Gjest GreenSky Skrevet 19. august 2005 #1 Skrevet 19. august 2005 Jeg har hull i øret, nederst i øreflippen, som jeg tok for en del år siden. Etter det, tok jeg 7 nye hull (i hvert øre) slik at jeg hadde 16 hull i begge ørene totalt. Så ut som en nålepute, så jeg tok dem ut, bortsett fra det nederste hullet. Nå har jeg lyst til å ta hull igjen bare litt ovenfor der jeg har hull nå. På øreflippen kan jeg se det "gamle" hullet tydelig, bare at det har grodd igjen. Jeg lurte på om det er greiest å åpne det/ta hull selv, eller la en proff gjøre det. Og hva bruker jeg i såfall, hvis jeg gjør det selv? Sterilisere en øredobb og presse den igjennom? (har gjort det før, i mine yngre dager, men det var vondt som fy) Bruker en nål? Bør jeg avkjøle omrodet med en isbit først? Og hvis jeg velger å gjøre det, hva kan jeg bruke for å holde såret reint? Pyrisept steriliserer sår, men hemmer det i å gro. Sprit gjør sikkert vondt, men det er kanskje det beste?
Gjest GreenSky Skrevet 19. august 2005 #2 Skrevet 19. august 2005 Ja... Grunnen til at jeg tenker på å ta hull i ørene selv, er fodi jeg er blakk, og burde helst brukt pengene på mat frem til jeg får lønning. Men når jeg har bestemt meg for noe, skulle det helst ha skjedd i går. Derfor jeg lurer på å ta hull selv, det går raskt, og jeg sparer penger.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #3 Skrevet 19. august 2005 Har ikke så mye peiling, men skal du gjøre det selv bør du vel gjøre som piercerne, bruke en sprøytespiss til å stikke hullet med. Hvis du gjør det med øredobben gjør det himla vondt for den er ikkje særlig spiss. Har selv gjort det, og da var ikke hullet mye grodd igjen, men det var vondt.
Cuba Skrevet 19. august 2005 #4 Skrevet 19. august 2005 Kjenner igjen det at ting helst skulle vært gjort i går ja Akkurat som å høre meg.. he he! Jeg syns du kan gjøre det selv jeg.. Venninna mi brukte en nål ho.. men bør jo ikke være av den tynneste typen da.. er i allefall viktig å koke nåla eller hva du skulle finne på å bruke! Vet at man får kjøpt sånn kanyle eller hva det heter på apoteket, men den er vel for tykk.. bruker man jo til å ta hull i navlen.. etc. Får å dempe "smertene" kan du jo bruke isbiter og fryse ned øre først, men det vet du nok Lykke til!!
reddelinnea Skrevet 19. august 2005 #6 Skrevet 19. august 2005 Det høres så fryktelig vondt ut å lage et hull selv. Jeg hadde aldri turt det. Hilsen pysa. Tror det er bedre å gå til frisøren og lage hull der.
Elanor Skrevet 19. august 2005 #8 Skrevet 19. august 2005 Jeg tok hull i ørene hos frisøren, men jeg fikk så problemer med det ene hullet, at jeg lot det gro igjen. Noen år etter, tok jeg hullet igjen selv. Det gjorde forferdelig vondt, men det gikk. Vil så absolutt anbefale at du kjøper en sprøytenål på apoteket! For det første er den steril, for det andre er den skap. Jo skarpere, jo mindre vondt! Det er også lurt, som allerede nevnt, å ise ned øret med isbiter. Lykke til!
Gjest GreenSky Skrevet 2. september 2005 #9 Skrevet 2. september 2005 Jeg tok hull selv i forgårs! Det rare er, at det gjorde nesten ikke vondt. Voksing av leggene er verre! Ble veldig fornøyd.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2005 #10 Skrevet 2. september 2005 Kan jeg spørre hvordan du gjorde det?
liv Skrevet 2. september 2005 #11 Skrevet 2. september 2005 Jeg har gjort det flere ganger, men det er viktig å bruke en litt tykk øredobb/ring den første tide, så det ikke blir et veldig lite hull.
Gjest Gjesta Skrevet 2. september 2005 #12 Skrevet 2. september 2005 Jeg har 5 hull i ene øret, og 3 i det andre, og alle, bortsett fra første gang, har jeg tatt selv. Min metode avbefales dog ikke (isbit, klesklype og sterilisert nål) - og kan bare unnskyldes av ungdommlig dumskap Det er sikkert 10 år siden jeg tok disse, og sikkert like lenge siden jeg har brukt øredobber i mer enn ett par av hullene, men likevel er de ikke grodd igjen...
Gjest GreenSky Skrevet 2. september 2005 #13 Skrevet 2. september 2005 Kan jeg spørre hvordan du gjorde det? ← Jeg brukte et øredobbpar med lengste og tynneste stav som jeg fant i samlingen, og presset den gjennom. Har hull som jeg har latt gro igjen, så jeg brukte dem som utgangspunkt. Vasket såret med vodka etterpå (hadde ikke pyrisept)
*Doriz* Skrevet 2. september 2005 #14 Skrevet 2. september 2005 Eg har tatt hol i øyra, leppa, augebrynet og navlen på meg sjøl.. + i brystvortene til mange av venninene mine.. Det er absolutt ingen problem.. Kjøp ei grønn kanyle på apoteke og stikk den igjennom Enkelt som berre det, men selvfølgeli litt vondt.. Syns det blir vanskeligare å stikke nåla igjennom når det er isa ned først, so ville muligens ha droppa isbitane.. Spørs kor mykje enn tåle
Gjest GreenSky Skrevet 2. september 2005 #15 Skrevet 2. september 2005 Ville ikke piercet noe annet enn øreflippen på meg selv. Og i alle fall ikke leppe eller brystvorter! Tenkt om noe går galt?
*Doriz* Skrevet 2. september 2005 #16 Skrevet 2. september 2005 Ja det er selvfølgeli en sjangse enn må ta.. har gjort det 1000 ganga, å det har alltid gått bra, men en gang må jo være den første der det går galt.. Lenge sia eg har tatt hol noken plass no, er vel sånt enn drive på med i ten-åra
Gjest Emera Skrevet 2. september 2005 #17 Skrevet 2. september 2005 Eg har tatt hol i øyra, leppa, augebrynet og navlen på meg sjøl.. + i brystvortene til mange av venninene mine.. Det er absolutt ingen problem.. Kjøp ei grønn kanyle på apoteke og stikk den igjennom Enkelt som berre det, men selvfølgeli litt vondt.. Syns det blir vanskeligare å stikke nåla igjennom når det er isa ned først, so ville muligens ha droppa isbitane.. Spørs kor mykje enn tåle ← Du store min, du er moooodig! I min stadig fjernere tenåringstid lagde en venninne hull i ørene på meg med en stoppenål. Jeg kjølte ned øret med isbit, og synes ikke det gjorde vondt i det hele tatt. Men det grodde igjen, dessverre, så da gikk jeg til frisør og tok hull på nytt.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 2. september 2005 #18 Skrevet 2. september 2005 (endret) Kan du ikke vente til du har råd da? Så hastverk kan det vel ikke være? edit: du har gjort det ja. Endret 2. september 2005 av *Sexy*Cat*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå