Gå til innhold

Date en toppidrettsutøver

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nå hatt 4 dater med en fyr. Vi har god kjemi. Han er en skikkelig fyr, med gode verdier, og han ser bra ut. Han oppfører seg ganske nervøst, noe som påvirker meg, men det ser ut som at det kommer seg med tiden. Jeg er på det punktet at jeg synes han er en flott person som jeg vil fortsette å bli kjent med, men også der at vi kan bryte kontakt uten at jeg skulle bli veldig lei meg. Derfor prøver jeg å tenke litt objektivt. Fyren er toppidrettsutøver. Jeg liker at han har sine greier han holder på med, og i seg selv er det bare positivt. Det kjipt er at siden dette er førsteprioritet, er det ganske mange andre ting som ikke er mulig.

Først og fremst drikker han ikke. Det trenger ikke være noe problem- det kan jo være han vil bli med på ting uten å drikke også. Ellers er vi fortsatt såpass unge (midten av 20-årene), at det hvertfall i mitt liv fort blir litt vinkvelder, vors, fest etc. Men dette er som sagt ikke dealbreaker. Det som plager meg mer, er behovet hans for restitusjon. Han kan ikke bli med på fjelltur osv., og bør egentlig helst bevege seg minst mulig utenom trening. Jeg har andre jeg kan gå turer med, men det er jo kjipt om det blir et skikkelig sofa-forhold. Jeg bor i sentrum, så vi måtte parkere sånn at det var ca. 20 min å gå. Da måtte vi bruke eller elektrisk sparkesykkel, for 40 min gåing (fram og tilbake), ble for mye og gikk utover restitusjonen. Det begrenset også litt under sexen. Jeg har aldri fått så mye oppmerksomhet før, så det handler ikke om at han er lat, men det var hovedsakelig jeg som måtte være på toppen. 

Hva hadde dere tenkt om dere var i min situasjon? 

Anonymkode: 260b2...6fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker å tenke nyansert på ting, men dette er noe jeg har en ganske klar formening om.

Å være sammen med en toppidrettsutøver er nok ikke for de fleste, og mest sannsynlig ikke deg heller.

• Liker 10
Skrevet

Når corona'n er over får du mye tid alene, de pleier å ha maaaange reisedøgn...er du klar for et avstandsforhold?

Anonymkode: 1dc34...d91

• Liker 7
Skrevet

Rusleturer i ny og ne går fint selv om du er toppidrettsutøver. Det er bare tull at du skal sitte i sofaen hele dagen utenom trening. Men han må være nøye med masse søvn.

Ser heller ikke problemet med fjellturer hvis det er mulig utenfor konkurransetid. 

Men ja det koster å være en toppidrettsutøver både på godt og vondt. Det er mye du må forsake til fordel det å være best. 

Damer er det ikke enkelt å få. Mange er interesserte ja, men noe fast blir det værre med. Det at man trener 2 økter om dagen skremmer mange. Er man på fjelltur som synes dama det er tungt å gå mens mannen jabber uavbrutt hele veien uten å virke som at han bruker krefter. Det gjør også sitt til at en del skygger banen. 

• Liker 4
Skrevet

Reagerte mest på at han ikke kan jobbe under sex pga restitusjonen. Høres fanatisk ut.

Anonymkode: 571ca...7fd

• Liker 11
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (5 minutter siden):

Rusleturer i ny og ne går fint selv om du er toppidrettsutøver. Det er bare tull at du skal sitte i sofaen hele dagen utenom trening. Men han må være nøye med masse søvn.

Ser heller ikke problemet med fjellturer hvis det er mulig utenfor konkurransetid. 

Men ja det koster å være en toppidrettsutøver både på godt og vondt. Det er mye du må forsake til fordel det å være best. 

Damer er det ikke enkelt å få. Mange er interesserte ja, men noe fast blir det værre med. Det at man trener 2 økter om dagen skremmer mange. Er man på fjelltur som synes dama det er tungt å gå mens mannen jabber uavbrutt hele veien uten å virke som at han bruker krefter. Det gjør også sitt til at en del skygger banen. 

Nei, han sa at det viktigste var å unngå fjellturer mai->august, men det er jo når været er finest! Og rusleturer virker også greit, men jeg bor i Bergen, og her er mest fjell. Han er nøye med søvn, men virker å fint kunne være lenge oppe, så lenge han sover lenger neste morgen. Så det virker i det minste greit. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Reagerte mest på at han ikke kan jobbe under sex pga restitusjonen. Høres fanatisk ut.

