Gå til innhold

Hjelp med valg av hundebur!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg valp, engelsk setter. Dermed ser jeg etter hundebur til bil og lurer da på om man må kjøpe eget «spesielt» da den er valp, og når må jeg da bytte ut til et større bur? 
takk for svar.

Anonymkode: 8dffd...31b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skikkelige bilburene er så dyre og valper vokser så fort at jeg ville ha kjøpt ett  som passer til den voksne hunden med en gang. Hvis det blir enormt kan du bygge opp med en skumgummimadrass som du deler opp og så tar ut lagvis etter hvert som valpen vokser (Legg et solid teppe oppå eller pakk dem godt inn slik at valpen ikke får til å gnage i seg løse skumgummibiter!)

• Liker 4
Gjest Linny111
Skrevet

Anbefaler også å kjøpe et som hunden kan vokse i. Den vokser utrolig fort. Vi har TransK9 og er veldig fornøyd. Det har en skillevegg som vi vil fjerne når hunden blir større. Tror dessverre ikke det finnes i Norge.

Skrevet

Hvis du vil tilpasse mens hunden vokser kan du jo gå for et Variocage-bur. Skikkelige bur er dyre, så en vil gjerne klare seg med å kjøpe et, hvis en ikke kan låne av kjentfolk

Anonymkode: 7fbdc...e12

• Liker 2
Skrevet

Se etter et bur som passer bilen. Produsentene har oversikt over dette. Tilpasset bur gir maks plass til både hund og bagasje ved siden. Variocage er smart men litt dyrt og litt mer styr å få ut og inn. 

• Liker 1
Skrevet
spinner skrev (8 timer siden):

Se etter et bur som passer bilen. Produsentene har oversikt over dette. Tilpasset bur gir maks plass til både hund og bagasje ved siden. Variocage er smart men litt dyrt og litt mer styr å få ut og inn. 

Eller en kan få bygd på mål fra fx Kela, Trønderburet eller Aluconsult. Buret står jo ofte fast i bilen, det kan til og med være lurt å stroppe det fast i lastekrokene i bagasjerommet

Anonymkode: 7fbdc...e12

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...