AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #81 Skrevet 16. februar 2021 Så bra at du slo opp! Det du har fortalt her, er IKKE normalt eller greit! Ingen her hadde synes at en slik prank var morsom! Han er svært manipulerende! Det som venter deg nå er "hoovering". Det lille håpet ditt om at han kan endre seg vil han utnytte! Han kommer IKKE til å forandre seg. Men han vil late som! Han kommer til å utsette det med nøkkelen, fordi han vet du ikke gir slipp før du har den. Han kan uansett kopiere nøkkelen, så skift heller lås, og blokker han! Han kommer kanskje til å vende andre i mot deg. Pass på at DU ikke spiller et skittent spill. Ikke gjør eller si noe han kan bruke i mot deg. Du skal kunne se tilbake på det du har gjort, og vite at du har fulgt DINE verdier selv om han slengte dritt for å få deg til å reagere med noe han kunne bruke mot deg. Nei!!! Han kommer ikke til å forandre seg. Han er ingen psykopat, men han er en manipulerende drittsekk med mange narsissistiske trekk Anonymkode: c18d3...3f8 12
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #82 Skrevet 16. februar 2021 Skift lås! Så trenger du ikke bruke energi på å vente på å få igjen en nøkkel. Da er ikke nøkkelen lenger en sak. Regner med at han kan sitte og ruge på denne nøkkelen leeeenge fordi han da vil ha kontroll på deg. Som andre sier, du har null kontroll på om han har kopiert den. Hva slags ting er det du har hos ham? Er det ting du kan unnvære? Å droppe tanken på å få det igjen kan være mentalt og følelsesmessig "billigere" enn å bruke energi på å få det igjen. Anonymkode: 223e4...f93 14
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #83 Skrevet 16. februar 2021 Du må være forberedt på at han holder tingene dine som "gissel". For din del kan det være en befrielse å anse dem som tapt. Anonymkode: c18d3...3f8 16
Fjongfrøken Skrevet 16. februar 2021 #84 Skrevet 16. februar 2021 Ulven skrev (12 timer siden): Han driter seg ut, men snur situasjonen slik at du får skylda. Vel godtar du dette, vet du jo hva som ligger foran deg. 😞 Dette tenkte jeg også! Dette viser jo at han ikke eier opp til sine egne feilsteg. Her er det han som er ute å kjører, og han som bør si unnskyld. Denne spøken hans er jo like teit og 'farlig' som disse 'jeg har vært utro'-spøkene som florerer på nett. Jeg foreslår at du viser deg selv nok kjærlighet til å forlate dette skjøre, ustabile forholdet. Bruk kreftene dine på andre ting ❤ 2
got2go Skrevet 16. februar 2021 #85 Skrevet 16. februar 2021 Herregud for en psycho fyr! Får håpe du klarer å holde det slutt og ikke ta han tilbake, han der fører ingenting godt med seg! Skift no passord på facebook med en gang sånn at han ikke kan logge seg inn der. De tingene du har hos han, kan du leve uten de? Jeg ville ha ghostet han der ass, ikke gi han en sjanse for å kontakte deg eller prate med deg noensinne igjen! 4
etnavn Skrevet 16. februar 2021 #86 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Skift lås! Så trenger du ikke bruke energi på å vente på å få igjen en nøkkel. Da er ikke nøkkelen lenger en sak. Regner med at han kan sitte og ruge på denne nøkkelen leeeenge fordi han da vil ha kontroll på deg. Som andre sier, du har null kontroll på om han har kopiert den. Hva slags ting er det du har hos ham? Er det ting du kan unnvære? Å droppe tanken på å få det igjen kan være mentalt og følelsesmessig "billigere" enn å bruke energi på å få det igjen. Anonymkode: 223e4...f93 Helt enig, tingene hennes er det neste han kommer til å bruke for å gjenopprette kontakt. Dette er helt typisk en del av narssisistens spill. Det vil være mye enklere å anse tingene som tapt, og heller ta det økonomiske tapet - snarere enn den emosjonelle belastningen av å fortsette spillet hans eller utsette seg for muligheten til enda mer manipulering. Ts, denne mannen har allerede klart å manipulere deg. Det er ikke fordi du var "dum", eller fordi du ikke visste bedre. Det er ikke sånn at du nå kan motstå manipuleringen