Frøkensina Skrevet 16. februar 2021 #101 Skrevet 16. februar 2021 Vet ikke om dette hjelper, men slik jeg har sett det er både manipulering for å få tilbake dama (hvis det er mannen som har disse antisosiale trekkene) og total likegyldighet/vise at den man har vært i forhold med ikke betydde noen ting like vanlig. Noen ganger går fyren til og med rett inn i et nytt forhold, men det er ikke egentlig et forhold det er å finne seg et nytt offer. Da får han dobbel tilfredsstillese ved at det sårer den første og han har et nytt offer å bruke. Ellers kan det bli en blanding som etnavn nevner, at han bruker avstand og likegyldighet først for så å komme tilbake for å manipulere på din sorgreaksjon. Det som er tydelig er at han ikke har et normalt følelsesliv og at han har sterke antisosiale trekk så det vil alltid skade deg å være i noe forhold med ham. 10
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #102 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Takk for alle gode råd 🙏 Passord er skiftet overalt. Han har tilogmed prøvd å få meg til å tro at han har klonet telefonen min når jeg ikke ville innrømme noe han mente jeg hadde gjort - som jeg ikke hadde gjort.. Og jeg har vært på nippet flere ganger til å gå fra han, men i svake øyeblikk er det så lett å ta han tilbake, men for hver gang mister jeg en del av meg selv. Jeg tigger og ber om tilgivelse for noe jeg ikke har feil i, tilgivelse for ting jeg ikke har gjort eller sagt. Som nå føler en del av meg at det er sårt at han ikke har forsøkt å nå meg, forsøkt og ordne opp, eller bare vist at jeg er verd en kamp. Jeg vet det høres helt teit ut, og jeg vet at ingenting kommer til å bli bedre om vi så skulle "fikset" denne krangelen. MEN denne gangen skal jeg ikke agere på denne følelsen fordi jeg vet det går over, og ting blir bedre uten han. Og alle dere som har kommentert her, tusen tusen takk! Jeg har trengt å høre akkurat hva dere skriver 🙏♥️ Anonymkode: 9e99c...c92 Jeg vet hvordan du har det, det er masse motstridende følelser og du tviler litt på deg selv. Du lurer på om du overdriver, at du gjør dette større enn det er osv. Og du har et lite håp inni deg om at han plutselig skal snu og våkne opp, at han kan og vil forandre seg osv, men, det kommer ikke til å skje. Jeg har vært der selv og det kostet mye å bli ferdig med han. Nå, 9-10 år etter at jeg flyttet og kom meg bort, sliter jeg fremdeles med ettervirkninger. Så ikke gi etter.. Min eks tok kontakt i to år etter siste gangen jeg flyttet, han lokket og truet, han ba og tråkket på meg om en annen for at jeg skulle komme tilbake. Hadde jeg ikke hatt en sterk familie som støttet meg og hjalp meg med å se klart når jeg ble usikker, vet jeg ikke hvor jeg hadde vært i dag. Anonymkode: d9af1...787 7
Frøkensina Skrevet 16. februar 2021 #103 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tusen takk for et godt svar 🙏 Jeg kan faktisk tenke meg til at han enten gjør alt dette som du skriver, eller så ringer han og forteller hvor dypt jeg har såret han, hvor vondt han har det, at dette har gjort han syk, at han aldri hadde forventet slik fra meg som hevder at jeg elsker han, at jeg bare har lurt han hele veien, og at jeg kommer til å drive alle menn vekk fra meg med denne oppførselen.. Alt for å bryte meg ned og for å tigge om tilgivelse. Anonymkode: 9e99c...c92 Ja dette er ren projisering og ment å snu alt rett rundt. Se hvordan Trump har holdt på, han anklager hele tiden den andre siden for nøyaktig det han har gjort selv (f.eks. å jukse med valget). 6
