Gå til innhold

Syklus lengde etter pilleslutt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Slutta med piller for en stund siden... Og første syklusen var 36 dager, tenkte at det sikkert var fordi kroppen kommer litt i ubalanse når man slutter med hormonene, men det som er nå er at det virker som om syklus nr to blir nøyaktig like lang!! Og da mener jeg på dagen lik el og mens!! Syns det er litt rart jeg, hadde så korte sykluser før jeg begynnte på pillene.

En annen ting som også er rart er at før pillene hadde jeg mensen lenge!! En uke eller mer var helt vanlig, mens nå er det bare 3-4 dager maks!

Vet ikke helt hva jeg spør etter med det innlegget her :sjenert: men bare lufter tankene mine litt for å høre om noen har noen kommentarer eller erfaringer ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig. Det kan ta lang tid (gjerne et helt år) før kroppen er ordentlig i gang igjen etter p-pilleslutt. Mine 2-3 første sykluser etter p-pilleslutt var også vesentlig lengre enn normalt, og de første menstruasjonene varte også litt lengre, men bortsett fra det var alt greit og etterpå har det vært som før p-pillene.

Skrevet

Vel, jeg sluttet med p-piller i vår og er nå inne i min 5. syklus.

1. syklus : 33 dager, men ingen eggløsning

2. syklus: 32 dager, fortsatt ingen eggløsning

3: syklus: 78 dager, og fortsatt ingen eggløsning....

4: syklus: 20 dager, og her var det nok en eggløsning på dag 10 eller 11. Litt for kort denne da (da tiden fra el til mens bør være over ti dager i alle fall, med tanke på graviditet. Men vi prøver ikke på det da, så det bekymrer meg ikke, så lenge det ordner seg etterhvert...)

Det er ikke uvanlig med syklusendringer etter p-pilleslutt. Kortere mens har jeg også fått, i alle fall enn så lenge. Men dette kan vel forandre seg enda mer enda...

Skrevet

Hvordan vet du at du ikke hadde eggløsning?

Skrevet

Jeg fikk både lengre syklus og kortere menstruasjon etter at jeg sluttet med pillene.

Skrevet
Hvordan vet du at du ikke hadde eggløsning?

Jeg "overvåker" syklusen, temping, sekret og livmortapp. Temping vil kunne ganske sikkert si om jeg har hatt EL, og det er det altså ingnting som tyder på før nå i siste syklus, da hadde jeg det.

Det er ikke uvanlig at det tar tid for eggløsningen å komme igangigjen etter p-pillebruk.

Skrevet

De to siste syklusene mine var på 34 og 33 dager. Fikk mensen i dag, så denne syklusen er på 26 dager.... Skjønner ingenting jeg. Ikke akkurat lett å skjønne når EL er når man bare går ut i fra ant dager i syklusen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...