fordi du har "åpnet øynene". Det er ikke sånn det fungerer. Slike mennesker som denne mannen klarer å manipulere deg fordi han bruker dine normale følelser imot deg - han spiller på dine helt menneskelige og helt naturlige reaksjoner, og dette vil ikke forandre seg bare fordi du nå er klar over at han er slik. Dette er grunnen til at det er så vanskelig å komme seg bort fra slike folk. Folk hadde ikke gått tilbake gang på gang, eller brukt et helt liv på slike folk, hvis det bare var å "åpne øynene" for at han er manipulerende eller narssisistisk. Det stikker mye, mye dypere enn det. Han har allerede lest deg og lært seg hvordan dine sunne og menneskelige følelser fungerer, så du vil mest sansynlig aldri klare å stå imot manipulering fra ham. Han vil spille deg rett tilbake i en offerrolle. Husk på at slike folk er ekstremt gode på dette, og jo mer empatisk offeret er, jo bedre menneske du er, jo lettere er det for han å manipulere deg. Det er en grunn for at det er noe som heter "å kjøre null kontakt". Dette er som regel den eneste forsvarsmekanismen som nytter i møte med slike folk. Jeg råder deg på det sterkeste til å kjøre denne taktikken, og huske på at alle materielle ting kan erstattes. 16
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #87 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har prøvd å snu situasjonen, responsen er da at han "aldri ville slettet meg etter bare 2 minutter". Han sier han angrer på spøken, men han er glad for å se min reaksjon siden det viser bare hvor lite han betyr for meg. Og visstnok er det mange som spøker med den slags "bare søk det opp på YouTube, ingen reagerer slik som du".. Anonymkode: 9e99c...c92 Du ser at han kontrollerer deg og fucker med hodet ditt? Han gjorde det nettopp for å få deg i kne. Kom deg videre, dette vil bare bli verre. Anonymkode: ea0b2...c58 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #88 Skrevet 16. februar 2021 For en dust! Bytt låsen selv uten å nevne det for eksen. Da kan han jo leve i den troen at han fremdeles har tilgang hos deg. Når det gjelder tingene dine får du ta en vurdering om det er noe som er verdt å ta kontakt med eksen for å få tilbake. Anonymkode: 2208a...2af 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #89 Skrevet 16. februar 2021 Takk for alle gode råd 🙏 Passord er skiftet overalt. Han har tilogmed prøvd å få meg til å tro at han har klonet telefonen min når jeg ikke ville innrømme noe han mente jeg hadde gjort - som jeg ikke hadde gjort.. Og jeg har vært på nippet flere ganger til å gå fra han, men i svake øyeblikk er det så lett å ta han tilbake, men for hver gang mister jeg en del av meg selv. Jeg tigger og ber om tilgivelse for noe jeg ikke har feil i, tilgivelse for ting jeg ikke har gjort eller sagt. Som nå føler en del av meg at det er sårt at han ikke har forsøkt å nå meg, forsøkt og ordne opp, eller bare vist at jeg er verd en kamp. Jeg vet det høres helt teit ut, og jeg vet at ingenting kommer til å bli bedre om vi så skulle "fikset" denne krangelen. MEN denne gangen skal jeg ikke agere på denne følelsen fordi jeg vet det går over, og ting blir bedre uten han. Og alle dere som har kommentert her, tusen tusen takk! Jeg har trengt å høre akkurat hva dere skriver 🙏♥️ Anonymkode: 9e99c...c92 14
Gjest Blondie65 Skrevet 16. februar 2021 #90 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for alle gode råd 🙏 Passord er skiftet overalt. Han har tilogmed prøvd å få meg til å tro at han har klonet telefonen min når jeg ikke ville innrømme noe han mente jeg hadde gjort - som jeg ikke hadde gjort.. Og jeg har vært på nippet flere ganger til å gå fra han, men i svake øyeblikk er det så lett å ta han tilbake, men for hver gang mister jeg en del av meg selv. Jeg tigger og ber om tilgivelse for noe jeg ikke har feil i, tilgivelse for ting jeg ikke har gjort eller sagt. Som nå føler en del av meg at det er sårt at han ikke har forsøkt å nå meg, forsøkt og ordne opp, eller bare vist at jeg er verd en