Gjest Chroma Skrevet 16. februar 2021 #104 Skrevet 16. februar 2021 Flere av tingene du forteller om gjenkjenner jeg meg i. Tok lang tid før jeg kom meg vekk, men den lettelsen jeg kjente på i ettertid var helt enorm. Følte meg fri, rett og slett. Håper du føler det samme. ❤️
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #105 Skrevet 16. februar 2021 Mye flotte innlegg her av @etnavn 👏👏👏 Anonymkode: c18d3...3f8 8
Ulven Skrevet 16. februar 2021 #106 Skrevet 16. februar 2021 (endret) Jeg vil bare gjøre oppmerksom på at det finnes keyloggere. Så har han hatt tilgang til pcen og telefonen din, er det ikke sikkert du kan stole på at han ikke har tilgang selv med nye passord. Endret 16. februar 2021 av Ulven 7
etnavn Skrevet 16. februar 2021 #107 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mye flotte innlegg her av @etnavn 👏👏👏 Anonymkode: c18d3...3f8 Takk for det. Deler av sårt tilegnet og dyrekjøpt personlig erfaring gjennom mange lange og vanskelige år. Om det kan hjelpe noen andre så er det ihvertfall ikke helt forgjeves 👍 13
got2go Skrevet 16. februar 2021 #108 Skrevet 16. februar 2021 etnavn skrev (3 timer siden): Det er bra, ta til deg alt du kan som får deg til å føle deg sterkere, sånn at du kan stå enda stødigere igjennom den tiden som kommer nå. Selv om du ikke hører noe fra ham nå, så er du likevel i en prosess. Jeg skal hjelpe deg å forstå hva det er han driver med: I tiden som dere har vært sammen, har han "trent deg opp" uten at du har merket det. Han har gjort deg avhengig av hans bekreftelser på at du er verdt noe, og at du betyr noe for ham har blitt veldig viktig for deg. Dette grunnlaget har han allerede lagt. Når du så kommer til det punktet at du forsøker å kutte ham ut, så venter fortsatt en del av deg på en bekreftelse på at han har brydd seg om deg. Du higer etter en normal reaksjon, et tegn på at han var glad i deg - en menneskelig følelse som egentlig er helt normalt etter et brudd. Det virker veldig rart for deg at han bare kan gi slipp på deg, og du ønsker den bekreftelsen som ligger i at han skulle forsøke å ta kontakt. Dette vet han. Så jo lenger han venter nå før han tar kontakt, jo sterkere blir det for deg når han endelig gjør det. Han vet at du (og alle andre normale folk) trenger kontakt, trenger bekreftelse på at det var følelser der, og at noe innerst inne i deg ønsker veldig sterkt at han "egentlig" ikke er sånn som dette. Som du selv sier - at han bare kunne innse hva han har gjort feil og forandre seg. Så når han endelig tar kontakt så er det dette han lover. Han vil beklage og virkelig peke på sine egne feil, og han vil virke nesten som et forandret menneske. Han vil virke selvgranskende, ydmyk og moden, og overbevise deg om at han nå er endret, eller ihvertfall er på vei til endring. Og den delen av deg som ønsket bekreftelse vil drive deg til å gi ham en ny sjanse, i kombinasjon med ditt helt normale og fullt forståelige ønske om at han virkelig kan forandre seg. Alt dette er en del av spillet hans. Det å forstå hva man har med å gjøre vil ikke gjøre deg istand til å "takle ham" - men det vil gjøre deg bedre rustet til å forstå at du ikke kan ha noe som helst kontakt med ham. Jeg ville lest meg opp på narssisisme hvis jeg var deg, det finnes mye informasjon på nettet, samt youtube videoer og bøker om emnet. Dette kan også hjelpe deg til å forstå at det ikke var noe galt med deg, og at du på ingen måte har fortjent dette. Du er tross alt i en prosess nå, og er ikke ferdig med dette selv om du nå har låst døra og nå har kuttet kontakten. Det vil ta tid, og det vil også ta tid for deg å bygge deg opp igjen etter å ha blitt behandlet slik du forteller om. Håper dette også kan hjelpe deg til å komme deg gjennom dette og fri deg fra denne narssisisten. Wow, dette var et meget bra innlegg! Dette skal jeg ta med meg videre, selv om jeg ikke har noen relasjon til en narssisist. Høres ut som at du har god erfaring med slike, håper det går bra med deg! ❤ (Beklager avsporing, bare syns at etnavn skulle få vite at dette innlegget nok vil hjelpe flere enn bare ts.) 7
