Gå til innhold

Dere som kuttet røyken..

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hva var det som gjorde at dere begynte igjen? Nå tenker jeg på folk som holdt opp i månedsvis, ikke de som sprekker etter en uke- årsaken til sistnevnte er jo abstinens. Men etter noen måneder- et halvt år bør jo abstinenser og sug være sånn passe borte? Hva gjorde at dere begynte å røyke igjen?

Dette er ikke ment som noen moralpreken til folk som har begynt å røyke igjen! ;) Men siden det bare er noen måneder siden jeg sluttet, og jeg vet at det er i denne perioden en del sprekker, ville jeg gjerne vite hvorfor- slik at jeg kan prøve å unngå det. :)

Endret av Cassiopeia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var ferdig med røyken, følte ikke røykesug, var blitt vant til å være en ikke-røyker. Så tok jeg den ene røyken. Siden jeg jo var ferdig med røykesug, så tok jeg den ene røyken i godt selskap, og flere fulgte. Smugrøykte en stund, for både meg selv og andre, ville ikke innrømme at jeg var begynt igjen og tenkte at jeg var blitt en av dem som kunne ta seg en røyk i ny og ne. Men etter en stund var jeg tilbake for fullt...

Nå er det flere år siden jeg har røykt, og jeg vet at jeg ikke må røyke igjen - noensinne.

Skrevet

Jeg holdt opp et år faktisk, men så var det rett tilbake på kjøret igjen. Nå har jeg en mere gylden middelvei. Det vil si.jeg tar meg en røyk på en kafe eller på en fest, men aldri ellers.

Det som gjorde at jeg sprakk var en kombinasjon av en vanskelig livssituasjon og at tanken på å aldri skulle ta en røyk igjen ble litt overvelmende for meg rett og slett.

jeg har ingen planer om totalavhold nå, er fornøyd med å kunne ta en røyk en sjelden gang. Tror ikke det har så mye å si heller ;) sånn helsemessig sett.

Gjest Trolletrine
Skrevet

Jeg tok meg en røyk etter 5 mnd fordi jeg var sikker på at jeg ikke var avhengig lenger , og at det ikke gjorde noe å ta EN røyk i lystig lag:ler: :ler::ler::sur::sur::sur: Så feil kan man ta......... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...