kamp. Jeg vet det høres helt teit ut, og jeg vet at ingenting kommer til å bli bedre om vi så skulle "fikset" denne krangelen. MEN denne gangen skal jeg ikke agere på denne følelsen fordi jeg vet det går over, og ting blir bedre uten han. Og alle dere som har kommentert her, tusen tusen takk! Jeg har trengt å høre akkurat hva dere skriver 🙏♥️ Anonymkode: 9e99c...c92 Det er ikke noe feil med deg fordi du føler dette. Selvfølgelig er det sårt! Du har investert energi og følelser i han i lang tid og dette er takken! Det er ikke teit - det er helt i orden å føle det. Samtidig: det er på grunn av hvordan han får deg til å føle deg (verdiløs, nedtråkket, utbyttbar) at dette forholdet ikke kan fortsette. Så her er det selvsagt sår som må gro og det gjør ikke godt når det står på. Men om noen måneder vil du kunne kjenne på hvor deilig det er at dette er historie.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #91 Skrevet 16. februar 2021 ❤️❤️❤️ Den metoden for å få deg til å innrømme noe er skummel! En må jammen holde tungen rett i munnen om du har noe å skjule. Eksen min bruker slik taktikk; "Jeg har hørt hva du har gjort og jeg ER så skuffa!" (her skulle jeg da røpe hva jeg hadde gjort. Noe hverken jeg eller han visste hva var :-P) eller "Xxxx har fortalt hva dere har snakket om" (Her skulle jeg da røpe hva Xxxx hadde sagt, og så skulle han da gå til Xxxx og vise at jeg hadde sladret på h*n for å få oss til å bli uvenner). Heldigvis hadde jeg ikke gjort noe galt.... Men han kan fort få folk til å røpe ting om meg. "Jeg hørte at Yyyy hadde gjort sånn og sånn. Så koselig da!" (og så bekrefter vedkommende og forteller velvillig om ting han ikke har noe med, og skal bruke til noe faenskap) Anonymkode: c18d3...3f8 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #92 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): MEN denne gangen skal jeg ikke agere på denne følelsen fordi jeg vet det går over, og ting blir bedre uten han. Jeg var i samme galskapen selv, og begynte å tvile på meg selv. Lot han få tingene mine da det ble slutt,møtte ham aldri igjen og etter en måned var jeg sjeleglad han var ute av livet mitt for godt! Anonymkode: ea0b2...c58 9
etnavn Skrevet 16. februar 2021 #93 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for alle gode råd 🙏 Passord er skiftet overalt. Han har tilogmed prøvd å få meg til å tro at han har klonet telefonen min når jeg ikke ville innrømme noe han mente jeg hadde gjort - som jeg ikke hadde gjort.. Og jeg har vært på nippet flere ganger til å gå fra han, men i svake øyeblikk er det så lett å ta han tilbake, men for hver gang mister jeg en del av meg selv. Jeg tigger og ber om tilgivelse for noe jeg ikke har feil i, tilgivelse for ting jeg ikke har gjort eller sagt. Som nå føler en del av meg at det er sårt at han ikke har forsøkt å nå meg, forsøkt og ordne opp, eller bare vist at jeg er verd en kamp. Jeg vet det høres helt teit ut, og jeg vet at ingenting kommer til å bli bedre om vi så skulle "fikset" denne krangelen. MEN denne gangen skal jeg ikke agere på denne følelsen fordi jeg vet det går over, og ting blir bedre uten han. Og alle dere som har kommentert her, tusen tusen takk! Jeg har trengt å høre akkurat hva dere skriver 🙏♥️ Anonymkode: 9e99c...c92 Det er bra, ta til deg alt du kan som får deg til å føle deg sterkere, sånn at du kan stå enda stødigere igjennom den tiden som kommer nå. Selv om du ikke hører noe fra ham nå, så er du likevel i en prosess. Jeg skal hjelpe deg å forstå hva det er han driver med: I tiden som dere har vært sammen, har han "trent deg opp" uten at du har merket det. Han har gjort deg avhengig av hans bekreftelser på at du er verdt noe, og at du betyr noe for ham har blitt veldig viktig for deg. Dette grunnlaget har han allerede lagt. Når du så kommer til det punktet at du forsøker å kutte ham ut, så venter fortsatt en del av deg på en bekreftelse på at han har brydd seg om deg. Du higer etter en normal reaksjon, et tegn på at han