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #110 Skrevet 16. februar 2021 Frøkensina skrev (3 timer siden): Vet ikke om dette hjelper, men slik jeg har sett det er både manipulering for å få tilbake dama (hvis det er mannen som har disse antisosiale trekkene) og total likegyldighet/vise at den man har vært i forhold med ikke betydde noen ting like vanlig. Noen ganger går fyren til og med rett inn i et nytt forhold, men det er ikke egentlig et forhold det er å finne seg et nytt offer. Da får han dobbel tilfredsstillese ved at det sårer den første og han har et nytt offer å bruke. Ellers kan det bli en blanding som etnavn nevner, at han bruker avstand og likegyldighet først for så å komme tilbake for å manipulere på din sorgreaksjon. Det som er tydelig er at han ikke har et normalt følelsesliv og at han har sterke antisosiale trekk så det vil alltid skade deg å være i noe forhold med ham. Akkurat dette traff meg litt. Da jeg traff han hadde han nettopp kommet ut av et forhold. Han trakaserte eksen, ringte og sa masse stygt, men overbeviste meg om at det hun hadde gjort så kunne ikke hun forvente noe annet. For noen måneder siden prøvde han å blande meg inn i deres krangel (de har barn sammen) og han presiserer å si til eksen "er du sjalu på henne eller?" hvor hun svarer at "nei, jeg synes faktisk bare synd på henne".. Og den stakk litt. Jeg sa klart og tydelig at jeg ikke, noensinne, vil bli involvert i deres krangler og at han skal holde meg utenfor. Men jeg har nok blitt brukt som et våpen mot henne. Anonymkode: 9e99c...c92 7
etnavn Skrevet 16. februar 2021 #111 Skrevet 16. februar 2021 got2go skrev (13 minutter siden): Wow, dette var et meget bra innlegg! Dette skal jeg ta med meg videre, selv om jeg ikke har noen relasjon til en narssisist. Høres ut som at du har god erfaring med slike, håper det går bra med deg! ❤ (Beklager avsporing, bare syns at etnavn skulle få vite at dette innlegget nok vil hjelpe flere enn bare ts.) Takk for det ❤️ På noen måter har livet mitt utviklet seg til å bli et studium i narssisme i seg selv, av forskjellige årsaker. Så en del ting som virker åpenbart for meg, er nok ikke like åpenbart når man ikke har erfaring med slike mennesker. Derfor er det nok ganske viktig at vi med slik erfaring deler og opplyser andre om disse tingene, så flere kan bli rustet til å stå imot slike folk. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Akkurat dette traff meg litt. Da jeg traff han hadde han nettopp kommet ut av et forhold. Han trakaserte eksen, ringte og sa masse stygt, men overbeviste meg om at det hun hadde gjort så kunne ikke hun forvente noe annet. For noen måneder siden prøvde han å blande meg inn i deres krangel (de har barn sammen) og han presiserer å si til eksen "er du sjalu på henne eller?" hvor hun svarer at "nei, jeg synes faktisk bare synd på henne".. Og den stakk litt. Jeg sa klart og tydelig at jeg ikke, noensinne, vil bli involvert i deres krangler og at han skal holde meg utenfor. Men jeg har nok blitt brukt som et våpen mot henne. Anonymkode: 9e99c...c92 Det er nok ingen tvil om at du har med en slik person å gjøre. Dette er så klassisk, dette er textbook narssisme. Bare dette skulle vært et stort rødt flagg, men ikke klandre deg selv - jeg regner med at han bedyret ovenfor deg hvor "gal" eksen var (og da