Anonymkode: 571ca...7fd

Det er ikke sikkert det var tilfellet heller. Jeg hadde sex med ham for første gang igår, og han var veldig nervøs. Ga meg masse oppmerksomhet hele kvelden. Har aldri blitt fingret så lenge, og møtte noen med den innsatsen. Ble litt misjonær, men relativt lite. Nå skal det sies at jeg ikke går på prevensjon akkurat nå heller, så det kan også ha påvirket, fordi han var redd for å komme. Mulig jeg bare innbiller meg at det er en sammenheng, men sex er jo trening. Jeg tenkte først på det etter at han snakket om det med fjellturene, og det var helt på slutten av kvelden. Så veldig godt mulig det bare er jeg som overtenker og er fanatisk. Jeg får se akkurat det an neste gang jeg møter ham..

I tillegg tenker jeg at han vel ikke kan være toppidrettsutøver for alltid? Han er god, men ikke blant de beste. Også tar han en bachelor på siden når han har tid. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, han sa at det viktigste var å unngå fjellturer mai->august, men det er jo når været er finest! Og rusleturer virker også greit, men jeg bor i Bergen, og her er mest fjell. Han er nøye med søvn, men virker å fint kunne være lenge oppe, så lenge han sover lenger neste morgen. Så det virker i det minste greit. 

Det er vel da det er konkurransetid så jeg skjønner hvorfor han da avstår fra fjellturer. 

Men rundt Bergen går det jo fint å gå disse fjellturene ellers i året også da. På vinteren er det kansje ennda finere med ski på beina. 

• Liker 3
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (2 minutter siden):

Det er vel da det er konkurransetid så jeg skjønner hvorfor han da avstår fra fjellturer. 

Men rundt Bergen går det jo fint å gå disse fjellturene ellers i året også da. På vinteren er det kansje ennda finere med ski på beina. 

Joda, men nå er vi i februar, og han sa han burde kjøre elektrisk sparkesykkel de 20 min det var å gå til bilen. Så selv om han sa det var viktigst mai-august, er gjelder det jo tydeligvis litt utenom det også. 

Jeg tror konklusjonen er at vi må bli litt bedre kjent, og jeg må vite litt hvor lenge han tenker å satse på dette osv. Nå er det jo helt greit, fordi jeg har så mange venner jeg kan treffe og gå de turene med.. men når venner begynner å slå seg til ro, vil det jo potensielt bli kjipere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Joda, men nå er vi i februar, og han sa han burde kjøre elektrisk sparkesykkel de 20 min det var å gå til bilen. Så selv om han sa det var viktigst mai-august, er gjelder det jo tydeligvis litt utenom det også. 

Jeg tror konklusjonen er at vi må bli litt bedre kjent, og jeg må vite litt hvor lenge han tenker å satse på dette osv. Nå er det jo helt greit, fordi jeg har så mange venner jeg kan treffe og gå de turene med.. men når venner begynner å slå seg til ro, vil det jo potensielt bli kjipere. 

Høre bare idiotisk ut. At han ikke kan jobbe under sexen høres ut som latskap. 

Anonymkode: 0ab71...f42

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg må finne ut om det faktisk var tilfellet. Som sagt går jeg ikke på prevensjon, og når vi hadde misjonær måtte han stoppe for å ikke komme. Som sagt ga han meg masse oppmerksomhet, men mulig det ble lite av selve samleiedelen rett og slett fordi han var redd for å gjør meg gravid eller noe. Vi kommuniserte godt, men ikke om alt. Jeg tenkte først over om restitusjon kunne være en del av begrunnelsen i ettertid.. under sexen tenkte jeg bare at det var nervøsitet og manglende prevensjon. Skal begynne på prevensjon, så får vi se, hehe. 

Skrevet

Utrolig spennende tema. Ellers virker du som et oppegående menneske, så dette finner du ut av. Tror å ta tiden til hjelp er det eneste riktige.

Anonymkode: 0a69e...e2e

• Liker 3
Skrevet

Er han ikke av de beste blir det neppe særlig penger av det heller, så hvorfor gidder du å forsake livet for denne fyren?

Anonymkode: 5b5f9...83b

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er han ikke av de beste blir det neppe særlig penger av det heller, så hvorfor gidder du å forsake livet for denne fyren?

Så hvis han hadde tjent masse penger, så kunne hun forsake livet sitt for denne fyren? 

Skrevet

Er 40 minutter for langt å gå for en toppidrettsutøver? Nysgjerrig på hvilken idrett dette er snakk om, kjenner jeg. 

Skrevet
Dævendøtte skrev (20 minutter siden):

Så hvis han hadde tjent masse penger, så kunne hun forsake livet sitt for denne fyren? 

Ja, det er nok av golddiggers der ute.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han studerer ved siden av. Jeg har ikke tenkt å bli eneforsørger for en voksen mann. Han driver med det fordi han elsker det, og ikke fordi han skal bli rik.

Hannah80 skrev (6 timer siden):

Er 40 minutter for langt å gå for en toppidrettsutøver? Nysgjerrig på hvilken idrett dette er snakk om, kjenner jeg. 

Neida, men fjellturer er for mye (hvertfall deler av året), og i teorien bør han bevege seg minst mulig utenom treningen eller noe sånt. Som sagt hatt fire dater, så jeg har ikke spurt han ut om alle rutinene han har enda. Men hadde ikke tenkt over disse tingene før han nevnte det på slutten av fjerne date. Jeg trener ikke og har ingen kunnskap. 

Han er sprinter. 

Skrevet

Jeg har vært sammen med en, og han er eks. Det ble for rastløst, selvsentrert og ensporet, i tillegg til veldig mye borte. Følte meg nesten som single. Han har jo denne livsstilen i blodet, så jeg tror ikke han er så annerledes når han legger opp.

Men dette er veldig individuelt, så du må gjøre dine egne erfaringer, selv om jeg tror de fleste toppidrettsutøvere er veldig selvsentrerte. Det er ikke alltid en egenskap som gjør seg bra i parforhold/familieliv.

Anonymkode: 1252c...a84

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har vært sammen med en, og han er eks. Det ble for rastløst, selvsentrert og ensporet, i tillegg til veldig mye borte. Følte meg nesten som single. Han har jo denne livsstilen i blodet, så jeg tror ikke han er så annerledes når han legger opp.

Men dette er veldig individuelt, så du må gjøre dine egne erfaringer, selv om jeg tror de fleste toppidrettsutøvere er veldig selvsentrerte. Det er ikke alltid en egenskap som gjør seg bra i parforhold/familieliv.

Anonymkode: 1252c...a84

Takk for at du deler dine erfaringer! Jeg må nok være ganske obs nå i starten og finne ut hvor høyt han egentlig satser osv. Foreløpig virker han veldig lite selvsentrert, men det er jo helt i starten hvor han gjerne vil imponere. 

Er også usikker når hans hobby nr. 2, som er gaming. Han er visst egentlig ganske nerd. Og da blir det fort to ting som tar mye tid og fokus. 

Jeg føler meg litt klokere nå på hva jeg bør være oppmerksom på videre, for å finne ut om det kan funke. Med hjelp av alle deres kritiske kommentarer, har jeg fått reflektert mye selv, og det var målet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.2.2021 den 13.03):

Vet det er mange toppidrettsutøvere som avstår fra sex litt før og  i konkurransesesongen sin,så trenger ikke være latskap

Skrevet

Å være toppidrettsutøver er et liv som kommer med en hel bråte begrensninger. Vanlige Ola Nordmann skjønner ikke hva dette innebærer. "Man kan vel..." starter ofte folk setninger med, uvitende om at det ikke går om man skal være best. Å være best krever å jobbe kroppen som en maskin med trening og restitusjon - om og om igjen, uten avbrekk. Det krever dedikasjon, selvoppofrende adferd, begrensninger, hardt arbeid og fokus på seg selv hele veien. Det er ofte ikke plass til flere. 

Du må tåle det livet. Kjæresten til Klæbo får beskjed om å sitte i isolasjon. Faren for Corona er for stor. Det ofrer hun. Er du villig til det samme? Toppidrettslivet koster blod, svette og tårer. Folk flest har ikke begrep om hva det innebærer. Et annet spørsmål er også livet etter toppidretten. Det er ikke alle som går ut som millionærer. Det vanligste er mangel på utdanning, arbeidserfaring og en ødelagt kropp.  

Man elsker den man elsker, men det koster noe ekstra å elske noen som setter seg selv først. Og det må en toppidrettsutøver gjøre hver dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...