var glad i deg - en menneskelig følelse som egentlig er helt normalt etter et brudd. Det virker veldig rart for deg at han bare kan gi slipp på deg, og du ønsker den bekreftelsen som ligger i at han skulle forsøke å ta kontakt. Dette vet han. Så jo lenger han venter nå før han tar kontakt, jo sterkere blir det for deg når han endelig gjør det. Han vet at du (og alle andre normale folk) trenger kontakt, trenger bekreftelse på at det var følelser der, og at noe innerst inne i deg ønsker veldig sterkt at han "egentlig" ikke er sånn som dette. Som du selv sier - at han bare kunne innse hva han har gjort feil og forandre seg. Så når han endelig tar kontakt så er det dette han lover. Han vil beklage og virkelig peke på sine egne feil, og han vil virke nesten som et forandret menneske. Han vil virke selvgranskende, ydmyk og moden, og overbevise deg om at han nå er endret, eller ihvertfall er på vei til endring. Og den delen av deg som ønsket bekreftelse vil drive deg til å gi ham en ny sjanse, i kombinasjon med ditt helt normale og fullt forståelige ønske om at han virkelig kan forandre seg. Alt dette er en del av spillet hans. Det å forstå hva man har med å gjøre vil ikke gjøre deg istand til å "takle ham" - men det vil gjøre deg bedre rustet til å forstå at du ikke kan ha noe som helst kontakt med ham. Jeg ville lest meg opp på narssisisme hvis jeg var deg, det finnes mye informasjon på nettet, samt youtube videoer og bøker om emnet. Dette kan også hjelpe deg til å forstå at det ikke var noe galt med deg, og at du på ingen måte har fortjent dette. Du er tross alt i en prosess nå, og er ikke ferdig med dette selv om du nå har låst døra og nå har kuttet kontakten. Det vil ta tid, og det vil også ta tid for deg å bygge deg opp igjen etter å ha blitt behandlet slik du forteller om. Håper dette også kan hjelpe deg til å komme deg gjennom dette og fri deg fra denne narssisisten. 19
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #94 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Som nå føler en del av meg at det er sårt at han ikke har forsøkt å nå meg, forsøkt og ordne opp, eller bare vist at jeg er verd en kamp. Jeg vet det høres helt teit ut, og jeg vet at ingenting kommer til å bli bedre om vi så skulle "fikset" denne krangelen. Du må ikke vente på en "closure". Dette er noe som gjør at mange ikke klarer å gi slipp (dette og at du venter på å få tingene dine). Han kommer aldri til å si unnskyld. For i hans hode har han ikke gjort noe galt. Du er problemet, og det er du som har ødelagt forholdet etter hans mening. Hver gang du ber om closure, kommer du til å få dritt i retur. Kanskje du ender opp med å unnskyld deg for noe du ikke har gjort galt. Closure i dette forholdet er at du har innsett hvordan han er. Du har sparket han ut av livet ditt, låst døren og kastet nøkkelen. DET kan være din closure! Tenk på han som et vepsebol hvor hullet er tettet. Du åpner ikke opp og leter etter closure! Da blir du stukket! Du lar vepsebolet forbli lukket! Closed! Anonymkode: c18d3...3f8 15
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #95 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ❤️❤️❤️ Den metoden for å få deg til å innrømme noe er skummel! En må jammen holde tungen rett i munnen om du har noe å skjule. Eksen min bruker slik taktikk; "Jeg har hørt hva du har gjort og jeg ER så skuffa!" (her skulle jeg da røpe hva jeg hadde gjort. Noe hverken jeg eller han visste hva var :-P) eller "Xxxx har fortalt hva dere har snakket om" (Her skulle jeg da røpe hva Xxxx hadde sagt, og så skulle han da gå til Xxxx og vise at jeg hadde sladret på h*n for å få oss til å bli uvenner). Heldigvis hadde jeg ikke gjort noe galt.... Men han kan fort få folk til å røpe ting om meg. "Jeg hørte at Yyyy hadde gjort sånn og sånn. Så koselig da!" (og så bekrefter vedkommende og forteller velvillig om ting han ikke har noe med, og skal bruke til noe faenskap) Anonymkode: c18d3...3f8 Ja, det er skikkelig mindfuck (i mangel for