uspesifisert diagnose som går ut på lystløgner og mangel på empati), og gjerne at hun egentlig fremdeles var forelsket i ham, men han orket ikke mer av "galskapen" hennes. Og alt han egentlig ønsket, var å være en familie, og alt som plager ham er at hun holder barnet hans borte fra ham. Eller noe i den duren. Klassisk narssisme. Han sverter sin eks for å undergrave hennes troverdighet når det kommer til at hun eventuelt kan fortelle hvordan han egentlig er. Han projiserer sine egne negative egenskaper over på henne. Og han triangulerer - det vil si, bruker flere personer opp i mot hverandre for å spille ut flere situasjoner samtidig. 10
Frøkensina Skrevet 16. februar 2021 #112 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Akkurat dette traff meg litt. Da jeg traff han hadde han nettopp kommet ut av et forhold. Han trakaserte eksen, ringte og sa masse stygt, men overbeviste meg om at det hun hadde gjort så kunne ikke hun forvente noe annet. For noen måneder siden prøvde han å blande meg inn i deres krangel (de har barn sammen) og han presiserer å si til eksen "er du sjalu på henne eller?" hvor hun svarer at "nei, jeg synes faktisk bare synd på henne".. Og den stakk litt. Jeg sa klart og tydelig at jeg ikke, noensinne, vil bli involvert i deres krangler og at han skal holde meg utenfor. Men jeg har nok blitt brukt som et våpen mot henne. Anonymkode: 9e99c...c92 Uff skjønner Da vet du hva som skjer hvis du ikke sørger for å blokkere ham helt. Heldigvis har ikke du barn med ham slik som eksen har. Stakkars barn. 5
got2go Skrevet 16. februar 2021 #113 Skrevet 16. februar 2021 Oppdater oss hvis/når han tar kontakt da, ts, så hjelper vi deg å stå imot! 6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #114 Skrevet 16. februar 2021 got2go skrev (8 minutter siden): Oppdater oss hvis/når han tar kontakt da, ts, så hjelper vi deg å stå imot! Jeg skal gjøre det, tusen takk for all støtten ♥️ Anonymkode: 9e99c...c92 7
Gjest Kerrs Pink Skrevet 16. februar 2021 #115 Skrevet 16. februar 2021 (endret) Du er beintøff! Vi heier på deg, alle sammen Edit: (Beklager, MANGE heier på deg, men ikke alle kjenner sin besøkelsestid) Endret 16. februar 2021 av Kerrs Pink
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #116 Skrevet 16. februar 2021 Sært å slette fort spør du meg Anonymkode: 7ba74...650
got2go Skrevet 16. februar 2021 #117 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Sært å slette fort spør du meg Anonymkode: 7ba74...650 Å slette hva fort? Han? Da kan du ikke ha lest hele tråden isåfall. 3
Giggi Skrevet 16. februar 2021 #118 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Slik er han ofte i konflikter, snur alt til hans fordel, tar ting ut av kontekst og gjør meg den store stygge ulven. Jeg kan lett be om unnskyldning der jeg trør galt (og dessverre der jeg ønsker slutt på konflikten..) jeg er langt fra perfekt, men jeg syns dette var skikkelig drøyt. Anonymkode: 9e99c...c92 Det var vanvittig drøyt og må innrømme at jeg ikke forstår hvorfor du fortsatt er sammen med han.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #119 Skrevet 16. februar 2021 Du vil få et flott og vakkert liv, og det er heldigvis med en mye bedre mann, enn denne dusten som pranker med å gjøre det slutt og driver med psykisk vold. Sånt gjør man ikke mot en man er glad i. Anonymkode: fe9a5...5a8 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #120 Skrevet 16. februar 2021 45 minutter siden, Giggi said: Det var vanvittig drøyt og må innrømme at jeg ikke forstår hvorfor du fortsatt er sammen med han. Les tråden. Anonymkode: 7ee00...960 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå