f5 4
Leo Skrevet 16. februar 2021 #32 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er ikke rart "oss og dem"-tankegangen overlever når TS får så mye pepper forå stille et enkelt spørsmål. Hen presiserte jo at hen visste det ikke gjaldt alle og ikke ønsket å generalisere, men har lagt merke til dette fenomenet og ønsket å få det forklart. For meg fremstår det som et forsøk på å skjønne andres kultur og tenkemåter, og bør være helt greit. Anonymkode: a8500...618 Det TS gjør er nesten så langt fra å stille et enkelt spørsmål som det er mulig å komme... 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #33 Skrevet 16. februar 2021 Jeg tror det er gardiner fra hjemlandet deres.. Anonymkode: 15cbc...26f
Havbris Skrevet 16. februar 2021 #34 Skrevet 16. februar 2021 Leo skrev (5 minutter siden): Jeg har i hvert fall bodd i Norge i over 50 år har fremdeles ikke gardiner! Hvordan andre gjør det driter jeg i. Ikke et bittelite laken engang?😄
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #35 Skrevet 16. februar 2021 De bruker gardinene når de skal ut. Anonymkode: 37ab9...ebf 9
Cuntzilla Skrevet 16. februar 2021 #36 Skrevet 16. februar 2021 Bor vis a vis noen studentboliger, og de er også glade i å bruke håndklær og laken som gardiner. De har kanskje lite penger, du leier og vil ikke "pusse opp" noe du ikke eier, eller du gir rett og slett faen. Jeg har også vært hos folk (les: norske menn) som burde ha råd til gardiner som ikke har det og kjører noe håndkle eller laken i krisetilfeller, eller som har noen helt forjævlig stygge på en stang som er for liten/lang for vinduet, hvor jeg tenker at her har bare mamma vært på besøk og sagt at du mååå jo ha gardiner, jeg har noen på loftet du kan arve. 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #37 Skrevet 16. februar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei, dette er ikke for å henge ut inmvandrere eller at det gjelder ALLE. Hva er det som gjør at dere det gjelder, henger opp laken og lignende over vinduene deres? Er det fordi dere ikke forstår konseptet «gardiner» der dere kommer fra eller har dere aldri sett ordentlige gardiner i landet dere kom fra? Jeg lurer oppriktig, for det ser så shabby ut og om dere ikke ser det selv? Eller om dere bare tenker at så lenge «noe» dekker vinduet så er det godt nok uansett hvor ille det er av utseende? Anonymkode: 016d7...6f9 Hvis jeg ønsker å farge huset mitt rødt med blå striper så er det mitt sak? Hvorfor må vi alle være 100% like på ALT? Anonymkode: 76629...db9 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #38 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er nok pga vi ikke skal få et glimt av håret til damene som ikke bruker hijab hjemme, bak lukkede dører. Anonymkode: 2566a...9f5 Det er enkelte øst-europeere som også har denne "stilen" på det de har over vinduene, så jeg tar det ikke som at alle som har det slik er muslimer eller tilhører en spesiell trosretning. Anonymkode: 016d7...6f9 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #39 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis jeg ønsker å farge huset mitt rødt med blå striper så er det mitt sak? Hvorfor må vi alle være 100% like på ALT? Anonymkode: 76629...db9 Altså, om du ikke ser forskjellen på EN FARGE og et helt annet tekstilplagg så kan jeg ikke hjelpe deg. Anonymkode: 016d7...6f9
Leo Skrevet 16. februar 2021 #40 Skrevet 16. februar 2021 Havbris skrev (7 minutter siden): Ikke et bittelite laken engang?😄 Jo, jeg må tilstå at jeg fra tid til annen slår til med et håndkle foran badevinduet! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå