AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Helt siden torsdag har jeg frosset. Jeg har varmekabler, varmepumpe og vedovn - har fyrt som en gal, varmepumpe og kabler funker fint og termostaten viser 26 grader i stua. Dette er en temperatur som tidligere ville ført til at jeg satt naken og svettet 😅 Men nå fryser jeg uansett hva jeg gjør. Eneste stedet jeg ikke fryser, er i dusjen. Men blir kald så snart jeg går ut igjen. Forderdelig irriterende! Har målt tempen jevnlig gjennom helgen fordi jeg trodde jeg hadde feber og begynte å bli syk - men har aldri hatt feber. Føler meg frisk ellers. Hva kan det være? Anonymkode: 0697d...92d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 Slik har jeg det hver vinter. Fryser helt inn til beinet. Pleier å gi seg omtrent midt i juli... Anonymkode: 27409...ad9 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Slik har jeg det hver vinter. Fryser helt inn til beinet. Pleier å gi seg omtrent midt i juli... Anonymkode: 27409...ad9 Ikke jeg... Anonymkode: 0697d...92d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #4 Skrevet 15. februar 2021 Drikk varm te og kle deg i ull innerst. Anonymkode: 410ea...930
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #5 Skrevet 15. februar 2021 Viktig med ullsokker også. Anonymkode: 410ea...930
Fjaselina Skrevet 15. februar 2021 #6 Skrevet 15. februar 2021 Det høyres ut som du må vere sjuk, men rart at du ikkje får feber! Støtter ull, ullsokker, varm dusj og meir ull.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #7 Skrevet 15. februar 2021 Du må bevege deg mer, kanskje? Støvsug hele huset, så får du nok varmen. Anonymkode: 6b9d2...6a1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #8 Skrevet 15. februar 2021 Det hjelper ikke om luften er varm når du går på kaldt gulv. Da blir man kald inn til beinet. Sett deg under et ullteppe med varmeflaske. Bruk en tom brusflaske til å ta det varmeste vannet du har i springen. Etterhvert får du varmen godt inn i kroppen, da kjennes det varmere inne Anonymkode: 50cdc...77c
skruf Skrevet 16. februar 2021 #9 Skrevet 16. februar 2021 Det er mye som kan gjøre at man fryser selv om gradestokken i stua er høy; jeg f.eks fryser noe innmari når jeg har smerter selv om jeg har lag på lag med ull og innetemperaturen er ok. Likedan fryser jeg hvis jeg er trøtt, kaller det søvnfrost. Og er jeg kald på beina så blir jeg aldri varm uansett innetemperatur . Inaktivitet kan også føre til frossenhet. Personlig så synes jeg en kopp kokvarm te er godt når jeg fryser langt inn i margen. Gjerne et kokvarmt bad der jeg etterpå tar på meg ulltrøye, ullstilongs og ullsokker (helst hjemmestrikka sokker, mye bedre enn kjøpesokker) Og er jeg trøtt så kan det hjelpe med en powernap 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå