Gå til innhold

Er jeg hysterisk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Foreldrene mine er sure på meg fordi jeg velger å bruke penger på kvalitetsfor til katten min. De er glad i katter, men synes vist dette er hysterisk.  De syns jeg skal kjøpe Friskies. Men jeg tenker at når jeg har fått meg katt så må han da få ordentlig mat. Hva tenker dere her inne? Er jeg en hysterisk kattedame?

Anonymkode: db9c1...2d2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en merkelig ting å henge seg opp i😂 Ikke hysterisk i det hele tatt. Mange katter fungerer sikkert fint på Friskies, men om du vil kjøpe kvalitetsfôr så er jo det din sak. Noen katter tåler ikke alt av fôrtyper heller.

Anonymkode: f9cce...374

• Liker 2
Skrevet

Nei, du er ikke hysterisk. Det er helt normalt å ville gi kvalitetsmat til katten sin. Vis de innholdsfortegnelsen i Friskies vs feks Orijen så kan de selv se forskjellen. Du kan også fortelle at det er noe mer sodium (salt) i Friskies. Det igjen kan føre til urinstein hos katten. 

• Liker 5
Skrevet

Du er ikke hysterisk!

• Liker 3
Skrevet

Det er heller de som burde brydd seg mer. Du er en omsorgsfull og god katteeier. Så heldig katten din er :) 

Anonymkode: bbf21...109

• Liker 4
Skrevet

Så bra at du vil gi ordentlig mat til katten din. Jeg ville heller ikke gitt den Friskies.

Anonymkode: 01400...2de

• Liker 3
Skrevet

Takk 😺😻

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig gammeldags og lite opplyst å gi dagligvarefôr til katter. Normalt oppgående katteeiere gir kvalitetsfôr :)

Anonymkode: 5a955...819

• Liker 4
Skrevet

Det er du som henger med i tiden :)! 

Jeg ser det egentlig som en selvfølgelig at man gjør det dersom man bryr seg om dyret sitt. 
mine to hunder spiser for ca 1000,- i måneden til sammen. 

Anonymkode: 1d454...733

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.2.2021 den 23.24):

Foreldrene mine er sure på meg fordi jeg velger å bruke penger på kvalitetsfor til katten min. De er glad i katter, men synes vist dette er hysterisk.  De syns jeg skal kjøpe Friskies. Men jeg tenker at når jeg har fått meg katt så må han da få ordentlig mat. Hva tenker dere her inne? Er jeg en hysterisk kattedame?

Nei du er ikke det. Jeg hadde katt før og ga den Friskies og lignende i begynnelsen. Men da jeg så på innholdsfortegnelsen at det for eksempel bare inneholdt 4% laks eller kylling, begynte jeg å kjøpe Royal canin på dyrebutikken. Katten min holdt seg frisk og fin i 15 år😊 Så at pelsen ble finere også etter at jeg skiftet for. 

Anonymkode: cc15f...4b4

Skrevet

Er det foreldrene dine som betaler for maten eller er det deg? Hvis det er sistnevnte så har det vel null å si hva de mener om det. Bare lukk ørene. 

Skrevet

Min erfaring er at mine katter spiser mer av billig fôr, antagelig fordi det er mindre næring og ikke metter like godt. Ender opp med å måtte kjøpe oftere, derav blir ikke prisen så veldig ulik den å kjøpe dyrere for de spiser mindre av - sånn i den store sammenhengen.

Skrevet
solmåneogstjerner skrev (58 minutter siden):

Er det foreldrene dine som betaler for maten eller er det deg? Hvis det er sistnevnte så har det vel null å si hva de mener om det. Bare lukk ørene. 

Jeg betaler. 

Skrevet

Min erfaring er at det blir billigere med kvalitetsfor enn butikkfor. Jeg kjøper 10 kg sekker, og det varer lenge. Kvaliteten på butikkmaten er så dårlig at katten må spise mye mer for å få i seg nok næring. Og det ser man i kattedoen. Mye mer å renske ut med butikkfordiett. 

Skrevet

Har en stor hund med allergier. Han spiser nesten bedre mat enn meg for å si det sånn, 3000 i mnd. Så nei, du har rett og foreldrene dine feil.

Anonymkode: e0bfe...890

• Liker 1
Skrevet

Det er typisk gammeldagse holdninger til katt, som om det er et lavbudsjetts-kjæledyr som man skaffer etter å ha funnet en lapp i butikken der noen gir bort kattunger (som gjerne truer med å slå dem ihjel hvis de ikke blir hentet). En katt skal klare seg selv, gjerne utendørs året rundt, katter trenger ikke dyrlege, kvalitetsfor er bortkastede penger... osv... 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg tenker vel dette er en glimrende anledning for dine foreldre å øve seg på å tolerere at du er kapabel til å gjøre egne vurderinger. 

Endret av Hactar
  • Liker 1
Skrevet

Å gi katten mat fra matbutikk er det samme som at vi skal spise loff hver dag. Med andre ord; ekstremt usunt. Alle mine puser får for fra veterinæren. Den ene fordi den må ha det, de andre fordi det er kvalitet og jeg vil gi dem det beste. Det er dyrt, men verdt det. Med andre ord; jeg mener at du har rett.

Anonymkode: 86ce3...b8d

Skrevet

Jeg synes det er bra du bruker penger på kvalitetsfor til katten din.🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...