et bedre ord) 🤯 Han sier bla. at han kjenner en person fra min fortid, han ville ikke si hvem dette er, men denne personen har da fortalt han alt det "gale" jeg har gjort før. Men det har ingen hold i virkeligheten, det er bare for å manipulere meg til å innrømme hva jeg liksom har gjort, slik at han har noe å ta meg på. Men jeg har alt mitt på det rene, det jeg evt har gjort som er galt kan jeg lett stå for. Anonymkode: 9e99c...c92 6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #96 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det er skikkelig mindfuck (i mangel for et bedre ord) 🤯 Han sier bla. at han kjenner en person fra min fortid, han ville ikke si hvem dette er, men denne personen har da fortalt han alt det "gale" jeg har gjort før. Men det har ingen hold i virkeligheten, det er bare for å manipulere meg til å innrømme hva jeg liksom har gjort, slik at han har noe å ta meg på. Men jeg har alt mitt på det rene, det jeg evt har gjort som er galt kan jeg lett stå for. Anonymkode: 9e99c...c92 Godt du ser det 😊 De blir svar skyldige når de blir bedt om å spesifisere. Eller enda bedre, om du ikke bryr deg. "Ok" (Grey rock er effektivt, men No contact er bedre for deg! Dessverre har jeg barn med min, så jeg har måttet lest meg opp på Grey rock, og det er overraskende effektivt) Anonymkode: c18d3...3f8 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #97 Skrevet 16. februar 2021 etnavn skrev (4 minutter siden): Det er bra, ta til deg alt du kan som får deg til å føle deg sterkere, sånn at du kan stå enda stødigere igjennom den tiden som kommer nå. Selv om du ikke hører noe fra ham nå, så er du likevel i en prosess. Jeg skal hjelpe deg å forstå hva det er han driver med: I tiden som dere har vært sammen, har han "trent deg opp" uten at du har merket det. Han har gjort deg avhengig av hans bekreftelser på at du er verdt noe, og at du betyr noe for ham har blitt veldig viktig for deg. Dette grunnlaget har han allerede lagt. Når du så kommer til det punktet at du forsøker å kutte ham ut, så venter fortsatt en del av deg på en bekreftelse på at han har brydd seg om deg. Du higer etter en normal reaksjon, et tegn på at han var glad i deg - en menneskelig følelse som egentlig er helt normalt etter et brudd. Det virker veldig rart for deg at han bare kan gi slipp på deg, og du ønsker den bekreftelsen som ligger i at han skulle forsøke å ta kontakt. Dette vet han. Så jo lenger han venter nå før han tar kontakt, jo sterkere blir det for deg når han endelig gjør det. Han vet at du (og alle andre normale folk) trenger kontakt, trenger bekreftelse på at det var følelser der, og at noe innerst inne i deg ønsker veldig sterkt at han "egentlig" ikke er sånn som dette. Som du selv sier - at han bare kunne innse hva han har gjort feil og forandre seg. Så når han endelig tar kontakt så er det dette han lover. Han vil beklage og virkelig peke på sine egne feil, og han vil virke nesten som et forandret menneske. Han vil virke selvgranskende, ydmyk og moden, og overbevise deg om at han nå er endret, eller ihvertfall er på vei til endring. Og den delen av deg som ønsket bekreftelse vil drive deg til å gi ham en ny sjanse, i kombinasjon med ditt helt normale og fullt forståelige ønske om at han virkelig kan forandre seg. Alt dette er en del av spillet hans. Det å forstå hva man har med å gjøre vil ikke gjøre deg istand til å "takle ham" - men det vil gjøre deg bedre rustet til å forstå at du ikke kan ha noe som helst kontakt med ham. Jeg ville lest meg opp på narssisisme hvis jeg var deg, det finnes mye informasjon på nettet, samt youtube videoer og bøker om emnet. Dette kan også hjelpe deg til å forstå at det ikke var noe galt med deg, og at du på ingen måte har fortjent dette. Du er tross alt i en prosess nå, og er ikke ferdig med dette selv om du nå har låst døra og nå har kuttet kontakten. Det vil ta tid, og det vil også ta tid for deg å bygge deg opp igjen etter å ha blitt behandlet slik du forteller om. Håper dette også kan hjelpe deg til å komme deg gjennom dette og fri deg fra denne narssisisten. Tusen takk for et godt svar 🙏 Jeg kan faktisk tenke meg til at han enten gjør alt dette som du skriver, eller så ringer han og forteller hvor dypt jeg har såret han, hvor vondt han har det, at dette har gjort han syk, at han aldri hadde forventet slik fra meg som hevder at jeg elsker han, at jeg bare har lurt han hele veien, og at jeg kommer til å drive alle menn vekk fra meg med denne oppførselen.. Alt for å bryte meg ned og for å tigge om tilgivelse. Anonymkode: 9e99c...c92 9
