AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Trenger noen som kan lover rundt regninger! Jeg har for første gang siden de nye tollreglene kom i fjor, mottatt en pakke fra DHL. Jeg har fått TO dager på å betale toll/moms! Er det ikke en viss minstetid på regninger som er lovpålagt? Jeg ble skikkelig satt ut! Og nå sitter jeg i skiten da, for jeg får ikke penger før neste uke, så jeg kan ikke betale innen fristen. Trodde det kom med vanlig fakturatid så trodde ikke det kom til å være et problem. Anonymkode: 430e2...896
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 Selvfølgelig er det lov, du må jo ha penger til å betale for en vare du bestiller for. Ofte kan du få tilsendt regning med lengre frist om du ikke betaler, men da tilkommer også gebyr på denne. Anonymkode: 82e29...921 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 Ring å spør om de kan utsette fristen. Anonymkode: 50ce3...d01 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #4 Skrevet 15. februar 2021 Ring dem og forklar situasjonen. Det trenger ikke være vanskeligere enn det. Vi er alle mennesker og om du forklarer at du hadde forventet å kunne få penger før de måtte betale, så kan du sikkert få en utsettelse. Vi får ofte igjen for å være hyggelige. Hva som er lov eller ikke vet ikke jeg. Men jeg har fått en regning som hadde betalingsfrist samme dag jeg fikk den, da den ble send tur før/i påsken, og jeg ikke fikk den pga. røde dager før etter påsken, og da var allerede 1 uke av betalingsfristen over. Anonymkode: 6e28d...3d3 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #5 Skrevet 15. februar 2021 Jeg får pakker fra DHL ukentlig, og ja, de sender ut en forvarsel på å betale inn MVA. Men realiteten er at de sender deg en faktura i posten, som du får snart - der står det normalt 2 uker betalingsfrist. En annen ting er at DHL roter noe sykt med tollarbeidet - har fått flere pakker med godt synlig VAT/MVA faktura på utsiden av pakken, samt VOEC nummer, der DHL fortsatt har kjørt på med eget tollarbeid, og sendt meg faktura. Når jeg da har kontaktet dem, så har de reagert med "Oi, ja se der, denne skulle ikke vært fortollet" og slette faktura / sendt meg kredittnota. Med DHL så må du bare være på hugget, om du mistenker de har gjort noe feil. Anonymkode: 73db0...8e2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå