Gå til innhold

Til inmvandrere angående gardiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, dette er ikke for å henge ut inmvandrere eller at det gjelder ALLE.

Hva er det som gjør at dere det gjelder, henger opp laken og lignende over vinduene deres? Er det fordi dere ikke forstår konseptet «gardiner» der dere kommer fra eller har dere aldri sett ordentlige gardiner i landet dere kom fra? 
Jeg lurer oppriktig, for det ser så shabby ut og om dere ikke ser det selv? Eller om dere bare tenker at så lenge «noe» dekker vinduet så er det godt nok uansett hvor ille det er av utseende?

Anonymkode: 016d7...6f9

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva som ser ille ut, er subjektivt. Dette er altså et ikke-problem.

Anonymkode: 04109...f26

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva som ser ille ut, er subjektivt. Dette er altså et ikke-problem.

Anonymkode: 04109...f26

Sa jeg at det var et problem? Jeg spør om det. Jeg forstår feks at noen som er flyktning som har bodd de fleste årene i en flyktningleir eller i et skur kanskje ikke helt skjønner hva «gardiner» er for noe med en gang de kommer her og tenker at et laken gjør susen for innsyn. Men etter de har bodd noen år i Norge så ser de vel at de fleste andre har «gardiner» og at det er normen.

• Liker 17
Skrevet

Så dyre som gardiner er skjønner jeg dem godt.

Anonymkode: 5b5f4...7e9

• Liker 16
Skrevet

For å gi deg noe å bry deg om. Hilsen «inmvandrer» med gardiner fra KID.

Anonymkode: 99646...801

• Liker 35
Skrevet

Har tenkt det samme, bare ikke så aggressiv som deg da, hehe. 

De i nabolaget her dekker vinduene for at ingen skal kunne se inn når de har av burka/hijab osv. 

Kanskje laken er bedre enn gardiner, laken dekker jo mer enn gardiner,  ett vindblås og gardinene kan gi innsyn.

Anonymkode: b5283...ec0

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For å gi deg noe å bry deg om. Hilsen «inmvandrer» med gardiner fra KID.

Så når jeg skriver «dere det gjelder» så tenkte du at med dine kidgardiner at det gjaldt deg? 
Ja, jeg skrev innvandrer feil, det går litt for på mobilen, skyt meg.

• Liker 21
Skrevet

Har lurt på det samme selv. Og det at mange teiper igjen ventiler og gjør hus/leilighet så tett at veggene ødelegges. Hvorfor skal det være så tett luft? 

Anonymkode: 62adb...bec

• Liker 13
Skrevet

Så når jeg skriver «dere det gjelder» så tenkte du at med dine kidgardiner at det gjaldt deg? 
Ja, jeg skrev innvandrer feil, det går litt for på mobilen, skyt meg.

Nei jeg hverken tenkte eller bryr meg om det gjelder meg. Du fikk et svar.

• Liker 4
Skrevet

Om folk vil ha gardiner og evt. gardinenes beskaffenhet må vel bli opp til hver enkelt. Ellers så har gardiner en funksjon ut over å se pene ut mange steder i verden og hvis man er vant til å tenke funksjon fremfor utseende så tar man det man har. Uten at noen trenger å bry seg med det. 

• Liker 9
Skrevet

De knyter ofte gardinene midt i vinduet også. Ser merkelig ut.

Anonymkode: 1ec84...36f

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har lurt på det samme selv. Og det at mange teiper igjen ventiler og gjør hus/leilighet så tett at veggene ødelegges. Hvorfor skal det være så tett luft? 

De vil unngå varmetap?🤔 Kommer kanskje fra et annet klima og tenker kanskje ikke over at det kan gi problemer med fukt og luftkvalitet.

Anonymkode: 61e36...e80

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi man ikke er vant til at hus er så tette som de gjerne er i Norge og derfor virker det ganske logisk å tette igjen alle steder hvor den ekstreme kulden man opplever her kan snike seg inn. 

• Liker 5
Skrevet

Betimelig spørsmål for mengder med «gardiner og tøy» foran vindu gjør at ventiler i vinduet fungerer dårlig, det blir fukt, mugg og råte av sånn. Samt lag på lag med tepper på gulvet... 

Anonymkode: 4ae98...3a4

• Liker 2
Skrevet

De knyter ofte gardinene midt i vinduet også. Ser merkelig ut.

Anonymkode: 1ec84...36f

Så hvis du vil bo i Norge så må du ha gardiner fra Princess/Kid/Jysk i en passende diskret farge som henger pent på hver side av vinduet? :ler: 

• Liker 23
Skrevet

Jeg synes de burde få bedre opplæring og oppfølging. Det å ødelegge hjemmet med å tette alt av ventiler er veldig synd. Det å bo på den måten er helseskadelig og jeg synes det er synd de ikke får den oppfølgingen mange trenger for å forstå norsk kultur og klima. 

Det å ha en annen smak på interiøret er ikke noe vi burde bry oss med. Vil de ha et laken foran vinduet så er ikke det noe andre burde irritere seg over. :)

• Liker 9
Skrevet

Må innrømme at jeg har lagt merke til det samme som ts. Men her er det jo tale om ulik tradisjon, kultur, smak osv. Husk at det er mye innvandrere reagerer på at nordmenn gjør, på samme måte. Til innvandrere - hva er det nordmenn gjør, som oppfattes som rart?

Anonymkode: 1e2a6...d0b

• Liker 5
Skrevet

Hat jeg lurt på også. Jeg tar bussen fordi en leilighet ser gardinene forandrer fasong fra dag til dag. De knytes i alle mulige høyder og knuter. Veit de er utenlandsk siden jeg har sett dem på verandaen. Andre dager er det laken foran vinduene. 

Anonymkode: 0db3a...c57

• Liker 3
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Men etter de har bodd noen år i Norge så ser de vel at de fleste andre har «gardiner» og at det er normen.

Og etter at de har bodd i Norge noen år mener du at du bør kjøpe seg "gardiner". 

Hva er "gardiner" i denne sammenhengen? 

• Liker 4
Skrevet
Leo skrev (10 minutter siden):

Fordi man ikke er vant til at hus er så tette som de gjerne er i Norge og derfor virker det ganske logisk å tette igjen alle steder hvor den ekstreme kulden man opplever her kan snike seg inn. 

Og likevel så undres man over at mange utleiere ikke vil leie bort boligen sin til innvandrere som kommer fra andre deler av verden.

Anonymkode: 9c52d...9c5

• Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...