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #98 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tusen takk for et godt svar 🙏 Jeg kan faktisk tenke meg til at han enten gjør alt dette som du skriver, eller så ringer han og forteller hvor dypt jeg har såret han, hvor vondt han har det, at dette har gjort han syk, at han aldri hadde forventet slik fra meg som hevder at jeg elsker han, at jeg bare har lurt han hele veien, og at jeg kommer til å drive alle menn vekk fra meg med denne oppførselen.. Alt for å bryte meg ned og for å tigge om tilgivelse. Anonymkode: 9e99c...c92 Dette er bra!!! Ved å forutse slikt, så er du bedre forberedt på å gjenkjenne faenskapen hans! Da VET du at det er lureri bak ordene hans, og ikke savn, anger og kjærlighet! Anonymkode: c18d3...3f8 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #99 Skrevet 16. februar 2021 Stå på sterke deg! En annen tanke er at du får hjelp av venner eller familie til å få tilbake tingene dine. Samle hans ting i en boks og la dem ta de med til han og så ta hjem dine ting. Lås på døren bør du bytte uansett da han kan ta kopi av nøkkelen han har. Så det burde du prioritere så du slipper tenke mer på det. Du har det ikke godt nå. Men hold deg fast mens denne stormen pågår, så skal du se at du får det så mye bedre når solen kommer fram igjen! Du kommer ikke til å angre. Anonymkode: f0c82...0a3 9
etnavn Skrevet 16. februar 2021 #100 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk for et godt svar 🙏 Jeg kan faktisk tenke meg til at han enten gjør alt dette som du skriver, eller så ringer han og forteller hvor dypt jeg har såret han, hvor vondt han har det, at dette har gjort han syk, at han aldri hadde forventet slik fra meg som hevder at jeg elsker han, at jeg bare har lurt han hele veien, og at jeg kommer til å drive alle menn vekk fra meg med denne oppførselen.. Alt for å bryte meg ned og for å tigge om tilgivelse. Anonymkode: 9e99c...c92 Det stemmer, han kan velge den taktikken også - kjøre på deg og flippe det hele over på deg, samt spille på din godt utviklede empati. Det er en stor misforståelse at narssisister går etter "svake" jenter. Det de gjør, er at de går etter jenter som har veldig mye empati. Det er nemlig sånn at jo mere følelser du har, jo enklere er du å manipulere. Rett og slett fordi det er følelser de spiller på når de manipulerer deg. Det hender også at narssisisten mister interessen når de forstår at de ikke kommer videre med spillet sitt. Da går de ganske enkelt videre til neste offer, og du blir som luft - som om du aldri har eksistert. Dette kan virke veldig forvirrende og veldig rart, spesielt hvis man har lest seg opp på emnet og forventer nye "angrep". Dette kan til og med få deg til å tvile på om du egentlig hadde med en narssisist å gjøre, og med tiden også få deg til å bagatellisere tingene som skjedde. Og, det er helt normalt å føle seg såret også av dette. Da er det viktig å huske på at nei, han hadde ingen følelser for deg fordi han ikke evner å føle kjærlighet ovenfor andre. Han driver bare med et spill for å mate egoet sitt, og det neste offeret er ny næring til narssisismen hans. Han henter det fra andre, når han ikke lenger får det fra deg - så enkelt er det. Og her må man bare holde fast på at han ikke er det mennesket du trodde han var, og la han bli en erfaring i minnet. 13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå